Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Svært at begå sig på Hifi4all (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nu er tråd der kunne have været rigtig god for en tid drænet for initiativ. Det drejer sig om min tråd omkring højttalermåling for den fattige amatør.

Jeg havde nok set det komme, da branchemedlems reglerne er ret restriktive. Jeg må erkende at jeg er kommet dertil, at hvis ikke hifi4all ændrer holding til branchemedlemmers rettigheder, så vil jeg ikke være med mere.

Er der noget ændring på vej? Hvis ikke vil jeg gerne have lukket min konto.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Vi tager alle en snak om branchemedlemmer og retningslinjer i morgen, og vi tager naturligvis alle de input der har været, med i betragtningen.

Vi skal nok sørge for at give besked på hvad ændringerne eventuelt bliver.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Jeg må erkende I er ved at dræbe min lyst til at være på hifi4ll. Trælse medlemmer ka man ignorere, det er straks sværere med dem der tegner sitet.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke altid kritikken er lige fair. I det tilfælde med Holm var der tydelig reklame for hans elektronik og selve arrangementet indeholdte åbenbart en halvanden times lang demo for et af hans produkter. Det er træls at vi først så den da der var blevet arrangeret en hel masse, men vi kan ikke bare bare lade det kører fordi "nu er det jo for sent".

Jeg er i dialog med Holm om hvad han kan gøre nu, men som det ser ud er der ingen mulighed for at arrangere det via forum. Det har der for øvrigt aldrig været. Men måske kommer der, hvem ved?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at vi kan få ændret reglerne ligepræcis så meget at vi slipper for tudetråde og branchemedlemmer der føler sig trådt på.

Dog håber jeg ikke at reglerne bliver ændret så meget at der vil forekomme hypetråde og konstante forsøg på at holde liv i tråde der omhandler branchemedlemmers produkter.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det er netop de eksisterende regler der kan gøre det svært. I håndhæver regler helt korrekt, jeg mener blot ikke jeres regler gavner hifi4all. Derfor vil jeg finde andre steder, hvis ikke I ændrer reglerne. Vi er vokse mennesker og har ikke brug for alle disse regler.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Vi er vokse mennesker og har ikke brug for alle disse regler.

Der findes dog en del voksne mennesker på hifi4all der behøver reglerne. Ellers var de vel ikke brudt?
Der er dem der ikke engang gider læse og forstå regelsættet.

Det ville da være rart hvis det ikke var nødvendigt med retningslinjer - men det kræver stor diciplin og en omgang "tænk før du taler" fra samtlige brugere. En masse personfnidderfnadder og ofte åbenlys reklame beviser at visse brugere ikke kan finde ud af at begå sig på et diskussionsforum som dette - uden et simpelt regelsæt bliver det ikke et rart sted at diskutere vores allesammens yndlingshobby, HiFi!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

Sikke transperant og gennemskueligt du kan udtrykke dig

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også mene at nogle ændringer af det nuværende reglement vil kunne gavne HiFi4All, da branchemedlemmerne har en viden om deres produkter som mange af os brugere vil kunne have STOR gavn af, dog skal det ikke blive slareffenland med diverse reklamer osv for deres produkter, men en mellemting af det nuværende diktatur og et lidt mere frit forum   

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Det er netop de eksisterende regler der kan gøre det svært. I håndhæver regler helt korrekt, jeg mener blot ikke jeres regler gavner hifi4all. Derfor vil jeg finde andre steder, hvis ikke I ændrer reglerne. Vi er vokse mennesker og har ikke brug for alle disse regler.

Til dels. Der er mange herinde der ikke er voksne, ud fra et synespunkt om at være over 18.

Men som sagt, vi vil se på det.

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Regler for forum kan ikke diskuteres - Fair nok, regler er regler, og skal som sådan ikke kunne bøjes eller være åbne for fortolkning.
Jeg har med fornøjelse fuldt med i tråden omkring højttalermålingDIYbyggemikrofon, og adskillige gange overvejet om jeg skulle finde en kumpan, snuppe en fridag og tage med - selv om jeg sidder på den mørke midterste del af tysklandsodde.
Jeg har tidligere haft RIGTIG meget glæde af branchemedlemmer som kendte deres ting til fingerspidserne, når jeg - utilmeldt - har fuldt med i tråde på siden.
Derfor slår det mig MED UNDREN, når der specifikt PÅ OPFORDRING fra "civile" medlemmer bliver lavet hjælpe-tiltag fra branche-medlemmer, og dette STOPPES.
Undren går ikke på at der bliver "slået ned" på branchemedlemmerne - sådan er reglerne, men hvorfor har man ikke et område tråden kan flyttes hen i istedet???

Måske et område på forum burde oprettes, hvor der er "frit lejde" for "reklamer", mini-træf, Pro Bono - arrangementer mm., hvor der kun politiseres på opfordring specifikt fra medlemmer, når der er personfikseret snask i gang???
  Tænk hvis nogen om lidt begynder og spørge ind til problemer med Digital Antenne-modtagelse af kommende betalings-kanaler, og jeg ikke tør svare, fordi jeg måske bliver dømt til at være branche-medlem, fordi jeg tilfældigvis arbejder med antenner til daglig???
  Jeg er her for HiFi'ens skyld  - ikke mit kedelige dagligdags rutine-prægede arbejde...

JBLfan

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jblfan:

Det er en god idé du har der, og jeg har selv tænkt samme tanke. Du kan være sikker på at det vil blive overvejet.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jeg vil også mene at nogle ændringer af det nuværende reglement vil kunne gavne HiFi4All, da branchemedlemmerne har en viden om deres produkter som mange af os brugere vil kunne have STOR gavn af, dog skal det ikke blive slareffenland med diverse reklamer osv for deres produkter, men en mellemting af det nuværende diktatur og et lidt mere frit forum   

Præcis

Hjælp og råd burde selvsagt være tilladt når en bruger efterlyser hjælp. Det samme bør ikke omfatte salgsfremmende indlæg, selvom der nok kan opstå tvivlsspørgsmål i ny og næ. Men her bør en venlig moderator jo så træde til   

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ja jeg melder mig i koret, jeg vil også gerne have lov til at få lidt hjælp af branchemedlemmerne i vores tråde en gang i mellem

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Spørg en Ford forhandler om det er en god idé at købe en Ford, eller spørg en Opel forhandler om det er en god idé at købe en Opel. Jeg ser nødig at den omtalte "hjælp fra branchemedlemmer" gives fri i hele forum, for jeg er 112% sikker på at visse branchemedlemmer slet ikke kan se skoven for bare træer, som man siger. De som gerne vil "have hjælp" skal da være vekomne til det, men lad det foregå i en "afdeling for hjælp fra branchemedlemmer" (eller hvad det nu kommer til at hedde).
Det var mine 25 ører i den sag.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været registreret bruger på h4a særligt længe, men jeg nå indrømme at det faktum at her er så mange branchemedlemmer, virkeligt tiltaler mig positivt.

Hifi-, musik- og filmbranchen er 3 ret specielle brancher, hvor hobby/livsglæde/arbejde etc. smelter sammen. Et branchemedlem i hifi verdenen går jo hjem og piller ved sit eget setup når personen har fri - Det er ret unikt.

At der sidder så mange professionelle mennesker og deler hobby med os alle er virkeligt fedt. Selvfølgelig skal der ikke gå "køb hos mig/os" propaganda i den, men de "alm." brugere herinde kører jo mindst lige så meget propaganda for de produkter de selv har investeret i (mig selv inklusiv ).

Hvis man arbejder i branchen, så følger man også med i hvad der foregår og jeg synes at det er synd når branchemedlemmer ikke offentligt må kaste deres kærlighed på noget gear.

Summa summarum:

Det er fedt med et forum der har så høj standard at branchemedlemmer gider hænge ud herinde. Værdsæt det HØJT - forestil jer et film-forum med samme antal fagfolk

Mundkurven er lidt stram, men med frihed følger ansvar. Hvis branchemedlemmer får løsere tøjler så skal det ikke udnyttes til mersalg.

H4A er en vidensdatabase uden sidestykke (ihvertfald i dansk regi) det er noget der bør værnes om

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Mark Johansen skrev:

Sikke transperant og gennemskueligt du kan udtrykke dig

Ja, det var dog en eksorbitant udtryksform

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Vi tager alle en snak om branchemedlemmer og retningslinjer i morgen, og vi tager naturligvis alle de input der har været, med i betragtningen.

Vi skal nok sørge for at give besked på hvad ændringerne eventuelt bliver.

Hvad blev udfaldet af mødet?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Ja det vil vi gerne vide?????

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne