Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Jeg ønsker mig et dedikeret vinylforum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft hifi som hobby i omtrent 10 år, og hele tiden har jeg vært mest optatt af vinyl og pladespillere. Først og fremst fordi jeg synes ikke der er noget der kan spille musik bedre, men også fordi jeg finder det meget sjov, fascinerende og ineteressant med den tekniske delen af det hele. Alle de dejlige PU der findes som man kan prøve ud, eller alle de flotte tonearme og løbeværk. Og det at få det hele til at spille sammen i en flot synergi, det krever både evne, vilje og nogle andre man kan diskutere og lære af.

Derfor synes jeg det hadde vært meget givende om HiFi4all sin redaksjon ville oprette et eget vinyl/pladespillerforum. Også fordi vinyl/pladspillere sælger stadig mer, og fler og fler finder glede i at bruge det som signalkilde. Hvis i ser hos våre norske venner på www.hifisentralen.no så haver de et meget aktivt pladespillerforum som virkelig er til nytte både for oss som driver med denne hobbyen, og ikke minst for forhandlere. Det samme gjelder både på Audiogon og Audioasylum.

Siden jeg nu har emigrert fra Norge og til jeres dejlige land, har jeg skrevet til H4A sin redaksjon og lagt frem forslag om at oprætte et dedikeret vinyl/pladespillerforum.  Det synes de ikke var en god idè. Derfor vil jeg nu høre om det er flere end mig der kunde ønske sig et sån forum. Måske ville redaksjonen ta en second opinion på forslaget om det skulle vise sig flere end mig synes det er en god idè.

Mvh Asbjørn, KBH

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Kan kun bifalde Asbjørns idé og henstille til redaktionen om at trykke på startknappen eller hvad der nu skal til, før der sker noget. Selv om det hele her ud på nettet er digitalt, skulle det vel ikke hindre os i at snakke om alt det analoge

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Jep storartet ide Fuld støtte herfra!!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Der gik lidt tid før vi fik overtalt redaktionen om et Vintage forum så det er måske også tilfældet med et vinyl/pladespiller forum

En advarsel dog - et fænomen som jeg har lagt mærke til på det nye Vintage Forum (som jeg og mange andre er rigtig rigtig glad for) er at der er færre der se dit indlæg - spørger du generelt i "Analog-forum" så svarer altså også de som egentlig var på forum den dag for at udveksle fx "forstærker erfaringer" på dit pladespiller indlæg - hvis altså de har noget at sige  om sagen (de kan jo godt have en mother....... fed pladespiller med 5 arme i flydende helium selvom deres erinde den dag var forstærker)

Og her kommer der noget der også er lidt tricky - hvornår er en pladespiller Vintage - eller forsvinder al Pladespiller snak så fra Vintage forum .... Der er jo som bekendt mange Vintage pladespillere som kan kan være med den dag i dag og giver nye og moderne værker til 10-20.000 kamp til stregen (slet stolt ejer af et Garrard 301 Gray Grease bearing værk fra 1954 synes lige den kommentar skulle med)

Så nightpuma-janils og quad - jeg kan godt tilslutte mig et vinylforum men jeg vil håbe at det kunne laves med en åben bro til analog og vintage - men det kan selvfølgelig være at det kun er mig der ikke orker at kigge i alle fora hver dag. (kan man overvåge et forum fremfor et indlæg)

held og lykke med jeres forehavende

fik jeg nævnt at jeg havde en Gar...... ellers kan i lige få lov at se den igen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Yes ............ jeg er med
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Også her.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Alletiders ide.. Et vinylforum for alle der bare har en lille passion for vinyl og deres mekiniske aftastere. For alle der bare har en pladespiller og bruger den i ny og næ. Ikke nødvendigvis fanatikere, for så tror jeg ikke sådan et forum vil kunne eksistere her på sitet.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Kan kun bifalde Asbjørns idé og henstille til redaktionen om at trykke på startknappen eller hvad der nu skal til, før der sker noget. Selv om det hele her ud på nettet er digitalt, skulle det vel ikke hindre os i at snakke om alt det analoge

Har i prøvet at snakke om det i ... ja analog forum?

Jeg kan fortælle at vi har fået et par henvendelser om det bl.a. fra NightPuma, men at vi har valgt at sige at analog forum må være godt nok. Selvfølgelig er det noget der vurderes løbende, nøjagtigt som det skete med Vintage. Her begyndte der at komme rigtig meget flow til et emne der ikke havde sin egen kategori.

Så mit råd til jer er at komme igang med at poste løs i analog forum

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Yep jeg er med på det vinylforum der... det ville da være godt.. så kunne vi RIGTIGE hifi t**ser mødes der...

MP3/WMA sucks    

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Vi får vel benytte analogforumet som allerede eksisterer. Så dere som liker vinyl, post løs, så måske får vi et dedikeret forum efterhånden

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

sylvo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Kan kun give jer ret!

mv, kasper - http://relay.thingholm.dk

Til top Vis sylvo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sylvo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes