Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 16:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Problem med superstands! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

For efterhånden længe siden købte jeg et sæt brugte Audiovector Superstands til montering på mine Audiovector M3 Avantgarde mk. II. Fyren jeg købte dem af, havde brugt dem på et sæt Audiovector M3 Signature mk. II så de skulle jo passe på mine højtalere også.

Det var sådan set fint nok. Men da jeg her til aften endelig skulle til at montere dem, passer de 3 huller i superstandsne ikke med de 3 huller i højtaleren, hvor den gamle fod sad. Afstanden mellem det foreste hul og de bageste er simpelthen et par millimeter for kort.

Nu er spørgsmålet så: Kan det virkelig passe at der er så stor unøjagtighed på højtalerne, at jeg bliver nødt til at bore hullerne i Superstandsne større??? Den gamle fod var skruet fast helt uden problemer.

Jeg har også tænkt den tanke, at de superstands jeg har fået fat i passer til mk I udgaven af M3-serien. Er der nogen der kan svare mig på, om det kan tænkes at være problemet?

Jeg spørger desperat inden jeg skal til at bore selv, om der er noget jeg kan gøre, eller noget jeg ikke har været opmærksom på. Syntes det virker lidt synd at stå og bore i den slags.

Alt hjælp modtages med kyshånd!

Med venlig hilsen:

Rune Nielsen

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Du har vist fået fat i versionen til mk I. Jeg havde fat i Audiovector for et stykke tid siden og de nævnte at de havde ændret hulprofilen på deres nyere højttalere og superstands, så de var ikke kompatible med de gamle, desværre.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Øvøv. Det lader til at være tilfældet så. Hvad er forskellen egentlig ud over ændringen af hulprofilen? Ser de nyere smartere ud? Har de forbedret dens evner eller andet? Ellers kunne man jo bare bruge disse alligevel. Men jeg husker vist noget med at designet er blevet ændret, men er ikke sikker?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om de har lavet om på føddernes akustiske egenskaber. Men hulprofilen er i hvert fald anderledes og der er vist også en smule med designet og farven.

Dem jeg havde i sin tid (mk 1) de var meget mørkegrå helt over i det sorte. De nye er vist mere lysegrå. Jeg har dog ikke set de nye live.

Hvis du kan komme afsted med at tilpasse dem du har nu uden at ødelægge fodens og dermed højttalerens stabilitet, så er det vel at foretrække. De nye koster kassen og der er mildest talt stor uenighed om deres effekt. Jeg havde også personlig svært ved at høre forskellen. Jeg brugte dem mere som pynt og stabilitet (højttaleren blev svære at vælte), jeg synes nemlig de var pænere end standardfoden.

Hertil skal lige tilføjes at det var en af de gamle M2'er jeg havde. Jeg havde købt højttalerne brugt inkl superstands. Ifølge den kvittering der fulgte med så kostede de kun 1000kr dengang og længere nede på fakturen kunne man se at de 1000kr blev trukket fra igen, så det har typisk været noget men gav med som en form for rabat når man købte et sæt Audiovectorhøjttalere. Men jeg skal da love for at de er kommet efter at tage penge for de stands idag.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

OK. Mange tak for hjælpen.

Mit Hifi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes