Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Sennheiser PX100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt et sæt PX100 til anvendelse sammen med min minidisc. Jeg valgte i mellem PX100 og PX200, men endte altså med PX100, idet jeg synes de åbne telefoner er behageligere at bære. Godt nok udelukker de ikke trafikstøj så godt som de lukkede, men til gengæld har man også en bedre føling med de andre trafikanter når man cykler (bilder jeg mig da i det mindste ind).

Jeg har tidligere anvendt Sony's standard ITE telefoner, som afløstes af et sæt B&O Earphones. Det var et skridt fremad, og B&O'erne sidder virkelig godt fast, og bliver aldrig ubehagelige at gå med. Men bassen var nærmest fraværende, og derfor ville jeg prøve et sæt andre. Jeg læste i HiFi-World, at de bedste penge man kunne bruge på en iPod, var et sæt nye telefoner, og hvis de måtte være med bøjle, skulle det være PX100. Så dem ville jeg prøve.

Og jeg synes virkelig de er en forbedring. Der er et langt bedre lydbillede, diskanten er mere rund og nuanceret, og bassen er dyb og forholdsvis hurtig. Jeg ved godt at træerne ikke gror ind i himlen, og at der findes bedre hovedtelefoner. Men jeg er imponeret over så meget vellyd man kan få for under 300,- og så kan de ovenikøbet foldes sammen i en lille boks, så de er godt beskyttet under transport. De føles lette, og er aldrig ubehagelige at bære.

Mit postulat er, at Grado SR60 nu kun har det næstbedste sound-per-pound forhold blandt hovedtelefoner.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

becker skrev:
Mit postulat er, at Grado SR60 nu kun har det næstbedste sound-per-pound forhold blandt hovedtelefoner.

Det er vel altid svært at sammenligne pris/ydelse i forskellige prisklasser. Personligt er jeg ikke enig (i at SR60 er skubbet fra tronen - at PX100 er et godt køb vil jeg ikke argumentere imod).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

becker skrev:

Det er vel altid svært at sammenligne pris/ydelse i forskellige prisklasser. Personligt er jeg ikke enig (i at SR60 er skubbet fra tronen - at PX100 er et godt køb vil jeg ikke argumentere imod).

Hej Otto.

Jeg er enig med dig: Det er svært. Og det er endnu sværere når der er tale om telefoner der basalt set skal dække forskellige behov, nemlig stationær lyd og bærbar lyd (nu ved jeg godt at SR60 har en driftseffekt så den kan bruges med bærbart udstyr, men da den er klodset, grim og ikke specielt komfortabel, egner den sig ikke til det efter min mening). Så det er helt ok for mig at vi er uenige.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes