Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Signal kabel fra processor til effekt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skuffe_db
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hvad signal kabel vil i vælge til signal mellem processor og effektblok....

1:

Flatline Solar Wind

Flatline Solar Wind
  Isolering: Højkvalitets Teflon
  Leder: Sølvbelagt Kobber - 99,9999  OFC
  Modstand: -
  Hastighed: 92 % af lysets hastighed
  Dimensioner: -

Pris: 1.187,-  DKK

2:

Axiom er Tara Labs´ billigste kabel med deres avancerede RSC (Rectangular Solid Core) teknologi.

RSC teknologi
I RSC kablerne bruges der færre og kraftigere ledere i stedet for mange små. Ydermere er lederne ikke runde, men derimod rektangulære. Tara Labs mener   og har vist gennem forsøg   at denne type leder har bedre overførsel af det elektriske lydsignal   især de højere frekvenser. Som isolering mellem de forskellige leder bruges teflon.´Med RSC ledere får man et kabel, som lyder meget detaljeret, har et godt stereoperspektiv og en veldefineret basgengivelse.

Pris: 1.599,-  DKK

3:

Profigold signalkabel i rigtig høj kvalitet - med 99,9997 rent OCC kobber og 3-dobbelt afskærmning. Fås i 0,75 meters længde.

Specifikationer:
  • 99,9997 ultra rent OCC kobber
  • 3-dobbelt afskærmning
  • 24K guldbelagte og fuldt afskærmede stik
  • Fås i 0,75 meters længde

Pris: 499,-  DKK

Til top Vis Skuffe_db's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skuffe_db

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Halløj Skuffe_db.

Det afhænger meget af din pengepung samt det grej det skal sættes sammen med. Desuden er det jo også en smagssag, hvad man kan lide af lyd osv.

For at starte med det sidste kabel du har valgt, så kan jeg kun sige, at det er et ganske godt kabel til prisen. De stik de er termineret med er af en ganske udemærket standard og hele kablet er faktisk ret godt afskærmet. Det ligner et langt dyrere kabel og har da også et rigtigt godt pris/ydelses-forhold.

Med hensyn til Axiom-kablet fra TaraLabs, så må jeg sige, at jeg blev en smule skuffet da jeg hørte det. Pris og ydelse hænger ikke sammen, hvis man skal sammenligne det med de to andre kabler. Nuvel, så er det termineret med nogle ganske gode stik, men det mangler noget når vi taler lyd.....Jeg synes, at det lyder magert og der mangler hul igennem, hvis man kan sige det sådant...hm.

Solarvind er efter min overbevisning, det bedste kabel af de tre, hvad angår lydegenskaber. Man kan dog godt synes, at det virker en smule kleint og skrøbeligt omkring krympeflexen oppe ved stikkene. Men tag ikke fejl, de skal nok holde. Med mindre du river og flår i dem, men det er jo heller ikke meningen. N.O. har en lidt enderledes lyd end de to andre kabler og nogle vil påstå, at de farver lyden, men igen, hvilket kabel gør ikke det? Hvorfor skulle vi ellers bruge så meget tid på at lytte til forskellige kabler og set-ups. Jeg ved godt, at man tilstræber et helt neutralt kabel, men er ikke sikker på at det lader sig gøre????

Solarvind vil jeg vælge af de tre.

Et alternativ kunne fx være Eichmann Express 4, der også befinder sig i denne prisklasse.

Måske skulle du gå efter nogle brugte kabler, så får du i hvert fald mere for de sparepenge.

God jagt.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes