Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ferrit ringe eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hej jeg får snart nye HT og har lidt et dillema. Jeg har afskærmet mine gamle HT med Ferrit ringe for ikke at ødelægge mit tv. Det vil jeg også gøre med de nye HT og og mangler derfor to stk. Jeg ringer så idag til DAT for at høre hvilken størelse jeg skal bruge. Da jeg har fundet ud at det, siger han at det jo ændre lyden. Jeg siger så at jeg faktisk syntes det gav en strammere bas. Men han sagde at det ændrede lyden radikalt! Hvad skal jeg nu gøre? Jeg kan selvfølgelige rykke mit tv lidt længere væk, men ikke meget, da jeg bor småt. Men hvor langt er "nok" for to 6.5" bas/mellemtoner?  Eller jeg kan bruge Ferrit ringe, som jeg egentlig har været tilfredse med.... Hvad erfaringer har i med dem?
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Sker der noget ved at prøve at sætte ringene på? Det kunne jo
endda være det blev bedre

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Sæt dem dog på og se om du kan li' resultatet.. hvis ikke kan du jo altid tage dem af     - men ja det vil ændre lyden på enheden, måske til den gode side

mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Det syntes jeg jo også det gjorde på mine gamle Dalier...jeg ville bare høre om nogle havde oplevet noget negativt med dem?

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg har forstået, så samler ferritringene højttalerenenhedens magnetfelt noget, således at udstrålingen ikke så let generer TV'ets billedrør.

Det kan vel så samtidig give en anelse bedre koncentrering af magnetfeltet omkring svingspolen. Afhængigt af, hvordan man ønsker højttalerenheden skal opføre sig, kan dette være positivt eller negativt.

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan opnå en smule højere effektivitet på denne måde (i størrelselsordenen 0,5 - 1 dB, hvilket godt kan høres).

Jeg har dog ikke selv haft problemet og har ikke haft behov for at eksperimentere med ferritringene. Hvis man er i gang med et selvbygprojekt, bør man dog nok sørge for at få målt på højttalerenhederne før og efter montering af ferritringe, så man kan tilpasse delefilteret. Dette fælder i og for sig også for en færdig højttaler.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Nu er ferritringe ikke lige til at sætte på og tage af... De skal sættes på med størst mulig modstand, og bør limes på (kan man gøre andet?).
Hvis du først har limet en ferritring på, så skal den smadres, for at få af. Ferritmaterialet splintre nemt, så den kan sjældent bare bankes af.

Jeg har prøvet ferritringe på en række højttalerenheder, og har ikke fået nogle nævneværdige ændringer af lyden.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Det syntes jeg jo også det gjorde på mine gamle Dalier...jeg ville bare høre om nogle havde oplevet noget negativt med dem?

Hvilke dalier og hvilke ringe? Kan du fortælle lidt til en der gerne vil prøve på sine dali 450?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes