Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: IXOS fladt selvklæbende højttalerkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Heysan.

Jeg har et sæt B&W DM601 S3 som jeg skal have sat op som baghøjttalere når jeg får ordnet mit værelse så der er plads på gulvet til et sæt 603'ere

Jeg skal derfor bruge ca. 12 meter kabel som skal trækkes langs panelerne og op ad væggen ca. en halv meter under loftet hvor de sidder.

De er pt. biwiret med Dali Blue Wave, men regner med at nøjes med single wire når det blot er baghøjttalere. I min søgen efter dette faldt jeg tilfældigvis over dette:

http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Hirach yID=105&PictureID=1326

Det er jo egentlig rimeligt praktisk, men har nogen herinde erfaringer med det mht. lyd?

Ellers er forslag til alternative kabelvalg meget velkomne

På forhånd tak.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Come on, der må være nogen der kan sige et eller andet om det?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke kablet, men et eller andet siger mig at man med det pågældende kabel betaler en noget høj pris for det klisterværk. Jeg tror du vil få et noget bedre resultat og at det bedre kan betale sig at finde et godt kvalitetskabel, der passer ind i dit setup og bruge kabelbakker, så det bliver pænt. Det er mit GÆT....
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hey.

Ja, jeg formoder heller ikke at det er verdens bedste kabel, men det kunne jo tænkes at nogle havde gode erfaringer med det alligevel, who knows

Hvilket kabel vil du/I anbefale når jeg skal have de ca. 14 meter?

Har tænkt lidt på Tara Labs Omni til 44 kr meteren, men ved det ikke helt. Det skal ikke være dyrere end det i hvert fald. Desuden er det et ret tykt kabel at skjule, specielt når de skal trækkes ved siden af hinanden langs panelerne.

Forresten, når jeg skal til at køre single wire, skal jeg så bare tage en klump kabel fra de to nederste terminaler op til de øverste, på samme måde som de to bøjler sidder når man køber højttalerne?

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

"Forresten, når jeg skal til at køre single wire, skal jeg så bare tage en klump kabel fra de to nederste terminaler op til de øverste, på samme måde som de to bøjler sidder når man køber højttalerne?"

Jeps

Angående kabeltype og hvad du skal vælge, så er det et spørgsmål om hvad der passer til dit setup. Men som du antyder, så er det ikke vildt vigtigt i dit setup hvad kabel der er til baghøjttalerne. Inden for din prisramme, der er forskellene heller ikke vanvittig store. Det store hop er fra el-ledning og så f.eks. op til de kabler du nævner.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Oki.

Kan være at det ender med at blive Omni kablet, det er i hvert fald dejligt let bare at hoppe ud i bilen og køre i Hifi-Klubben. Ved det ikke endnu :)

http://makeashorterlink.com/?T15621C88

Omni kabler er dog stadig rimeligt tykt, og desuden er det et "Solid Core" kabel, så det er sværere at dreje om hjørner og sådan. Hmm...

Hvad med det rimeligt billige Dali White Wave? Det synes jeg dog næsten er for tyndt...

http://makeashorterlink.com/?I23613C88

Findes der ikke en side hvor man kan få et kabel ala fx Omni kablet lidt billigere? Får jo ingen rabat i Hifi-Klubben selvom jeg køber 14 meter

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

IXOS kablet er såmen ganske hæderligt og med fine detaljer, dog absolut ikke anbefalelsesværdigt til gulvhøjttalere, da det er tyndt. Men til til Reol eller baghøjttalere er det super; jeg bruger det selv og er ganske godt tilfreds. Det klæber i øvrigt rigtigt godt på paneler, bare husk at vaske dem af inden, så det kan holde.

Mvh. Ronni

Til top Vis Ronni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Besøg Ronni's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Ronni: Det lyder da godt

Hvilke højttalere bruger du det til? Altså regner med at det er dine baghøjttalere, men hvilke har du hængende/stående som baghøjttalere?

Købte du det også bare til de 35 kr meteren eller købte du en hel rulle så du har en masse du vil sælge?

Kan man egentlig ikke få lidt mængderabat selvom det "kun" er 14-15 meter man skal bruge?

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

hey

har du prøvet at kigge på TARA LABS Klara kabel til 29.- meter. godt og billigt kabel til bag ht.

men IXOS ser da også meget godt/ smart ud med det klister på ..men holder det 

Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2004 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

wolverine skrev:

har du prøvet at kigge på TARA LABS Klara kabel til 29.- meter. godt og billigt kabel til bag ht.

Hmm, næh, det har jeg egentlig aldrig fået øje på

Det ligner jo på mange måder Dali White Wave som jeg også har overvejet - hvordan mon de er i forhold til hinanden?

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Ligemeget, tjekkede begge kabler i HK den anden dag, og har besluttet mig for Klara kablet

Wolverine: Bruger du det selv?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes