Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Kategori for streaming enheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Ville det ikke være en god idé med en kategori for audio/video streaming enheder?

Jeg tænker Squeezebox, Sonos, Soundbridge, Philips, Terratec Noxon o.s.v. .....

Der er efterhånden en del der har en Squeezebox og emnerne om denne ligger spredt rundt omkring i HTPC, Digital, Andet og DIY.

Det kunne være rart med en samlet kategori for disse enheder.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
Hej

Ville det ikke være en god idé med en kategori for audio/video streaming enheder?

Jeg tænker Squeezebox, Sonos, Soundbridge, Philips, Terratec Noxon o.s.v. .....

Der er efterhånden en del der har en Squeezebox og emnerne om denne ligger spredt rundt omkring i HTPC, Digital, Andet og DIY.

Det kunne være rart med en samlet kategori for disse enheder.

Lyder som en super idé synes jeg, i stedet for alt det rod på sitet. Selv bruger jeg bare en stor 1.5 TB harddisk og kabler over i anlægget lige nu, virker fortrinling omend det kan gøres bedre, hvis man ikke har så mange albums og dermed fra brug for mindre plads.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Fin ide

Det ville give lidt overblik.

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Har tænkt på det samme. Jeg synes også det er en god ide.

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg stemmer også for.
Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

når der er disse diskussioner om der skal en ny kategori/forum til, så må jeg indrømme at det er mig der sidder med bremsen i bund. Jeg er stor modstander af for mange underforums, men er det nødvendigt så skal det bestemt også have sin plads.

Jeg kan umiddelbart ikke se at det skulle være det store problem at undvære denne kategori/forum, men I kan jo forsøge at overbevise mig. (kun saglige indlæg, tak)
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
når der er disse diskussioner om der skal en ny kategori/forum til, så må jeg indrømme at det er mig der sidder med bremsen i bund. Jeg er stor modstander af for mange underforums, men er det nødvendigt så skal det bestemt også have sin plads.

Jeg kan umiddelbart ikke se at det skulle være det store problem at undvære denne kategori/forum, men I kan jo forsøge at overbevise mig. (kun saglige indlæg, tak)

Okay, så må vi jo bare i gang.....

Foruden disse streaming enheder i kategorien, kunne man også diskutere musik (og video) servere, hvad findes der, hvordan bygger man én, hvad skal den indeholde o.s.v. ....

Det er nok ikke den store hemmelighed for nogen at komprimeret musik er kommet for at blive, samt opbevaring af denne foregår på et lagermedie af en art. Efterhånden som samlingen vokser bliver der på et tidspunkt brug for en harddisk af en eller anden art, og så er man tæt på streaming/server.

I min HiFi omgangskreds er alle, uden undtagelse, meget interesseret i opbevaring af komprimeret musik og mulighederne for at få denne ind i "lyd kasserne".

Som tidligere nævnt ligger der mange indlæg rundt omkring på forummet som omhandler de ovennænte ting, så det var i og for sig bare en idé om at få samlet disse indlæg under en kategori.

(Håber det var med til lidt overbevisning........)

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg stemmer for, selvfølgelig skal der være en sådan underkatagori

Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
Til top Vis JensAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensAndersen

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

For at undgå for mange kategorier kunne man måske lægge kategorien "Billeder af mit bilstereo" ind under "Billeder af mit HiFi / stereo".....?

Den nye kategori kunne så hedde: "Billeder af mit HiFi / stereo / bilstereo udstyr"

Bilstereo kategorien er ikke den der mest gang i

På den måde kunne vi give plads til "Musik og Video streaming/server" kategorien

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Nej, ikke noget bilstereo i stereoanlæg-katagorien, tak! 
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg har ikke givet helt op (måske er der også nogle admin's der har haft en god sommerferie!)

Hvis man søger på ordet "Squeezebox" i alle fora, får man (24/7-2007 kl. 9:30) 241 resultater (emner). Det er 13 sider med mere end 11.000 svar!

Til sammenligning har kategorien Head-Fi: 64 emner på 2 sider.

Bilstereo har: 70 emner på 4 sider.

Billeder af mit bilstereo har: 10 emner på 1 side.

Og dette vel og mærke, kun hvis man søger på ordet Squeezebox.......kategorien skal selvfølgelig indeholde andre mærker også. Er det ikke tal der taler for sig selv?

Fortsat god sommer til alle (hvornår den så end kommer).

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg stemmer også for. Der er iøvrigt to ens kategorier den let kunne slås sammen til en.

"Billeder af mit DIY projekt" og "Selvbyggeri" er jo fuldstændig ens. Kun selvbyggeri er nødvendig IMO.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Vintage kan også droppes. Den er trods alt historisk, hvor streaming er fremtiden, og den bør der bruges mere plads på.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg stemmer også for. Der er iøvrigt to ens kategorier den let kunne slås sammen til en.

"Billeder af mit DIY projekt" og "Selvbyggeri" er jo fuldstændig ens. Kun selvbyggeri er nødvendig IMO.

nej ens er de da ikke, det ene er til billeder og det andet er til debat, lige som med de andre grene.

At droppe Vintage for at oprette en Streaming kategori vil jeg mene er en rigtig, rigtig dårlig ide.

det ene bør ikke begrænse det andet, men skulle man endelig sige noget... Så er det jo forkasteligt at diverse nye dåser ikke kan leve op til 20-30år gamle produkter. Ellers døede Vintage ideen nok helt af sig selv! Ideen er god, funktionaliteten i top (på nogle produkter) men det er jo total ligegyldigt når slutproduktet => lyden, ikke er acceptabel!

Men jeg vil da mene at det er en god ide med en kategori, evt en sammensmæltning med HTPC da der er mange berøringsflader der overlapper (server, netværks løsning osv.)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Kjeldsen skrev:

nej ens er de da ikke, det ene er til billeder og det andet er til debat, lige som med de andre grene. Se på indholdet, der er ikke forskel. Meningen har nok været en anden, men i praksis er der ikke forskel på de to kategorier.

At droppe Vintage for at oprette en Streaming kategori vil jeg mene er en rigtig, rigtig dårlig ide.

Enig, men hvis der ikke er plads til begge, bør det være det nye der er plads til.

det ene bør ikke begrænse det andet, men skulle man endelig sige noget... Så er det jo forkasteligt at diverse nye dåser ikke kan leve op til 20-30år gamle produkter. Ellers døede Vintage ideen nok helt af sig selv! Ideen er god, funktionaliteten i top (på nogle produkter) men det er jo total ligegyldigt når slutproduktet => lyden, ikke er acceptabel!

Der var ligeså mange dårlige produkter dengang. Idag findes der blot et meget større udvalg blandt de dårlige mærker. De gode og velfungerende apparater findes stadig.

Men jeg vil da mene at dete r en god ide med en kategoti, evt en sammensmæltning med HTPC da der er mange berøringsflader der overlapper (server netværks løsning osv.)

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

@ Kjeldsen & kyhn

Tak ska´ I ha´ for jeres bidrag.

Med alle de brugere der er på dette forum, bliver vi nok aldrig enige om hvilke kategorier Vi skal have og hvilke Vi ikke skal have!

Men jeg er helt enige med jer begge: streaming er fremtiden (som også skrevet længere oppe) og Vi bør have en kategori for dette.

Hvis der skulle en kategori ud, for at give plads, ville jeg mene at man kunne slå de to bilstereo kategorier sammen, således at det var én kategori med billeder og det hele.........

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes