Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audioquest type 4 højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med dette kabel?

Det skulle være en bi-wire variant og jeg kan købe 2x3 meter....

Hvordan lyder det og hvad er en rimelig pris?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nyprisen da jeg købte det var 45,- pr. meter. Derfor vil jeg mene prisen burde ligge omkring 25,- pr. meter.

Kablet er ganske udemærket til prisen. Lyden er lidt mærk og varm i klangen, med knap så mange detaljer som dyre kabler. Prøv evt et Supra PLY 2.0..... klart et bedre kabel, som ligger i samme prisklasse.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Som skrevet er lyden mørk og varm!!! Skal du have AQ, som ikke lyder så mørkt og tillukket, så koster det mange flere penge. Det kommer jo også an på, hvad du har af udstyr; måske den mørke klang gør noget for lige akkurat dit anlæg, måske!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

xbeeps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et i 8 år og har aldrig følt noget behov for et bedre kabel. Jeg vil dog fraråde dig at køre biwiring med et enkelt kabel hvilket jeg gjorde i starten. Da jeg havde haft kablet i et stykke tid flyttede jeg om på min opstilling hvilket gjorde at jeg havde lige rigeligt lange kabler (2x3 meter), og derfor lagde jeg dem dobbelt og fik samtidigt termineret dem til biwiring, således at der var et kabel (med fire ledere) til bas og et kabel (med fire ledere) til diskant. Dette gav et helt ualmindeligt meget mere slagkraftig og kontrolleret bas og mellemtone. Derfor vil jeg mene at kablet alene ikke har det fornødne tværsnitsareal, specielt fordi mine højttalere er System Audio 950 der er lette at drive kontrolleret, og min forstærker på det tidspunkt var en Denon PMA1315 på 2x180W. I dag bruger jeg en Thule IA60 og de samme højttalere og lyden i samspil med AQ kablet er rigtigt god med masser af dynamik og en meget åben mellemtone. Det jeg synes der er karakteristisk ved et AQ kabel er den store varme og åbne mellemtone hvor man virkelig kan mærke instrumenterne. Til gengæld er der en tendens til at bassen kan blive en smule for varm, så hvis ikke man har nogle meget dynamiske og letdrevne højttalere kan det let blive til et varmt mudderbad. Derfor vil jeg kun anbefale kablet hvis du har nogle højttalere med små enheder (som f.eks. System Audio og Audiovector), og en forstærkere der er i stand til at levere nogle ampere (f.eks. Thule, Holfi eller H/K).
Til top Vis xbeeps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xbeeps

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes