Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad sker der??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa.....

Nu har der været 2 tråde, som omhandlede MCE keyboardet, men begge tråde er nu blevet lukket?

Kan se at grunden til at de er blevet lukket, er at man ikke må omtale keyboard, mus osv. i dette forum, da dette forum skal bruges til HTPC relateret emner!?

Hmm..... Nu er jeg selv i den situation, at jeg har købt et keyboard, som jeg gerne vil have til at virke "som en del" af min HTPC - om dette er et HTPC emne, kan vel ikke diskuteres, for jeg kan ved gud ikke se at det ikke omhandler brugen af en HTPC?...... Ydermere er dette keyboard udviklet, kun til brug ved media center, og IKKE almindelige brugerplatformer.

Vil i virkelig fratage mig muligheden til at finde en løsning på mit keyboard/HTPC problem i dette forum? - I så fald, vil jeg blive meget glad, for at høre en uddybelse af, hvorfor jeg åbenbart skal finde mig et andet forum, og for den sags skyld, hvilket forum?

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hmmm...

måske fordi de ikke har indflydelse på hverken billede eller lyd?

ellers er det bare at smide en pb til den moderator der har lukket tråden (eller redaktøren) så får du en god begrundelse.

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

hmm Kim Olsen.

Hvis HTPC chatten kun må være om ting der har direkte indflyselse på billede eller lyd, så vil jeg forslå at man lukker alle tråde der kun taler om de forskellige frontends og om alle de tråde der omhandler remote controls.

Selv synes jeg at debatten om MCE keyboardet er lige relevant for HTPCs, som remote controllen til enhver normal DVD afspiller vil være ..

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Den er sgu for langt ude, hvis du har ret at det ikke har med lyd og billede at gøre. Men man ved jo aldrig.....

I hvert fald kan jeg hverken skrive eller fjernstyre min HTPC på nuværende tidspunkt...... Men det kan være at jeg skal søge ind til hifi forummet, i håb om at der var nogle som kendte til nogle IR koder, der i forvejen blev brugt at Yamaha, Sony osv. - Som samtidig gik rigtig godt i spænd med styringen af diverse HTPC'er!?!?

Ja undskyld mig, men jeg føler mig en kende provokeret....

Mvh.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

prøv AVS forums HTPC tråd der er ytringfriheden mere udtalt
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Raun. Nå, men er det MCE tastatur så ikke værd at købe .. er musen SÅ dårlig?

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Raun omkring dette.

Hvis det handler om et keyboard i relation til HTPC kan jeg ikke se hvorfor tråden skal lukkes?

Tråden om hvorvidt man har tudet til en film og hvilken, er der ingen der har lukket!?
Den har da mindre relevans end et keyboard til en HTPC, eller er det blot min opfattelse?
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL.DK er primært om surround og hi-fi, hvilket vi vil holde os til.

Desværre går enkelte emner over de områder som siden omhandler, og derfor lukkes emnerne ind i mellem.

Det er da forståeligt nok, at man bliver skuffet, og men for at runde det hele af, tror jeg ikke at HIFI4ALL.DK fremover vil behandle området HTPC, og det er muligt at området helt fravælges i den nye version.

Snak om HTPC er nok mere egnet på diverse PC forums - hvilket der vist også er masser af.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Administrator: Det lyder som et forvel og tak til os der gerne diskuterer HTPC.

Det er hermed taget til efterretning!

Mvh

Brian Binnerup

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Kan evt. anbefale denne danske side http://www.minhtpc.dk

Er endnu ikke voldsom stor men har haft pæn vokseværk de seneste måneder. Har selv fået en del hjælp derfra

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
HIFI4ALL.DK er primært om surround og hi-fi, hvilket vi vil holde os til.

Desværre går enkelte emner over de områder som siden omhandler, og derfor lukkes emnerne ind i mellem.

Det er da forståeligt nok, at man bliver skuffet, og men for at runde det hele af, tror jeg ikke at HIFI4ALL.DK fremover vil behandle området HTPC, og det er muligt at området helt fravælges i den nye version.

Snak om HTPC er nok mere egnet på diverse PC forums - hvilket der vist også er masser af.

Jeg håber at I påtænker at lodde stemningen balndt brugerne inden I tager liver af HTPC?
personligt så føler jeg at HTPC er en stor del af hifi fremtiden og at nedlægge HTPC delen vil skade hifi4all.

Enig i at HTPC snakken ind imellem bliver lidt for teknisk, men gør den ikke også det når vi diskutere opamps i analog....

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Administrator: Det lyder som et forvel og tak til os der gerne diskuterer HTPC.

Nej, ikke umiddelbart, men spørgsmålet er om vi skal rumme denne kategori, når snakken meget ofte drejes hen på emner, hvor det bliver svært at se sammenhængen med siden overordnede emner...

For min skyld kunne kategorien sagtens være der, og jeg finde da også en masse spændende indlæg i HTPC kategorien.

Men det må således også være op til den enkelte bruger at holde sig til området
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Kenneth: Jeg mener bare stadig væk at vi er on-topic. Ok - tingene bliver nok nogle gange meget specifikke, men det gør dem vel ikke off-topic?

Problemet er jo nok at HTPC er bredere end det der normalt diskuteres på siden, og jeg ville dermed antage at man bare kunne give HTPC sektionen lidt mere snor end normalt.

Jeg syntes det er forkert når du siger "Men det må således også være op til den enkelte bruger at holde sig til området", for området er netop HTPC, og de topic der er blevet lukket er i høj grad inden for HTPC området, dette område er bare bredt.

Hvis det er et problem kunne man vel udvide gruppen til at have et par undergrupper, så der fx. var HTPC Hardware, og HTPC Software, og HTPC Generelt?

Personligt syntes jeg det er ærgeligt at ødelægge den HTPC trafik der er fordi at den ikke er specifik nok - det viser jo klart at inden for emnet HTPC er der et behov for at det er lidt brederere. Jeg syntes evt. I skulle kigge på AVSForum's HTPC del som tillader meget specifikke indlæg, som stadig er on-topic efter min mening.

Mvh

Brian

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

HTPC kategorien udvides ikke til flere underkategorier - hvordan skulle alle de kategorier andre så se ud?

Det ville blive et totalt uoverskueligt forum!

Uhaaa, ellers tak

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hvad er der galt i at have et så omspændende forum, som overhovedet muligt?.....

Hvorfor vil i skyde jer selv i foden, ved at lukke diverse grupper/fora, fremfor at have et så  vidt omspændende forum, som overhovedet muligt?...... I har vel også selv åbnet HTPC forummet, så den er godt nok lidt "uldent", når i nu skriver at Hifi4all kun er surround og hifi.

Fra at have benyttet mig af recorders.dk. Begyndte jeg at bruge hifi4all, grundet at hifi4all havde flere brugere, og der dermed var større respons på det man skrev.

Men jeg kan kun varmt anbefale brugerne af dette HTPC forum, til at benytte sig af recorders.dk, da tolerancen er langt større og brugerfladen er mindst ligeså gennemført som her - det eneste der har været galt for mig, var at der desværre ikke fandtes ret mange HTPC brugere ved recorders.dk.

Og nu ved jeg ikke, om jeg er gået over stregen, ved at anbefale en anden side. Men i beder jo selv om det!?

Det jeg i hvert fald gør nu, er at kopiere mit af hifi4all lukkede indlæg, ind på recorders.dk. Og så vil jeg håbe at alle de gode kapaciteter, der trods alt findes her, vil medvirke i en god og lærerig dialog, på recorders.dk. 

Mvh.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Kenneth: Fair nok, men hvis man vil have en HTPC gruppe, så mener jeg nu stadig det er forkert at moderere den sådan at HTPC relaterede emner ikke er tilladte.

Det er det i gør pt. - I modererer HTPC gruppen fordi tråden ikke er HiFi relateret, hvornår begynder I at lukke indlæg i billedgruppen fordi emnet ikke omhandler de 2x10 watt's blikdåser der sidder på siden af den?

Min pointe her er at de topics der bliver lukket rent faktisk var on-topic i forhold til HTPC, men muligvis off-topic i forhold til "Hifi4all.dk - Magasinet om HiFi og Sourround", men I har valgt at have en HTPC gruppe, ligesom I har valgt at have grupper omhandlende billede delen som fx. "TV / Projektion" - dvs. I aktivt har valgt ikke udelukkende at have emner omkring "Hifi og Sourround", og det er så det I nu begynder at moderere for som jeg forstår det? Eller er det fordi I mener at diskutioner omkring MCE tastaturet ikke er HTPC relateret (I hvilket fald vi så er uenige).

Hvis alting skal være "on-topic" i forhold til Hifi og Sourround kan I så starte med at lukke følgende grupper:

DVD
DVD / HDD Optagere
TV / Projektion
HTPC

Kan I se min pointe? Lad dog HTPC gruppen diskutere de ting der er on-topic i HTPC gruppen!

Mvh

Brian Binnerup

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det er da kedeligt at du ser det som skræmmende at udvide HTPC forummet, med det bør da ikke være grundlaget for at håndhæve nogen begrænsninger i forhold til relevante emner i det eksisterende forum.

Hvis emnerne i de tråde der er lukket ned i HTPC forummet skal opfattes som repræsentative for hvad der vil være gældende i de andre fora, bliver Hifi4all hurtigt et kedeligt og uaktuelt sted at logge på, idet der jo også indenfor den "almindelige" hifi verden er nyheder der trænger sig på, og ting der allerede diskuteres, som for relativt kort tid siden, ville have været anset for at være kætteriske i den sammenhæng.

Der vil fremover komme en større sammenhæng/-blanding af PC relaterede produkter bl. a. i form af opdateringer, brugerflader, lagermedier og billedfremvisning, så jeg synes det vil være en skam ikke at drage nytte og lære af de ting der falder ind under det og diskuteres i den verden, i et ellers rimeligt fungerende websted.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke umiddelbartenig i din betragting af at de beskrevne kategorier ikke er inden for rammerne på HIFI4ALL.DK, ligesom du er af anden opfattelse vedr. HTPC.

Jeg skal dig gerne indrømme, at min (og andres) manglende indsigt på HTPC området, måske er årsagen til at en tråd bliver lukket - vi er desværre ikke altvidende orakler (gid det var så vel )

Det tager vi selvfølgelig til efterretning, og jeg kan i den forbindelse oplyse at tråden "Media Portal vs. MCE keyboard" er genåbnet.

I samme forbindelse ville jeg blive glad, hvis een eller 2, som bevæger sig meget i katgeorien HTPC, og som har en stor viden om emnet, ville melde sig som moderator af dette fora.

Nogen som er friske?

På den måde kan vi sikkert blive ret enige hen af vejen?

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Det er da kedeligt at du ser det som skræmmende at udvide HTPC forummet, med det bør da ikke være grundlaget for at håndhæve nogen begrænsninger i forhold til relevante emner i det eksisterende forum.

Hvis emnerne i de tråde der er lukket ned i HTPC forummet skal opfattes som repræsentative for hvad der vil være gældende i de andre fora, bliver Hifi4all hurtigt et kedeligt og uaktuelt sted at logge på, idet der jo også indenfor den "almindelige" hifi verden er nyheder der trænger sig på, og ting der allerede diskuteres, som for relativt kort tid siden, ville have været anset for at være kætteriske i den sammenhæng.

Der vil fremover komme en større sammenhæng/-blanding af PC relaterede produkter bl. a. i form af opdateringer, brugerflader, lagermedier og billedfremvisning, så jeg synes det vil være en skam ikke at drage nytte og lære af de ting der falder ind under det og diskuteres i den verden, i et ellers rimeligt fungerende websted.

Jeg ser det ikke som skræmmende - du misforstår.

Jeg mener blot, at hvis alle kategorier på hele forummet skulle have underkategorier, ville forummet blive overordentlig rodet, og det ønsker vi ikke :)

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Stor ros for håndteringen af denne denne tråds emne og indhold.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes