Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nyt Coaxial kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er blevet nød til at kigge mig om efter et nyt Coaxialt kabel mellem DVD og Receiver, da det nuværrende er for kort (50cm) men jeg er lidt i tvivl om hvilket jeg skal gå efter..

Jeg har Max.1000,- til formålet, og kablet skal være 1m langt, kom endelig med nogle gode råd til hvilket jeg skal vælge..

Mit gamle kabel er et Argento Kobber 0.5m..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Supras kabel er rigtigt godt og koster ikke en formue.  Det har vundet adskillige priser, bl.a. "best buy" i What-Hifi.

http://www.hificables.co.uk/ProductDetails/mcs/productID/109 75/groupID/711/categoryID/2399/v/5c3fdaed-d7af-4859-bafc-687 c1d2a65a9

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også forslå Supra.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

jeg vil endnu en gang anbefale Transparent High Performance coax kablet, det er en af de bedste kabel investeringer jeg har lavet. med lidt forhandling burde det kunne fås til 1000kr .. KT odense har det til 1190.- men er man god kunde, kan det sikkert erhverves lidt billigere.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn B !

Lav det selv vis du har mulighed for det så spare du mange penge

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvilken prisklasse dit udstyr er i, men det skal dælme være ekstremt dyrt for at det kan betale sig at investere i et dyrt kabel i prisklassen over 200 kr - hvis vi ser på det med målemæssige øjne. Køb gerne det billigste i HF klubben hvis din reciewer koster under 10k, eller lav det selv for 40 kr.

Med det jitter som din dvd sandsynligvis smider afsted, er problemer med billige coax kabler nul og niks i forhold til.

/Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Jeg ved ikke hvilken prisklasse dit udstyr er i, men det skal dælme være ekstremt dyrt for at det kan betale sig at investere i et dyrt kabel i prisklassen over 200 kr - hvis vi ser på det med målemæssige øjne. Køb gerne det billigste i HF klubben hvis din reciewer koster under 10k, eller lav det selv for 40 kr.

Med det jitter som din dvd sandsynligvis smider afsted, er problemer med billige coax kabler nul og niks i forhold til.

/Kramer

Nej jeg ser ikke med de "målemæssige øjne" men høre med mine øre, og kan så fortælle dig at der altså er en forskel på disse kabler, gik fra "lakridsen" der fulgte med DVD-Afspilleren, til mit nuværrende Argento Kobber, det var jo en ren åbenbaring af lyd der kom igennem det kabel, men det er desværre blevet for kort...

Jeg vil da kigge lidt på Supra og det Witzel snakker om...

Takker for hjælpen..

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Bjørn B:
Jeg vil gerne sælge dig et coaxialkabel på 1m til 1000kr der forringer lyden ligeså lidt som dit nuværende kabel.  

Det kan godt være det er ligner et antennekabel men hvis du har givet 1000kr for det så spiller det fandme godt!

Hvis du er sippet kan du jo bare bruge RG6 eller R11 der er mindre dæmping i dem (RG11 mindst dæmpning) end på RG59 ved højere frekvenser. Husk det skal være hård leder.

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hmmm Vi er jo snart to afdelinger når det kommer til kabler.. de rige svin der smider penge ud på et psykologisk trip og de tonedøve der ik kan høre forskel på Dantax og Krell..

Hvis folk spørger om et ordenligt kabel, hvor informtionen ikke går tabt, hvorfor så dreje tråden hen på at der ik er forskel på kabler ?  

Kabler er ikke det der giver den største forskel, men hvis man har et anlæg der kan vise forskellene bliver man os rigeligt belønnet for at bruge penge på det..

BB. vil ligesom witzel anbefale Tranparent !!!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Der er forskel på digitale og analoge forbindelser. Det digitale signal er følsom på en anden måde, hvis bare ikke clocken ryger så afspiller den det samme på alle kabler (LGrau har også omtalt det her med jitter (clocken ryger) i en anden tråd). Jeg ser den eneste grund til at vælge et dyrt kabel som værende ved lange kabeltræk hvor de høje frekvenser bliver dæmpet så clocken ryger.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

der er nu altså også forskel på de forskellige kabler......

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6233&KW =digital

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Der er forskel på digitale og analoge forbindelser. Det digitale signal er følsom på en anden måde, hvis bare ikke clocken ryger så afspiller den det samme på alle kabler (LGrau har også omtalt det her med jitter (clocken ryger) i en anden tråd). Jeg ser den eneste grund til at vælge et dyrt kabel som værende ved lange kabeltræk hvor de høje frekvenser bliver dæmpet så clocken ryger.

Det tror jeg ikke LGrau har sagt. Kablets afskærmning betyder noget for jitterniveauet. Men i forhold til det skrammel der er i en god reciewer efter kablet, betyder det ikke noget der kan refærdiggøre en investering på kr. 1000. Der er absolut nul og niks mening i det.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Kramer71: hvad taler du om ?

Nu er det pga det skrammel der er i recierveren ? kan jo være ligemeget når der ik er forskel på kabler ? Synes du skulle låne et ordentligt kabel med hjem, og hvis du ik kan høre forskel er der noget i vejen !!!

Men nu handler tråden om anbefalinger på et godt kabel !!! ikke på at et fona kabel til 40 kr er bedre... så synes det skulle fortsætte i langsoms tråd !!!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Bjørn B:
Jeg vil gerne sælge dig et coaxialkabel på 1m til 1000kr der forringer lyden ligeså lidt som dit nuværende kabel.  

Det kan godt være det er ligner et antennekabel men hvis du har givet 1000kr for det så spiller det fandme godt!

Hvis du er sippet kan du jo bare bruge RG6 eller R11 der er mindre dæmping i dem (RG11 mindst dæmpning) end på RG59 ved højere frekvenser. Husk det skal være hård leder.

OK, nu siger jeg det på en pæn måde ik..

1: Du ved intet om mit kabel og den virkning det har på mine lytte referencer, og om jeg kan høre forskel på "lakridsen" der fulgte med DVDén og et kabel til +1000,- kan ikke diskuteres, det er trodsalt mine øre ik..

2: "SIPPET" hvordan konkludere du det, er det mig eller mit spørgsmål du hentyder til??

3: Hvordan kablet ser ud er for mig ligemeget, da jeg faktisk kun ser det når jeg pakker det ud og sætter det til, for der hvor jeg sidder og lytter musik og ser film, kan jeg nemlig slet ikke se det, så om det er forgyldt eller sølvfarvet osv. er mig ligemeget...

Sidst men ikke mindst, tak for dine indlæg, men jeg kan desværre ikke rigtigt bruge det til noget, håber det er ok med dig

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Bjørn B:

Det var ment konstruktivt, du spørger jo selv om hvad du skal vælge... Jeg prøvede at pointere at dit argento's gode lyd "most likely" ikke lyder forskelligt fra et alm antennekabel, men blot er psykisk.

Kramer71:

jitter er når clocken ryger.

Men prøv at vende den 180 grader og så sige hvorfor er de dyre kabler bedre end antenne kabel ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

der er nu altså også forskel på de forskellige kabler......

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6233&KW =digital

Jeg gentager.......

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

ahh nu har jeg gravet mig igennem den... samme diskussion som her . Anyways der er jo ikke meget point i at fortsætte så

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Bjørn B:

Det var ment konstruktivt, du spørger jo selv om hvad du skal vælge... Jeg prøvede at pointere at dit argento's gode lyd "most likely" ikke lyder forskelligt fra et alm antennekabel, men blot er psykisk.

Kramer71:

Men prøv at vende den 180 grader og så sige hvorfor er de dyre kabler bedre end antenne kabel ?

Konstruktivt??

Hvad er konstruktivt i dit indlæg nr2??

Psysisk?? Vil det sige at næsten alle bruger af dette forum, lider af en eller anden form for psysisk "kabel" døvhed, for så vidtjeg kan se i de fleste anlæg som er blevet vist herinde er det da ikke antenne kabler der hænger bag på deres maskiner...

Men det er sådan set også lige meget, du har din mening om kabler jeg har min, sådan er det og sådan skal det have lov til at være

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Kramer71: hvad taler du om ?

Nu er det pga det skrammel der er i recierveren ? kan jo være ligemeget når der ik er forskel på kabler ? Synes du skulle låne et ordentligt kabel med hjem, og hvis du ik kan høre forskel er der noget i vejen !!!

Men nu handler tråden om anbefalinger på et godt kabel !!! ikke på at et fona kabel til 40 kr er bedre... så synes det skulle fortsætte i langsoms tråd !!!

Jeg siger at der der absolut ikke er noget teknisk der refærdigør, at man til en reciewer til 10k investerer i en kabel til 1k.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Bjørn B:

Kramer71:

Vrøvl - jitter er tidsvariation på de digitale signaler. Prøv at læse den jitterdiskussion der har været på digital. Søg jitter i overskrift. Den er en 4 sider.

Iøvrigt. Hvis du vender dit digital kabel om, så er der målemæssig forskel :) -ha-ha

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes