Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Phono kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ved at kigge lidt bag på min receiver (Yamaha RXV440RDS) og fandt så nogle meget billig-lignende phono kabler. De går fra henholdsvis receiver og ud til subwoofer, dvd og tv.

Der står ikke noget mærke på, men de er 100% magen til dem ved navn Highgrade/Discount som AV-Connection sælger.

Og så til spørgsmålene.

1. Der er allerede et coaxial kabel fra receiver til dvd udover de to phono kabler, så hvad er det lige jeg bruger dem til?

2. Der er ligeledes et scart kabel (den som vandt HIFI4All.dk testen) som går fra receiver til TV udover de to phono kabler, så hvad bruger jeg phono kablerne til i den sammenhæng.

3. Kan det betale sig for mig at investere i nogle dyrere phono kabler til TV og receiver? (jeg ved at jeg selv skal lytte, men hvis det er fuldkommen ligemeget så gider jeg ikke at ulejlige mig selv med det)

NB:

Min DVD: Sony DVP-NS333

Mine højttalere: Cerwin-Vega CSCL-12 og Elac Cinima One satalit højttalere til bag og ligeledes Elac Cinima One subwoofer (bruger den meget sjældent)

På forhånd tak

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jeg tror det er ligemeget med at købe dyrere phone kabler når det skal være fra tv til receiver...
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, men mangler stadig en del info på mine spørgsmål.

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 August 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Tja, men tror du det er en butik det her, hvor du lidt forurettet kan gøre ekspedienten opmærksom på du synes du ikke har fået hvad du synes du burde have?

Med niveauet af kvalitet i dine apparater mener jeg det er totalt tidsspilde at købe bedre kabler. Så svar på resten af dine spørgsmål gider jeg ikke ulejlige mig  med.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
Tja, men tror du det er en butik det her, hvor du lidt forurettet kan gøre ekspedienten opmærksom på du synes du ikke har fået hvad du synes du burde have?

Med niveauet af kvalitet i dine apparater mener jeg det er totalt tidsspilde at købe bedre kabler. Så svar på resten af dine spørgsmål gider jeg ikke ulejlige mig  med.

Øhh okay?

Jeg syntes selv at jeg prøver at hjælpe folk der hvor jeg kan og når man så selv har brug for hjælp, så får man sådan et svar som du lige har givet. Det gider man ikke at finde sig i i længden.

For selvom du ikke mener at kvaliteten på mine apparater er højt nok, så kunne jeg da stadigvæk godt tænke mig at vide hvad de kabler rent faktisk bruges til - så hvis du ved det så kom da frem med det så jeg kan blive klogere.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

ROLIG ROLIG, piphans.... hvorfor hidse sig op ?

Sezuan skrev:

1. Der er allerede et coaxial kabel fra receiver til dvd udover de to phono kabler, så hvad er det lige jeg bruger dem til?

Det er sikkert et digitalt kabel, så du kan lytte til Dolby Digital og DTS

2. Der er ligeledes et scart kabel (den som vandt HIFI4All.dk testen) som går fra receiver til TV udover de to phono kabler, så hvad bruger jeg phono kablerne til i den sammenhæng.

Det burde du kunne fjerne. Det bedste billede er direkte fra DVD til TV uden at gå igennem receiveren.

3. Kan det betale sig for mig at investere i nogle dyrere phono kabler til TV og receiver? (jeg ved at jeg selv skal lytte, men hvis det er fuldkommen ligemeget så gider jeg ikke at ulejlige mig selv med det)

Hvis det er de 2 kroners kabler, der ligger som fast tilbehør i kasserne, kan det godt betale sig at finde nogle i 200 kroners klassen. Kig i de andre tråde, der har lige været en del snak om hvilke kabler, der findes...

På forhånd tak

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Sezuan

Lige et spørgsmål: Har du selv installeret anlægget, for hvis du har må du jo selv kende svarerne.

1. Du bruger både coax og phono fra din dvd, det lyder som om at du har to kabler i overskud. Medmindre at du bruger phono kablerne når du feks hører cdére så kan du trykt pille dem ud. Spørg hvis du har brug for yderligere forklaring.

2. Du skriver at du har scart til reciever fra dit tv mon ikke det er scart fra dvd til tv, for din reciever har i hvert fald ikke scart indgang. Scart kablet bruges til at sende billed informationen når du ser dvd film. Dine phono kabler fra reciever til tv bruger du til at sende lyden fra de alm. tvprogrammer til recieveren sådan at du får lyden over anlægget.

3. Det kan ikke betale sig.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

jeg bruger et scart fra tv til dvd og et coax fra dvd til reciever og det er alt

så du kan roligt gemme resten af kablerne vækbrug du bare ca 300,- på

et scartkabel og en 200kr's penge på et coax mere ville jeg ikke investere i det

med dit setup

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

jeg bruger et scart fra tv til dvd og et coax fra dvd til reciever og det er alt

Det er vel fornuftigt nok at beholde phono kablerne fra tv til reciever, sådan at han får lyden over anlægets ht og ikke over tvets indb. ht.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Det er vel fornuftigt nok at beholde phono kablerne fra tv til reciever, sådan at han får lyden over anlægets ht og ikke over tvets indb. ht.

[/QUOTE] ja det er seføli rigtigt nok har lige set efter der gør jeg også
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Rigtig mange tak for alle svarene, det var noget jeg kunne bruge! tak tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes