Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vincent kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2014 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej
Er Vincents lydkabler optimeret til deres forstærkere og signalkilder?Jeg spørger, fordi jeg indtil videre har oplevet, at et almindeligt standardkabel fra Vincent, mellem min Vincent forforstærker og en Nuforce effektforstærker har været den bedst lydmæssige løsning.Min effektforstærker har en lav inputspænding.Kan det have en sammenhæng mellem lydkablets indre modstand og inputspænding fra effektforstærkeren?Det er bare en strøtanke jeg har.

MVh

Bjørn.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 17 November 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Ja man burte formode at netop Vincents kabler er optimeret til deres forstærkere og signalkilder.

Og netop lav inputspænding. Kan have en sammenhæng mellem lydkablets indre modstand og inputspænding fra effektforstærkeren, det er grund til at folk høre forskel mellem kabler og det netop ikke er pris på et kable der afgør hvor god at det passe i et give anlæg, og derfor er der ingen grund til at smide formuer ud efter et super dyrt kable hvis det billige passe beder til det givet anlæg man har, og netop en kable test fortælle hvor god det lyder i den anlæg det er test i, ikke om det så passe til den anlæg man har der hjemme, og hvis man skal have samme resultat der hjemme skal man ud og købe samme anlæg som den give test er test på.

Derfor er hifi kable ikke sort og hvid, for der er så mange forholde der spille ind, noget der jo se på alle de lukke kable tråde der er om dette emne, hvor det samme kable lyder forskellig i hvilken anlæg det bruges i, og derfor er der nogle der er sige at dette kable er verden bedst og andre der sig at det er verden værste kable, men det er ikke kables skylde med et anlæg er bruges i, og så har vi balladen.

Derfor råde jeg altid folk der har komplet anlæg fra fx. B&O og Linn og andre der producer et total løsning og som også sælger original kabler, at købe deres kable, det samme for højtaler producer der også kable producer til deres højtaler.

Folk ville få et chok hvis de viser hvilke kabler der er brugt intern i en dyr højtaler eller pris på komponent der er brugt i delfilter.

Der er desværre mange kable producenter der kun er uden efter dine penge og som komme med den ene røverhistorie efter anden hvorfor deres kable er verden bedst, selv fra anerkende kable producenter der burde vide bedre.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011
Sendt: 17 November 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for dit svar.Du lægger et væsentligt emne op til debat.Stol ikke blindt på kabelproducenterne.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Det er forholdet mellem ud- og indgangsimpedansen, som afgør følsomheden over for kabler...

Er begge meget høj eller lav, så vil kablets karakteristik spille ind. Ideelt skal udgangimpedans være lav, når indgangsimpedans er høj. Eller omvendt. I disse tilfælde har kablet meget lidt indflydelse på lyden.

Og netop Vincent/Nuforce kombi'en har både udg.- og indg.impedans i den lave ende, og derfor vil kabler gøre større forskel her.  

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes