| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt et sæt PX100 til anvendelse sammen med min minidisc. Jeg valgte i mellem PX100 og PX200, men endte altså med PX100, idet jeg synes de åbne telefoner er behageligere at bære. Godt nok udelukker de ikke trafikstøj så godt som de lukkede, men til gengæld har man også en bedre føling med de andre trafikanter når man cykler (bilder jeg mig da i det mindste ind).
Jeg har tidligere anvendt Sony's standard ITE telefoner, som afløstes af et sæt B&O Earphones. Det var et skridt fremad, og B&O'erne sidder virkelig godt fast, og bliver aldrig ubehagelige at gå med. Men bassen var nærmest fraværende, og derfor ville jeg prøve et sæt andre. Jeg læste i HiFi-World, at de bedste penge man kunne bruge på en iPod, var et sæt nye telefoner, og hvis de måtte være med bøjle, skulle det være PX100. Så dem ville jeg prøve.
Og jeg synes virkelig de er en forbedring. Der er et langt bedre lydbillede, diskanten er mere rund og nuanceret, og bassen er dyb og forholdsvis hurtig. Jeg ved godt at træerne ikke gror ind i himlen, og at der findes bedre hovedtelefoner. Men jeg er imponeret over så meget vellyd man kan få for under 300,- og så kan de ovenikøbet foldes sammen i en lille boks, så de er godt beskyttet under transport. De føles lette, og er aldrig ubehagelige at bære.
Mit postulat er, at Grado SR60 nu kun har det næstbedste sound-per-pound forhold blandt hovedtelefoner.
Mvh. Becker
|