| Forfatter |
|
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Redaktør.
Jeg vil starte med at sige at jeg er dybt skuffet over din holdning og lukning af min tråd "Få indflydelse!!!" Tråden overholder alle regler som der er for dette forum, alligevel bliver den lukket, med beskyldninger om at jeg laver markedsføringsmæssige tiltag. Hvordan kan man kalde en offentlig brugerundersøgelse for et markedsføringsmæssig tiltag? Jeg føler at det er en direkte forskels behandling, da jeg ikke kan se hvori jeg skulle tjene penge på at lave en brugerundersøgelse på hifi4all. Kan du venligst forklare mig hvad forskellen er på mit indlæg, og når f.eks Thomas Sillesen sidder og snakker løs om hans produkter? eller nogle af de andre branche medlemmer for den sags skyld?
Jeg kan samtidig forstå at hifi4all har i et stykke tid været i kraftig modvind, da der forekommer en del beskyldninger om at i er korrupte, og at der også lukkes en del tråde uden saglige argumenter, er det virkelig den stil man skal køre overfor for folk som mig der forsøger at lave noget nyt? Kan man virkelig tillade sig det, bare fordi man er danmarks største hifi magasin? Jeg må sige at jeg er dybt skuffet over din holdning, og jeg synes ikke det hænger sammen på nogen måde. Jeg er faktisk en lille smule målløs.
Tænk at den mest negative kommentar til det hele skulle komme fra Redaktøren selv... Er hele redaktion virkelig enig i at det er sådan man skal gøre? Eller er der blot tale om en fejl? Eller er det meningen at jeg skulle have betalt for den tråd? Jeg forstår det ikke, og jeg vil håbe i kan klarlægge det lidt?
MVH
Lars Nielsen
Den gamle tråd er her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10617&P N=1
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må give Lars Nielsen ret her, der er godt nok sket noget af en forskelsbehandling overfor ham.
Som et hurtigt eksempel kan jeg da lige nævne Peter-ARs tråd om deres første award. Det er da den største gang markedsføring, man kan forestille sig, og den er ikke blevet lukket, det er jo en direkte reklame for hans produkt. Den tråd er da i langt højere grad markedsføring, end den tråd Lars Nielsen har oprettet, og for lige at sætte prikken over iet, så kommenterer faktisk både Redaktøren og Ronin i Peter-ARs tråd. Det er da fuldstændigt grotesk.
Det er fint, at I har nogle regler som forbyder markedsføring på forummet, men I bliver da nød til at være konsekvente og behandle folk ens, hvis I vil tages seriøst.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu altså også at Peter ARs indlæg grænsede til reklame.
...Hvor imod Thomas Sillesen kun deltager når folk har deciderede spørgsmål/komentarer til hans produkter eller når samtalen drejer sig om musik.
Helt fint at der bliver sat grænser.
Prøv og tænk på hvor bavl vi skulle høre på fra alle leverandørerne, hver gang de fik en god test eller vandt en-eller-anden pris.
...og kan vi ikke godt droppe det der med at redaktionen skulle være korrupte. Det er da - om noget- et useriøst og ikke-underbygget argument.
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal være grænser og regler for et forum som dette, men jeg blev da godt nok også meget forbavset over lukningen af tråden "Få indflydelse". Syntes det var en god tråd hvor folk kunne sige deres meninger om et produkt der ikke engang har set dagens lys endnu.
For at nævne andre ting på forum der, i mine øjne, heller ikke er reklame (direkte), men som er langt mere grelle end det her, vil jeg da nævne den Award tråd og diverse Duelund diskussioner.
Der er en del andre tilfælde som bedre falder ind i markedsføringskategorien, men som ikke er lukket, og det er jeg glad for, da jeg har nydt at læse og til tider deltage i diverse ting.. men uha, dette vækker undren. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da meget "hyggeligt" at procucenterne/importørene deltager i debatten, da de ofte er meget kvalificerede og kommer med gode svar. Det er da også rart at se "sagerne" fra den anden side af "Disken"
Nogle af de "private" debatører reklamerer dog lige lovligt meget for de produkter de tilfældigvis har til salg, det synes jeg er ærgeligt da man ikke ved hvor man så har folk henne.
Så hvis der ud for Lars Nielsens profil stod Branchemedlem, synes jeg at det ville være lidt mere passende.
Måske URL'en skulle have heddet noget andet end http://diyhifi.dk/markedsforing/hjemmeside/undersogelse/inde x.html 
Men generelt er det da "hyggeligt" at producenter/importerer deltager, jeg synes at artiklerne om Thule og Audiovector i High Fidelety var meget interessante. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu også mene, at vi er ude i en gråzone med hensyn til om der er tale om markedsføring. Du har sikkert handlet i god tro, men efter at have læst tråden igennem, vil jeg nu alligevel give redaktøren medhold i sin vurdering. Forresten virker det temmelig barnagtigt at beskylde redaktionen for korruption, bare fordi tingene ikke går som du vil. Ta' lige og hids dig ned - værre er det jo heller ikke..
Flotte og spændende produkter i øvrigt! Men indryk en rigtig annonce næste gang, så er du på den sikre side.
mvh. Malthe
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JDG1
..det kan jo være at det jo netop er en tråd som den der nu får redaktøren til at trække en grænse for hvor meget man må reklamere.
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
JDG1
..det kan jo være at det jo netop er en tråd som den der nu får redaktøren til at trække en grænse for hvor meget man må reklamere.
|
|
|
Hej
Men hele sagen her drejer sig jo netop om at jeg ikke har reklameret for noget som helst, der er flere år til mit produkt eventuelt kommer på gaden, og dette er som jeg skrev fra start, en brugerundersøgelse. Jeg beskylder ikke hifi4all for korruption, det er der nok andre mennesker der gør, og det vil jeg ikke involveres i, men synes at jeg har min gode ret til at stille spørgsmål til lukningen af min tråd, og det grundlag det blev gjort på, da det virker lidt mærkeligt.
Jeg har respekt for redaktørens holdning uanset hvad den er, men jeg synes at jeg er blevet behandlet meget unfair, og jeg har derfor lov til at stille spørgsmål til hvad der foregår. Jeg mener at jeg har ret til en fornuftig forklaring, da det på ingen måder stemmer overens nogen steder. Jeg skal selvfølglig beklage at ordet "markedsføring" indgår i linket, men hvis det er hele problemet kunne det sikkert let løses på en ordentlig måde.
Jeg vil sige mange tak for de inputs jeg har fået ud af dette, og det er helt sikkert nogle ting vi kan arbejde vidre med, så tak for hjælpen til alle som har deltaget i undersøgelsen.
MVH
Lars Nielsen
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger tråden og venter spændt et svar fra redaktionen. Der ser lidt ud til at der her er statueret et eksempel. Jeg tænker blot på om det er en hovedløs gerning - eller om det lægger op til en noget hårdere linie fra redaktionens side fremover.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
JDG1
|
|
|
men hvorfor er de andre tråde så ikke blevet lukket? 
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også kun være enig med Lars Nielsen. Jeg syntes generelt at trådene herinde på Hifi4All, alt for ofte bliver lukket på et tyndt grundlag. Det kan være hvis folk kommer off-topic med et par post, hvis man kommer med kritik af Hifi4All eller ligende situationer. Jeg har selv været bruger på DAHF i flere år, hvor jeg syntes der er en meget bedre linie, angående med at lukke eller slette tråde.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er til dels enig i redaktørens beslutning, da det ikke er sidens formål at hjælpe folk med at tjene penge.
Derudover så må jeg dog erklære mig fuldstændig enig i at denne tråd ikke er/var den værste, hvis man vil føre en linje, så skal den være konsekvent! __________________
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er redaktørens beslutning ikke svær at forstå:
1. Lars Nielsen skriver selv i den oprindelige tråd at undersøgelsen
vedrører "...en fremtidig produkt linie, fra en kommende dansk
producent af hifi udstyr...". Altså er der tale om en undersøgelse der
direkte omhandler og gavner et kommende kommercielt produkt.
2. Folkene bag hifi4all arbejder frivilligt og ulønnet og målguppen er
primært amatør DIY folk og hifi interesserede i privat regi.
Alternativet og den rigtige måde efter min mening, for Lars Nielsen og
hans brugerundersøgelse, er at betale et analyseinstitut for at lave
undersøgelsen. Det er nøjagtig ligesom at kommercielle foretag
ikke må bruge markedspladsen til at sælge deres produkter, men må
betale for reklameplads i dagblade og lign.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den linie der er lagt fra redaktionens side forstår jeg heller ikke hvorfor Lars's tråd er nedlagt. Der har været adskillelige lignende tråde, og de er ikke blevet lukket.
Der må snart komme en klar linie fra redaktionen, da det efterhånden begynder at påvirke min lyst til at deltage.
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår fint redaktionens holdning - men for mig virker det ikke værre end så meget andet man har set i dette forum. Det er vel netop hvad der gør en forklaring spændende - hvorfor netop denne og ikke den fra Acoustic Reality?
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå at alle tråde der har kommercielt sigte stoppes, og der laves klare retningslinier for branchemedlemmer og kommende branchemedlemmer.
Disse må så bruge nyhedssektionen i stedet, og så lade være med at bruge hifi4all's serverplads på egen markedsføring.
Jeg mener hermed at branchemedlemmer ikke må starte tråde der vedrører egne produkter, og fremtidige producenter ikke må starte tråde der omhandler markedsføring, produktdesign eller andet.
Der vil altid være gråzone såsom duelund projektet, som findes i en tråd som ikke er startet af duelund og som ikke oprindeligt har haft et kommercielt sigte.
Så lang tid emnet ikke er direkte produktrelateret, ser jeg ingen problemer i at branchemedlemmer starter og deltager i tråde.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må I til at være lidt mere realistiske !!
Forummet har haft næsten 120.000 indlæg siden 1.4.2003 ( 20.000 blev slettet ved en databasefejl) og vi kan IKKE fange alle ting. Det er bl.a. derfor vi har lavet en RAPPORT funktion, som kan ses i hvert eneste indlæg.
Generelt må der ikke reklameres i forummet - det er et diskussionsområde - ikke en helt eller halvt skult markedsføringslegeplads. Opdager vi det, tager vi aktion på det - Nogle gange lukkes tråden, andre gange slettes den helt og i den milde afdeling for "annoncøren" bare en PB med en anmodning om at holde lidt igen. Det afhænger af, i hvilken kontekst, "reklamen" har sneget sig ind.
Som det er sagt 1.000.000 gange før, er det ALENE redaktionen, der træffer sådanne beslutninger - hvem skulle det ellers være ???? Er der nogen, der ikke kan leve med det, er der jo ingen, der taber abonnementskroner på at forlade skuden...
Havde Lars sendt en mail til redaktionen med en nyhed med link til egen side og forklaret, at man kunne gå ind på hans side og stemme dér, ville vi have set på det med andre øjne og måske sat nyheden på. ( Det er jo OGSÅ gratis )
Hvis den ene skal have lov at lave markedsføring, skal den anden vel også ?? Jeg er overbevist om, at Kjeldsen og alle andre brugere af forummet gerne vil undgå, at det bliver en en legeplads for branchens forsøg på at profilere deres produkter. Til det formål har vi både Tilbudsavisen, nyhederne og sågar bannerpladser.
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Havde Lars sendt en mail til redaktionen med en nyhed med link til egen side og forklaret, at man kunne gå ind på hans side og stemme dér, ville vi have set på det med andre øjne og måske sat nyheden på.
|
|
|
Hej Redaktør.
Min egen vurdering var umiddelbart at det var lidt meget at gøre ud af så lidt, så derfor valgte jeg at lave et indlæg i forummet. Når mange andre folk fra branchen kan tale frit om deres ting, mente jeg også at kunne tillade mig dette, men jeg tog åbenbart fejl. Det skal på ingen måder ske igen, og fremtidige brugerundersøgelser vil ikke forekomme.
MVH
Lars Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|