Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Forbinde Paradigm Shift A2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2014
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke den store ekspert på dette område, så jeg håber på jeres hjælp - gerne med en lidt pædagogisk forklaring! ;)

Jeg har et sæt Paradigm Shift A2 højttalere, som jeg for et lille år siden købte brugt. På nuværende tidspunkt er de forbundet fra min laptop via et minjack --> RCA til den højre højttaler, hvorfra der går et kabel fra venstre output i den højre højttaler, til venstre input i den venstre højttaler (hvad kablet hedder, ved jeg ikke. Det fulgte med, da jeg købte højttalerne).

Kablet jeg bruger fra den ene højttaler til den anden, har en løs forbindelse, så nu vil jeg gerne have fat i et nyt kabel, men samtidig vil jeg høre, om der er en smartere og bedre måde at forbinde min laptop til højttalerne?

Jeg har overvejet at købe en DAC, men da lige nu går i 3.g og skal ud at rejse efter ferien, har jeg svært ved at finde plads i budgettet til en ordentlig DAC.

Bagsiden på begge højttalere ser sådan her ud: https://www.avforums.com/images/reviews/makeimage.php?s=revi ews/290/connections.jpg|500|0

På forhånd tak!
Til top Vis Mads Haahr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Haahr

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se dit link, men er det ikke bare ét minijack stik i begge ender?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Her et et link, som burde virke:
http://www.audiostream.com/images/117shift1.jpg?1320692854

Det kan sagtens være, at det bare er smartest med et mini jack kabel. Jeg tænkte bare, om det måske var bedre, om lyden kunne splittes direkte
fra outputtet på min pc, så den ikke først skulle til den ene højttaler for at køre over i den anden.

Jeg har sat mine paint-evner på prøve og forsøgt at illustrere det vha. tegningen:
https://onedrive.live.com/redir?resid=D5B5FF74793A7051!14506 7&authkey=!AG8bC7LL3oKmBDE&v=3&ithint=photo%2cpng

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Det er jo også mulige at bruge RCA stik Paradigm Shift A2, da der skulle værre RCA indgang, give jo mulighed for beder kabler og stik, A2 QUICK START, og så ud og finde em god brugt DAC, som kunne værre Cambridge DacMagic.

Dette ville også give en beder lyd fra computer, i sted for at bruge de analog lyd udgang, som for de meste ikke er i en god kvalitet, og så bruge den digital overførsel over usb udgang, opnår du en betydelig bedre lydkvalitet end du har nu, plus du derved også få flere digital indgang.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Okay, mange tak for det. Det er også et billigt køb i første omgang, så må det blive en DAC dernæst!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Se ud som om at man kan forbinde dem med RCA (ind og ud).

Active DSP loudspeaker to breath new life into a tired system

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Manualen findes her:
http://www.paradigm.com/downloads/A2%20Quick%20Start%20Guide .pdf
Af den fremgår det at signalet fra PC'en kan overføres til højre og venstre side med et 3.5mm jackstik opsplittet til to RCA til henholdsvis venstre og højre højttaler. Omskifterne på bagsiden af højttaleren skal indstilles som vist i manualen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ja, altså det er også sådan jeg har gjort indtil nu, men jeg tænkte blot, om det måske forringede signalet, hvis signalet skulle gå gennem den en
højttaler, men det lyd til på jer, at det ingen indflydelse har.

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at vi misforstår hinanden. Derfor denne tegning. Det er den mest direkte forbindelse til dine højttalere. Om der bliver en hørbar forskel er du nødt til selv at vurdere.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ved at vælge RCA løsning, for man en større valg mulighed for beder kable og stik, og hvis det skal værre rigtig god, så skal der selvfølge en DAC i over som selvfølgelig skal forbindes med RCA.

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

brug dog den usb dongle der fulgte med eller få fat i en airport express og stream musakken op i kasserne
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Citat:
"My main recommendation for the A2s, which is the same advice I'd offer for any desktop speaker that's intended to be used to listen to music as a focused activity is to feed it with something better than your computers analog output. In other words skip the 3.5mm headphone output and put your tunes through an external DAC before amplifying and playing back that signal. Your music will thank you and your ears will forever be in your debt. And this external DAC does not have to cost an arm and a leg where something like the Audioengine A1 ($169) which I reviewed would work just fine and will sound a billion times better than your computer as source and DAC. OK maybe a billion times better is a bit of an exaggeration but I want to make the point that I view this as a necessity and not a nice-to-have option

Fra Paradigm Shift A2

Så hvis det er den bedst lyd kvalitet må ville gå efter, så komme man ikke uden om en DAC (som jo hele ikke koste en formue, især ikke hvis man købe brugt).

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
brug dog den usb dongle der fulgte med eller få fat i en airport express og stream musakken op i kasserne

korrigere lige mig selv her ikke usb, men bluetooth sorry ved ikke lige hvor jeg har mit hovede idag....

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Kaj: Du havde ret, jeg havde misforstået. Din tegning gør, at jeg forstår, hvad der menes. Mit spørgsmål lyder da, om man kan få et kabel, som på
den måde er splittet i to, for mit RCA-kabel er samlet ude i enden, så jeg ikke synes, det er muligt at have højttalerne i en passende afstand fra
hinanden til at opnå det ønskede stereoperspektiv.

Startrek: Tak for det citat - det er jo faktisk ganske billigt for en DAC. Jeg har kigget på lidt forskelligt, og jeg har i langt de fleste tilfælde syntes, at
det var for dyrt at finde en DAC, hvor jeg kunne justere volumen fra, hvilket jeg ønsker, så lækkert med sådan en lille anbefaling!

Newbiee2: Bluetooth-modtageren der fulgte med kan jeg ikke få til at virke - og har ikke kunnet det i al den tid, jeg har haft højttalerne, så det er
desværre ikke en mulighed, men tak for tippet!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Paradigmeskift?

En brugt airport express kunne værre en beder mulighed i starte, og så glemme Bluetooth-modtageren som løsning, Bluetooth er netop ikke en god løsning til lyd, så er WiFi at fortrække, så kan du i starte bruge de analog 3,5 mini Jack forbindelsen, og når du så få råd til en DAC, ville du stadig få glæde af en airport express, som så kan forbindelse digital (optisk) til DAC'en, og så gå rent over til at forbinde DAC med RCA til dine Paradigm Shift A2 (eller genbuge dit RCA til 3,5 minijack kable).

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Mads Haahr skrev:
Kaj: Du havde ret, jeg havde misforstået. Din tegning gør, at jeg forstår, hvad der menes. Mit spørgsmål lyder da, om man kan få et kabel, som på
den måde er splittet i to, for mit RCA-kabel er samlet ude i enden, så jeg ikke synes, det er muligt at have højttalerne i en passende afstand fra
hinanden til at opnå det ønskede stereoperspektiv.

Startrek: Tak for det citat - det er jo faktisk ganske billigt for en DAC. Jeg har kigget på lidt forskelligt, og jeg har i langt de fleste tilfælde syntes, at
det var for dyrt at finde en DAC, hvor jeg kunne justere volumen fra, hvilket jeg ønsker, så lækkert med sådan en lille anbefaling!

Newbiee2: Bluetooth-modtageren der fulgte med kan jeg ikke få til at virke - og har ikke kunnet det i al den tid, jeg har haft højttalerne, så det er
desværre ikke en mulighed, men tak for tippet!

Hej Mads bluetooth har et batteri indeni der skal lades op måske det er løbet tør for strøm og du skla bagefter par mobil/laptop med den kan godt tage et nogle sekunder med give den lige tid til at lade op....men som skrevet også så er en airport express det bedste til at stream musakken med de fåes vel til et par hundrede kr på dba.... men udover det får du lige et link til en utube video....
https://www.youtube.com/watch?v=uOxFUWpcMf4

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

StarTrek: Det lyder ikke som en dårlig idé. Jeg har en airport express 1. generation, så den har ikke optisk, men jeg har til gengæld software, så jeg
kan benytte den med min pc uafhængig af Itunes!

Newbieee2: Nu har jeg fået bluetooth-modtageren til at virke - fantastisk! Så kan den blive fundet frem og brugt!

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Mads..... Godt at høre du har fået den bluetooth til at virke den kan være lidt tricky....

Mads Haahr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2015 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har hvert fald ofte haft problemer med den, hvilket har resulteret i, at jeg til sidst gav op! Endnu en gang tak - det er virkelig fedt at komme ind
på et forum som dette, hvor man hver gang får en kvalificeret hjælp!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes