| Sendt: 31 Maj 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Er der ikke en af jer der fortælle mig hvad der er af forskel på et Coax og et nomal linje kable? |
|
|
Vil du virkelig gerne have en afhandling om, hvordan signaler vandrer og udbreder sig i et stykke kabel? Om karakteristisk impedans og impedanstilpasning? Om at signalets hastighed i et kabel er ca. 2/3 af lysets hastighed alt efter materialevalg? Om stående bølger og reflektion? Det er en større videnskab, der har med materialevalg og diametre at gøre. Plus, selvfølgelig, hvilken slags signal der skal overføres, og i hvilken kvalitet man vil have dem over i. Søg på Google
Citér:
| hvorfor det billigste..??? der må da være forskel på et lidt dyre og et billigt, også selv om det er digitalt? |
|
|
Undskyld dette måske lidt sure opstød  , men dette er diskuteret ret så mange gange. Lav en søgning i dette forum på "coax", "kabel" og/eller "digital".
Mit eget forslag, som andre også har sagt, er at bruge et antennekabel. Det skal bare være den kraftigste slags med en tyk, stiv inderleder (der blev jeg næsten flov  ) , påmontér phonostik, og du er kørende. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|