Jeg skal lige have lidt kabel-hjælp på min forbindelse mellem receiver, DVD-afspiller og TV.
Jeg benytter også min DVD-afspiller som CD-afspiller, men har selvfølgelig forbundet afspiller og reciever som almindelig DVD-afspiller, men når jeg vil bruge den som CD-afspiller vil TV'et jo "spille med". Hvordan kan jeg forbinde dem, når den udelukkende skal være en virtuel CD-afspiller. Skal jeg have ligende kabler fra CD-udgangen på recieveren og hvor skal de hen på afspilleren? og hvilken type kabel... gerne Tara Labs?
hmm... hvis du vil forbinde dvden til receiver, så kan du jo nøjes med at bruge et digitalkabel, og så skrue ned for tvet. Så vil lyden (hvis du har indstillet dvden ordentligt) gå gennem receiveren, og ikke tvet. Du kan også forbinde en ekstra kabel fra dvdens analoge output til en af din receivers analoge indgange, feks. "CD" .. Det kan være en fordel især hvis DACen i din dvd er bedre end den i din receiver.
hvilket kabel du skal bruge, kan du selv finde ud af. .. men lidt hjælp: hvis det skal være digital overførsel (dermed bruge DACen i din receiver) så find et godt coax digitalkabel. og til analog (og dermed bruge DACen i din dvd) find en godt analogt kabel.. dem laver Tara Labs et par stykker af.
Så er der forbindelsen fra TV til reciever... jeg køber inden længe et Philips 9308, så lad os gå ud fra det... hvordan får jeg bedst fjernsyns lyden ud af mine højtalere hvis jeg ønsker dette... hvordan skal reciever og TV forbindes?? og hvilke kabler??
TVet skal forbindes til receiver via audio output'et bag på dit nye tv.. der skulle gerne sidde to rca hunstik, et rødt og et hvidt. og forbind dette med din receiver via en tilsvarende, der kunne hedde "TV" (på min receiver hedder den "Video")
Så er det endelig forbindelsen fra DVD-afspiller til TV... har i forvejen et Tara pris2200 til lyden, men skal have et ordentligt scard... nogle forslag?? og hvad vil I anbefale med eller uden lyd?
Scart.. brug et alm (godt) scart kabel, og skru ned for lyden på dit tv.. så er det kun billedet du får ud af dit tv og lyden går via dit digitale kabel til receiveren.
Jeg har en Denon 3803 og 2900
Håber I kan finde rundt I alle mine spørgsmål... 
Det går... bare spørg løs, det er derfor vi er her. |