Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Problem på HIFI4All? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle ærede medbrugere

Grunden til dette indlægs oprettelse skyldes at jeg ikke kan lade være med at undre mig over den ændrede tone herinde på forum eller, jeg skulle måske istedet sige, den tilsyneladende stiltiende accept af at et stigende antal indlæg ender i personhetz, latterliggørelse og mudderkastning.

Et forum er i sagens natur et sted hvor personlige meninger og erfaringer udveksles og sådan skal og bør det selvfølgelig være. Men det jeg har svært ved at forstå er den måde hvorpå at nogle personer udtrykker sig og reagerer på førnævnte meningsudveksling.

Er det min opdragelse hjemmefra som gør at jeg forventer for meget mht. god tone og deraf ligeså en god dialog? eller er det den tilsyneladende forhærdning af sprogbruget i samfundet der stille og roligt at ved at snige sig ind på os i H4A? for ikke at snakke noget helt tredje?

Synes derfor det kunne være interessant at høre jeres mening omkring "takt&tone" på H4A.

Er det overhovedet et problem med en hårdere tone, mudderkastning osv.? Er det utopi at forestille sig en forbedring af tone gennem indlæg som denne? Skal der en opstramning til fra administratorernes side? Ændring af regelsæt eller betingelser for opnåelse af medlemskab?

Spørgsmålene er mange og svarene umiddelbart få..så bare fyr løs

Mvh. Hattori Hanzo

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Så håber jeg bare - at alle læser den her tråd
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Hørt!

Da jeg startede herinde for ca et år siden, var tonen herinde, som jeg husker det, noget venligere... Jeg ved ikke hvad det er der er sket, men det er i hvert fald ikke positivt...
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Enig.

Der er for mange, som ikke tåler kritik (heller ikke den konstruktive), ligesom der findes umodne (barnlige?) sjæle, der bare ikke kan tale ordentligt. Begge har til alle tider eksisteret.

Netop derfor påhviler det "os andre" at gå foran med det gode eksempel. Der er gået for meget "arto" i det.

Når vi så ikke kan styre debatten, tja så har vi moderatorerne, som gerne må svinge spanskrøret lidt mere. Jeg tror dog de har rigeligt at gøre allerede i diverse tråde. Lad os hjælpe dem med at holde debatten på sporet.

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Eller som min kære hustru siger:

"Nogle mænd er nogle kællinger!!"

Hvor har hun dog ret!

mvh

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det, så er det faktisk begrænset til et meget lille antal brugere. Det jeg gør, er at benytte en hver chance for at raportere disse kedelige indlæg, så må admin tage stilling til konsekvenserne. Men den generelle tone mener jeg faktisk er sober og helt OK.

De største konflikter opstår tit pga. humor som bliver misforstået. mange indlæg er skrevet med et underforstået glimt i øjet, som slet ikke når frem til modtageren. Hvis nu folk mødes IRL, ville det nok bliver nemmmere at forstå hvad de andre mente.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Ja tonen skal ændres, der er jeg helt enig. Dog er det ret irriterende at vi ret ofte skal ind og opdrage på voksne mennesker, der ikke lige kan finde ud af at de ikke kan skrive hvad somhelst til andre brugere. 
Den 'undskyldning' der bliver brugt oftest, er "Jamen, sådan ville jeg også sige til ham hvis jeg stod overfor ham".. Det er meget muligt, men du er ikke i et offentligt forum, det her betragter vi som  en del af 'vores' hjem, og her er det os der bestemmer hvordan tonen skal være. Det burde også fremgå af retningslinierne.

Der skal sikkert strammes op fra vores side, og tage hårdere fat. Helst så jeg at det ville ske lidt i baggrunden, så vi fx rettede enkelte indlæg, og slettede flere. For derefter at tage fat i den enkelte bruger i en Privat Besked. Men det er heller ikke nok for mange, for straks kommer der 10 indlæg omkring "hvor blev mit indlæg af.." og så er der en stor diskussion om hvorvidt vi udøver censur osv. Jeg mener ikke at det altid er lige godt, at vi går ind og laver den synlige moderering. For hvor er det irriterende at læse en ellers interessant tråd, der er malet til med røde indlæg.
I nogle tilfælde er det dog på sin plads med disse røde indlæg, det kunne sætte en advarsel op til dem der vil ødelægge det for andre, om at vi rent faktisk gør noget ved tingene.

Men mener I at vi skal stramme op?

Og er det tilfældet, så ser jeg meget gerne at I bruger rapport funktionen noget mere. Vi er pt 4 moderatorer/administratorer, og det er langt fra nok til den mængde indlæg der kommer.
nogle af jer bruger rapport funktionen flittigt - TAK for det!!- men der er stadig mange indlæg der går forbi..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Ja witzel, stram bare op. Så lover jeg at bruge rapporter-funktionen oftere.

Når det er sagt, så må I gerne gøre opmærksom på, at ironi/sarkasme bør anvendes med omtanke, da ikke alle forstår det. Som Kyhn skrev, så er det ofte der "misforståelserne" begynder.

mvh Allan

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Yep, brug rapportfunktionen meen giv lige tråden en chance.....bare fordi folk diskuterer er der ingen grund til at rapportere sålænge det foregår på en vel argumenteret og sober måde  

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Yep, brug rapportfunktionen meen giv lige tråden en chance.....bare fordi folk diskuterer er der ingen grund til at rapportere sålænge det foregår på en vel argumenteret og sober måde  

og når vi modtager en rapportering, går vi selvfølgelig også ind og tager en vurdering.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Det er jo selvklart, min ven

mvh

perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Min ærlige mening, er at det er gået sådan her, fordi man er holdt op med og postere ideer og projekter, istedet bliver krudtet brugt på og diskutere hinanden og vores mangler! -det er her den går galt efter min mening
Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

perbnil skrev:
Min ærlige mening, er at det er gået sådan her, fordi man er holdt op med og postere ideer og projekter, istedet bliver krudtet brugt på og diskutere hinanden og vores mangler! -det er her den går galt efter min mening

Helt enig!

I stedet for at bruge så meget tid og energi på at skændes om hvad der er galt med dette eller hint, eller hvor "latterlig" person, forhandler og producent "xyz" er, så gør da noget konstruktivt!

Eksempelvis hvordan kan man løse problemstillingen; hvordan produktet kan gøres bedre, hvordan det akustiske problem kan løses, hvordan producent/forhandler "xyz" evt. kunne gøre det bedre i fremtiden - osv.

Og hvis en tråd så bliver modereret - så accepter det! Men hvis en moderation giver anledning til spørgsmål - så ret endelig henvendelse til den pågældende moderator. Vi er uendeligt langt fra at være ufejlbarlige og vi tager til tider fejl - og det er rart at folk er gode til "at holde os i ørene" og flittigt bruger rapport-funktionen

Men når/hvis I retter henvendelse til os, så gør det i en ordentlig tone! Der er ikke noget mere demotiverende end at åbne sin email/pb's mandag morgen og blive svinet til fra A til Z, eller blive truet med sagsanlæg og det der er værre! (sidstnævnte er heldigvis sjældent - men det sker!) Og her tror jeg at, jeg på dette område, taler for samtlige moderatorer.

Så næste gang galden begynder at boble nede i maven - så tæl til 10 og stil dig selv spørgsmålet; "bidrager mit indlæg til noget?". Selvbeherskelse og en smule omtanke er (stadigvæk) fornuftige egenskaber

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

dane
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere slowon

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Når det er sagt, så må I gerne gøre opmærksom på, at ironi/sarkasme bør anvendes med omtanke, da ikke alle forstår det. Som Kyhn skrev, så er det ofte der "misforståelserne" begynder.

mvh Allan

det er vist ikke det rene sjov at du kalder dig COPMAN

Til top Vis dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dane

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

det jeg syntes er mest irriterende er nogles latterliggørelse af andres meninger også selvom de oftest ikke aner en dyt om emnet rent praktisk.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo komme fra mange ting, der sker desværre intet herinde mere, ingen test's og ingen nye artikler.Der kommer kun reklamer for nye produkter.

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Så håber jeg bare - at alle læser den her tråd

Det er gjordt.  Denne tråd giver da lidt at tænke over.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det er vel egentlig meget enkelt.

Har man ikke noget pænt at sige, så hold kæft.

Konstruktiv kritik er helt fint, det er jo det vi lærer af.

Personligt fnidder-fnadder bør holdes på PB plan.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Og er det tilfældet, så ser jeg meget gerne at I bruger rapport funktionen noget mere. Vi er pt 4 moderatorer/administratorer, og det er langt fra nok til den mængde indlæg der kommer.
nogle af jer bruger rapport funktionen flittigt - TAK for det!!- men der er stadig mange indlæg der går forbi..

Har i overvejet at udvide med nogle flere moderatorer? alle behøver jo ikke være medlem af redaktionen for at være med til at rydde op i forum.

Ellers har du nok ret i at vi bør bruge rapport funktionen mere.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

dane skrev:
copman skrev:

mvh Allan

det er vist ikke det rene sjov at du kalder dig COPMAN

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum