Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Tråden om grønne cd´er!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Og heller ikke her kunne de såkaldt "voksne" mennesker finde ud af at opføre sig ordentligt - istedet kryber de endnu engang under gulvbrædde-niveau så snart argumenterne slipper op...

Lad det dog ligge, for h......

Tråden er lukket!!

Er det saglig moderering, eller er der tale om en partisk moderator?

Jeg synes faktisk Stemer og Gryff havde gang i en spændende og forholdsvis stueren diskussion. Jeg så ihvertfald ingen grund til at lukke tråden. De eneste utilstedelige posts jeg så i den tråd, var fra folk uden argumenter, f.eks. Nilau.

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

EDIT: Det sidste spg. er nu slettet, men det var noget lign. "Har Ronin mon malet sin CD grøn?"
Hvordan kan du udlede dit allersidste spørgsmål?

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så er der bare rigtig mange tråde der ender helt ad helvede til - præcis det som Ronin siger.

Skulle ronin være bitter over at have malet sine CDer grønne, hvis det så ikke havde en effekt eller hur? Hvad mener du egentlig??? Det er jo ikke sådan at CDen går i stykker eller er ubrugelig efter sådan en omgang grøn maling.. Og det koster jo ikke alverden at gøre det....

Så, forklar lige hvad dælen du mener...!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hva snaaaaaaaaaaaker i om?

Jeg syntes at det Ronin sagde var meget fornuftigt så jeg gentager:

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:
Ronin skrev:
Og heller ikke her kunne de såkaldt "voksne" mennesker finde ud af at opføre sig ordentligt - istedet kryber de endnu engang under gulvbrædde-niveau så snart argumenterne slipper op...

Tråden er lukket!!

Jeg synes faktisk Stemer og Gryff havde gang i en spændende og forholdsvis stueren diskussion. Jeg så ihvertfald ingen grund til at lukke tråden. De eneste utilstedelige posts jeg så i den tråd, var fra folk uden argumenter, f.eks. Nilau.

Det mener jeg så at du ikke har ret I, begge sider var "way over the edge!" men hvad undre mig er at der kom en advarsel og et efterfølgende sagligt indlæg og så blev tråden lukket. Det fremstår ret tydeligt og jeg mener bestemt at tråd fortjener at blive genåbnet evt efter en oprydning.

men spørgsmålet er jo om ikke vejen frem er tegnet og vi alligevel vil se tråden blive ødelagt...

Desværre er det ikke nemt for "folk" at debatere uden at blive personlige især når der benyttes retorik! Trist, men et faktum som er ser gang på gang.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
men hvad undre mig er at der kom en advarsel og et efterfølgende sagligt indlæg og så blev tråden lukket.

Den ene admin mente ikke at tråden skulle lukkes, men det gjorde den anden

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

[Opdateret 4/10 kl 16.40]

Altså, nu er jeg jo part i sagen, men nogle få kommentarer...

Jeg mener også, at diskussionen (ved slutningen) var rimelig sober mellem Stemer og jeg, men kan godt forstå, hvis udenforstående oplever tonen (generelt) som "hård". Mit sidste indlæg var hverken ironisk eller provokatorisk ment, hvis nogen har troet det.

Hvis man kigger hele tråden igennem, vil man kunne se, at den til tider var ret ophidset. Skal jeg være helt ærlig, mener jeg ikke, at det primært var min skyld. Det er sq svært at debattere fornuftigt med en person (Stemer), som hele tiden sender returpost med beskeden "DU ER DUM. FORSTÅ DET!" - ligegyldigt hvad man skriver, og hvem der skriver. Det bliver totalt umuligt at finde den saglige tråd til sidst, både for de involverede og for udenforstående. Jeg synes faktisk kun, at jeg hævede "stemmebåndet" mere end godt var 2-3 gange og (efter min opfattelse) ALDRIG uprovokeret. Desuden mener jeg, at Stemer flere steder citerede mig på en meget manipulerende og vildledende måde.

At Stemer, Nilau mfl. spammer hinanden, er jo hverken min fejl eller mit problem. Jeg forstår heller ikke, hvorfor Stemer skrev det om huleboere osv. specielt ikke fordi det var helt uprovokeret. Jeg selv kunne ALDRIG drømme om at skrive (eller tænke) den slags.

Jeg undrer mig også lidt over, at tråden blev kappet efter mit indlæg. Jeg havde ikke set advarslen, idet jeg var ved at skrive indlægget. Der var flere "chancer" undervejs, der var større (efter min mening) for at lukke tråden. Se eksempelvis på side 4. 

Man kunne måske foreslå administrator, at man fjernede muligheden for at "flette" citater inden i hinanden - og at indlæg først blev offentligt tilgængelige efter nogle minutter, så man fik chancen for at kalde et indlæg tilbage, når en debat er ved at "koge over."  Det duer ikke, at man risikerer at få "svar på tiltale" allerede efter få sekunder. Man kunne jo også forestille sig, at en moderator meddelelse bestod i en besked om, at de sidste X indlæg er slettet pga. upassende sprog.

Jeg foretrækker, at vi lader det hele ligge.

Husk at nyde musikken.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst den pågældende tråd (og har heller ingen planer om det), men jeg har været administrator på andre fora, og helt generelt vil jeg sige, at lukning af en tråd er en udmærket "blød" sanktion, når tonen løber af sporet. Hvis nogen så har noget fornuftigt at diskutere videre om, kan de jo bare åbne en ny tråd.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:
Ronin skrev:

Tråden er lukket!!

Det er ikke et spørgsmål om noget som helst - hverken partisk eller sagligt.

Det er et spørgsmål om at det stort set er de samme folk der igen og igen skaber sig og ikke engang formår at styre noget så simpelt som en debat. Og det er lige nøjagtigt det, vi er så uendeligt træt af - det er en gåde hvorfor nogle folk farer helt i flint over noget så simpelt som en debat på et internet-forum.

På et tidspunkt er der for mange af den type indlæg i en tråd, og af og til virker henvisningerne ikke - i stedet fortsætter folk med at pladre løs og regner med at hvis man ignorerer henstillingerne om at dæmpe sig, ja så glemmer vi det naturligvis. Problemet er bare, at det gør vi ikke.

Det er korrekt at der var interessante elementer i diskussionen, men der var desværre også en del af det modsatte. Jeg har også forklaret Gryff at det ikke var til hans "ære" at tråden blev lukket. Det er ganske enkelt bare fordi at folk ikke kan styre sig, og hvis folk gad ulejlige sig med at læse de retningslinier som de rent faktisk siger ja til når de opretter sig som bruger, så burde problemet være løst.

Vi var to på tråden på samme tid, og jeg vurderede at den skulle lukkes - om den bliver åbnet igen, vil tiden vise.

Og den lettere provokerende titel på tråden bedes du spare dig - den kan du gemme til de folk der kan takkes for når tingene går fløjten. Udover det, er der ikke mere at tilføje til dette - er der problemer med redaktionens beslutninger, bedes de taget med Administrator

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes