Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Betalingssite ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Med den seneste uheldige udvikling i indlæggene herinde vil jeg foreslå at hifi4all bliver et betalingssite. Jeg vil sgu gerne betale eks. 100 kr/år for at være "medlem" og kunne skrive indlæg. Gæster kan bare kigge med hvis de vil, men med betalende medlemmer undgår vi nok de værste mudderkastere herinde..... 
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

og så kan vi være med til at dække admin's årlige underskud på ca. 10k. Der skal jo kun 100 betalende brugere til at dække det underskud.....

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Nope - ingen betalinger!

Det må kunne løses på anden vis! :O)
Og det kommer det til!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Acer og det ville ødelægge grundlaget for denne side, der er mange der kommer herinde med et specifikt spørgsmål, som de så skal betale en hund for at få svar på
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 22 August 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Acer og det ville ødelægge grundlaget for denne side, der er mange der kommer herinde med et specifikt spørgsmål, som de så skal betale en hund for at få svar på

Enig, men forhåbentligt også for benytte de mange andre services som er p.t er tilgængelige?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Ideen med en lille/symbolsk betaling lyder ellers i mine øre fin.
Men det er jo selvfølgelig ikke mit valg.

Hvad med frivillige donation for at sikrer sidens overlevelse eller ligende.

Jeg har set at siden køre med et lille underskud, men er der nogen fare for at den lukker af økonomiske grunde.

Selvom om den køre med underskud, kunne det jo godt omvejes af andre fordele for "ejeren", udover de renet filantropiske.

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke, at det vil løse nogle problemer med betaling. De fleste af de tråde, der koger over, sker jo med indlæg fra alle de garvede brugere, der lige skal pisse territoriet og hinanden af. Det er sjældent, at der lige er en forbipasserende gæst, der laver rav i den.
Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Ok...dumt forslag .....jeg kan godt se problemet med at man skal betale for at få et svar, det er jo ikke meningen med sitet.  Forslaget er hermed taget af bordet...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

hvis vi ser bort fra at admin aldrig vil tillade brugerbetaling herinde, kunne jo kalde det depositum, hvis man vil ud eller bliver smidt ud kan man få det tilbage.. (men kræver ekstra arbejde)

hvis de 20 første indlæg var gratis, kunne dem der har et par spørgsmål få svar uden at skulle betale

Efter de 20 indlæg skulle der være et engangsbeløb, og en udfyldelse af personlige oplysninger (kan man selvfølge snyde med, men mon ik de fleste vil være ærlige hvis de ik har noget at skjule)

Hvis folk indrømmer branchekendskab, skal de overfor redaktionen komme med en yderst god grund til hvorfor de ik vil oplyse dette.

Indføre karantæne i en måned for de ik alt for grove tilfælde af mudder.

Ideen er såmænd god nok  men ik som dette site var tiltænkt fra admin og alt respekt til det, er vel ik hans fejl at han har højere forventninger til os end vi kan indfri

Markedsplads anmeldelser osv skal selvfølgelig være gratis, kun dem der vil debattere der kan lægge et beskedent beløb, tænk på hvad vi ville ha undgået, Coz  dem under 18 kan så blive bedømt efter deres 20 første indlæg (sjældent dem der ik opfører sig ordentligt) og så være gratis med, medmindre de lærer nogle kedelige tendenser fra os

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

hvis vi ser bort fra at admin aldrig vil tillade brugerbetaling herinde, kunne jo kalde det depositum, hvis man vil ud eller bliver smidt ud kan man få det tilbage.. (men kræver ekstra arbejde)

Witzel: Jeg tror at det eneste vi vil få ud af det, er en masse ekstra arbejde. og det er der rigeligt af i forvejen.

hvis de 20 første indlæg var gratis, kunne dem der har et par spørgsmål få svar uden at skulle betale

Efter de 20 indlæg skulle der være et engangsbeløb, og en udfyldelse af personlige oplysninger (kan man selvfølge snyde med, men mon ik de fleste vil være ærlige hvis de ik har noget at skjule)

Hvis folk indrømmer branchekendskab, skal de overfor redaktionen komme med en yderst god grund til hvorfor de ik vil oplyse dette.

Indføre karantæne i en måned for de ik alt for grove tilfælde af mudder.

Karantæne kunne måske være en mulighed, men folk må bare lære at deres handlinger har konsekvenser. De få brugere der ikke opfører sig ordentligt får advarsler i form af private beskeder eller mails. Og reagerer man ikke på det, så er det ud.

Ideen er såmænd god nok  men ik som dette site var tiltænkt fra admin og alt respekt til det, er vel ik hans fejl at han har højere forventninger til os end vi kan indfri

Markedsplads anmeldelser osv skal selvfølgelig være gratis, kun dem der vil debattere der kan lægge et beskedent beløb, tænk på hvad vi ville ha undgået, Coz  dem under 18 kan så blive bedømt efter deres 20 første indlæg (sjældent dem der ik opfører sig ordentligt) og så være gratis med, medmindre de lærer nogle kedelige tendenser fra os

Witzel: ideer, og konstruktiv kritik er ALTID velkomment. Der er bare ingen garanti for at ideerne bliver indført. men det hænder da, som fx med sideskiftet.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 August 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
og så kan vi være med til at dække admin's årlige underskud på ca. 10k. Der skal jo kun 100 betalende brugere til at dække det underskud.....

ja jeg fik sgu også helt ondt af da han skrev det med de 10.000 - jeg donerer gerne i 100-lap!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 22 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Acer skrev:

ja jeg fik sgu også helt ondt af da han skrev det med de 10.000 - jeg donerer gerne i 100-lap!

Det skal du ikke have!
Havde det været for meget af det gode, så ville jeg stoppe, men det er det langt fra, og 10 kilo er jo ikke så slemt dagens DK, så det går! :O)

Nej, nyd sitet, og tænk ikke mere på det - min tilkendegivelse var blot ment som illustration!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Et eller andet skal der ihvertfald gøres ved det....betaling eller ej så må der findes en måde hvorpå vi kan filtere de her useriøse elementer fra på  

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Et eller andet skal der ihvertfald gøres ved det....betaling eller ej så må der findes en måde hvorpå vi kan filtere de her useriøse elementer fra på  

til at starte med kan I ignorere indlæggene og rapportere dem..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 22 August 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Er på vej - vi annoncerer det så snart vi er blevet enige!!!

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis man vil have dette forum til at være velfungerende, er man i første omgang simpelthen nød til at lade folk have deres EGNE meninger, og lade folk skrive hvad de mener, det kan ikke hjælpe noget at folk bliver bagbundet og kneblet fordi de starter en debat som er heftig, det er trods alt et debat forum.

Lukning af tråde og udelukkelse af os brugere er efter MIN mening det dumeste man kan gøre, og det får det hele til at virke skummelt. Hvis man lukker en tråd startes der bare en ny, og det resultere i en masse tråde med samme diskussioner, det er ikke fedt, hvis folk gerne vil diskutere et bestemt emne, skal de have lov til det. Og dem der ikke gider at følge en sådan diskussion kan da bare lade være!

Jeg nyder personligt at være læser her i forummet, og jeg synes først og fremmest at alle skal have lov til at være her, og jeg forstår slet ikke hvorfor redaktionen er så strikse, det ødelægger hele forummet. Redaktøren brokker sig selv over at han skal sidde og besvare vores kritiske spørgsmål, men hvem er egentlig skyld i de kritiske spørgsmål, ja det synes jeg da helt klart han selv er, da jeg ihvertfald finder det temmelig frustrerende når en god tråd lukkes uden advarsler eller gode grunde. Jeg tvivler på at forummet bliver bedre af mere kontrol, tværtimod er det temmelig frustrerende at få lukket en tråd... Hvis man ikke er istand til at gøre som f.eks Thomas Sillesen foreslår, bør man overveje om det ikke er bedst at lade folk skrive hvad de har lyst til, ellers burde siden da skifte navn.... "Hifi for intolerante mennesker" 

Samtidig er dette forum det eneste sted på nettet for danske hifinørder, så hvis ikke alle må være her, så ser det godt nok sort ud, for danske hifi entusiaster på nettet...  

MVH

Lars

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 August 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Heh! Sad lige og fik en ide. Hvis man/I nu vil undgå at lukke tråde, da dette medfører nye problemer, hvad så med at oprette en ny forumgruppe med navnet ”Kørt af skinnerne”, og så flytte tråden dertil. Så har redaktionen officielt taget afstand fra trådens indhold, nye læsere er advaret, og kamphanerne kan alligevel slås uden at genere alt for mange.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg synes i grunden at det er ærgerligt at det ikke kan komme på tale med brugerbetaling, det er min erfaring at man er mere seriøs med noget man har betalt for end noget man får gratis. Gratis betyder for mange at det sgu er fuldstændig lige meget hvordan du behandler det, det er skide ligegyldigt, det er jo gratis.
Jeg synes I skal overveje det med betalingen endnu en gang, måske det kan få folk til at overveje det en ekstra gang før man laver rav i den, du gider jo ikke få en dårlig oplevelse med noget du har betalt for.

Jeg vil også gerne benytte denne lejlighed til at udtrykke min glæde ved dette site, det gør Hifi interessen mere levende at man kan komme i kontakt med andre der i lige så stor eller større grad deler denne interesse. Det er kilde til god inspiration, jeg lærer noget nyt hver gang jeg er her.

Jeg tror desværre ikke helt at disse "gladiatorkampe" kan undgås. Men vi må jo også prøve at tage os selv mere i ørene og ikke køre med på disse, i grunden mange gange tåbelige indlæg, der får os til at tænde af. Egentlig er det jo ikke så meget "ballademagerne" der er det helt store problem, hvis de ikke bliver svaret i deres tåbelige forehavende så kunne mange af disse kampe være undgået. Er der først én der har sagt idiot så kan man være 100% sikker på at mange af os, og jeg er ikke spor bedre end gennemsnittet, lynhurtigt kører i stilling til verbal afklapsning og så kører rouladen, det "provokatøren" så bare skal gøre er at holde gryden i kog. Med ønsket om flere gode og lærerrige debatter slutter jeg dette indlæg.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Heh! Sad lige og fik en ide. Hvis man/I nu vil undgå at lukke tråde, da dette medfører nye problemer, hvad så med at oprette en ny forumgruppe med navnet ”Kørt af skinnerne”, og så flytte tråden dertil. Så har redaktionen officielt taget afstand fra trådens indhold, nye læsere er advaret, og kamphanerne kan alligevel slås uden at genere alt for mange.

Jeg havde tænkt på noget af det samme, men jeg tror ikke redaktionen vil lægge serverkapacitet til en sådan "kampplads" 

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

selvom jeg gerne ville, er jeg også i princippet imod brugerbetaling, men ideen om en lille donation er jeg da med på....

så er det bare at skjule den godt, således at nye medlemmer ikke bliver skræmt væk. eks at det først bliver en mulighed når man er blevet "fuldt medlem" (500 indlæg+, ikke?)

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes