Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 03:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Opdeling af H4a (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

I forbindelse med nyheden om den nye ejer her på siden blev det nævnt, at man fra redaktionens side ønskede at give siden en overhaling. Det fik mig til at overveje, hvilke forbedringer jeg som bruger gerne så gennemført, eller om ikke andet blive taget op til overvejelse.

Heraf udsprang idéen om en opdeling af Hi-Fi4all, nærmer bestemt en opdeling i en stereo og en surround sektion. Jeg som stereo entusiast har ikke den store interesse i eksempelvis surroundforstærkere, fladskærme og DVD-afspillere, derimod finder jeg tråde om stereo realterede emner interessant. I det sidste stykke tid har jeg følt, at disse druknede i mængden af tråde om fladskærme og surround produkter. Det er min opfattelse, at mange brugere er gået andre steder hen på grund af netop for meget fokus på surround.

En opdeling ville udover at løse dette problem, også øge overskueligheden her på Hi-Fi4all. Helt konkret havde jeg i tankerne, at man ved log in valgte hvilket forum man ønskede at benytte. Jeg ønsker med denne tråd at lodde stemningen for et sådant tiltag her på Hi-Fi4all, så kom gerne med kommentarer eller forslag.

Mvh. Morten.

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig. Jeg er pt heller ikke specielt interesseret i rør eller diy-elektronik - eller fladskærme og ps3 , og springer bare
de tråde over.

Jeg er også stereo-entusiast, men har også surround og ser det ikke som en modsætning; tværtimod har jeg her på sitet fået
mange gode råd til, hvordan man kan for det bedste ud af begge dele.

Så en opsplitning mellem stereo og surround anser jeg for en dårlig ide.

/dreamz

Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg foretrækker også at blive inspireret af andre tråde, man lige falder over. I stedet for at tage skyklapper på, og kun logge ind på ét specifikt område .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig med dig Morten.

Det er allerede opdelt i underfora og der er trafikken ikke så stor at det ikke kan overskues. Det tager ikke langt tid at løbe dem igennem man følger med i.

Desuden, hvis nu at man kommer til at trykke på noget med fladskærme eller surround, kunne det værste vel være, at man har lært lidt nyt.

Noget der kunne være rat, var en længere liste over de nyeste indlæg. Som den på forsiden, bare lidt længere.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er også enig med dreamz og Totoronto det at gå ud af en tråd eller artikel der ikke fænger et jo blot et klik…

En opdeling vil kun give problemer, da der efterhånden er mange gråzoner i form af medie afspilning der er ved at være et hot emne for tiden, hvor mange søger råd, for blot 1-2 år siden var her fyldt med de nysgerrige entusiaster der ville prøve kræfter med HTPC verden. Og ja for nogen tid siden var der mange det ville diskuterer hvilket flade fjernsyn der var bedst… mon ikke der har været nogle gamle-2-kanals folk der lige har luret på de tråde før de købte.

Jeg syntes det sjovt, rart og lærerigt at man kan kikke på forskellige tråde.

Desværre har der ikke været så mange bil-stereo rødder på..!? det syntes jeg er synd, for siden kunne trænge til lidt krydderi af deres T-Hansen drengerøv… det er jo bare sjov og hobby.

Peter

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Det vil være noget crap hvis det blev såen.

Som bruger vil man gerne have det hele ved hånden.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Er delvis enig. Jeg synes det kunne være en fed idé med noget mere personalisering - men dog ikke at dele det op. Men hvis
man kunne angive nogle interesseområder som blev fremhævet mere end andre ville det være rart. En slags web parts man
kunne have på sin personlige forside hvor man gerne vil se de x nyeste indlæg i en bestemt kategori. Disse kan man så
indsætte for de kategorier man ønsker.

Eller en detalje jeg synes kunne være utrolig lækkert: Angive nogle keywords og hvis der blev skrevet tråde som indeholdt
netop disse keywords blev man notificeret. Det skal bare laves på en intelligent måde, ellers kunne jeg forestille mig serveren
bliver hårdt belastet.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Som også Peter.C er inde på kunne jeg tænke mig en ændring af forsiden:

Det ærgrer mig tit, at ellers interessante tråde lynhurtigt forsvinder fra forsiden, fordi der (heldigvis)
konstant postes nye emner. Det står i skærende kontrast til eksempelvis besøgsartiklerne, hvor den ældste snart er et år
gammel.

Kan man ikke lave en ugens mest debatterede tråde og/eller ugens mest læse tråde på forsiden eller på forum-forsiden?

Jeg synes ellers, at funktionaliteten og udseendet på sitet er helt i top og kan eksempelvis rigtigt godt lide, at der dukker nye
annoncer op, hver gang man vender tilbage til forsiden

Det er muligt, at der med strukturændringerne, allerede er sat gang i en ændring af layout og den slags, men det er i hvert
fald mit forslag.

/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kan, se at der ikke rigtig er stemning for mit forslag, til gængæld synes jeg, at Jonas_h kom med et rigtig fint forslag om at
man selv kunne angive, hvilke subkategorier man ønskede at følge. På den måde ville alle være tilfredse, men hvis jeg er den
eneste der synes at det er et problem, er det selvfølgelig flertals diktaturet der vejer tungest. Jeg håber, at det vil blive taget op
til overvejelse i hvert fald.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med mit forslag andetsteds om at lave en længere "seneste emner" liste over alle grupper, så kunne man måske udvidde "aktive emner" til et stærkere værktøj, ved at gøre det muligt at fravælge bestemte grupper i "aktive emner" oversigten. Så har man én liste "seneste emner" over hele dynen, sorteret efter dato, og én liste "aktive emner" der kan tilpasses til de grupper man interesserer sig mest for. Dét ville jeg opfatte som et stærkt værktøj, der tilgodeser begge parter uden at lave en decideret opdeling af hele sitet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes