Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: hvad er det for et MIT kabel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

hej

er der en der kan sige mig hvad det er for et mit vi har med at gøre har??

har snart prøvet alt andet og kan ikke finde frem til det andet end det er et MIT kabel

MVH
      manley

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

hej

kan ikke lige få sat bildet ind, hvordan man det??

MVH

manley

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 August 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

det kan du ved at oploade det på en anden server, og derefter linke til det. ved at trykke på dette billede  .. du kan kun uploade i "mit anlæg" forummerne
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

ok det prøver jeg

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hej

har kom bildet så håber der er en der kan hjælpe

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Terminator ét eller andet.
Der sidder et filter i´de lange stikfiduser.
Verdens vel nok mest tåbelige kabel all in all.
Prøv om du kan få sat ild i det
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej Manley

Ud for billed kunne det måske ligne et MI 330 med uoriginale stik og uden box, men så ville det nok stå på kablet.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 August 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret  

Niks, det er ikke et MI330 - det er et Terminator 2, hvis jeg ikke tager meget fejl. Jeg har haft sådan et engang, men er ikke lige sikker på om det er 2,3,4 eller 137!

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

hej

jap det skulle være en af de game Terminator 2 eller 3, skal bare have fundet ud af det så jeg kan få købt et sæt til og et coxa cable i samme serie

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 August 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

manley skrev:

hej

jap det skulle være en af de game Terminator 2 eller 3, skal bare have fundet ud af det så jeg kan få købt et sæt til og et coxa cable i samme serie

Jeg har en pensioneret MIT Terminator2 interconnect kabel i samme farver, men mine har en boks som disse på billedet ikke har, så det er ihvertfald ikke det samme som mine MIT Terminator2.

MIT Terminator2 signalkablet er uheldigvis ikke ligeså godt som højttalerkablet også i Terminator2 serien.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
manley skrev:

hej

Jeg har en pensioneret MIT Terminator2 internconnect kabel i samme farver, men mine har en boks som disse på billedet ikke har, så det er i hvertfald ikke det samme som mine MIT Terminator2.

MIT Terminator2 signalkablet er uheldigvis ikke ligeså god som højttalerkablet også i Terminator2 serien.

Den nyere version af Terminator 2-kablet fik monteret boks i stil med resten af serien, så det er ikke helt ved siden af.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 August 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 09 August 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hr von Kubic mener og det gør jeg også, at det er "dumt" at sætte et filter ind på et signal- og højttalerkabel; det fjerner lidt af den luftighed, som der gerne skulle være i diskanten. Til gengæld er lyden ikke øretrættende. Igen smag og behag!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 August 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Kubik og F.Christians: Flakser i to omkring om natten
og fanger insekter?   
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Hr von Kubic mener og det gør jeg også, at det er "dumt" at sætte et filter ind på et signal- og højttalerkabel; det fjerner lidt af den luftighed, som der gerne skulle være i diskanten. Til gengæld er lyden ikke øretrættende. Igen smag og behag!!!  

hej

har i prøvet MIT kabler??

jeg har ikke selv fundet et der er bedre endnu ikke til prisen, og har ellers prøvet mange forskellige kabler ind til nu

syntes selv  at de er lidt mørke i det, men om de  fjerner lidt af den luftighed, det kan jeg ikke høre!! men tilgengæld giver de så meget af alt andet,  så som strammer bas, flere detajler i mellemtonen og diskanten, og i det hele taget mere rum, men det afhænger vel også om hvad for et anlæg man har??

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

manley skrev:

F.Christians skrev:

hej

har i prøvet MIT kabler??

jeg har ikke selv fundet et der er bedre endnu ikke til prisen, og har ellers prøvet mange forskellige kabler ind til nu

syntes selv  at de er lidt mørke i det, men om de  fjerner lidt af den luftighed, det kan jeg ikke høre!! men tilgengæld giver de så meget af alt andet,  så som strammer bas, flere detajler i mellemtonen og diskanten, og i det hele taget mere rum, men det afhænger vel også om hvad for et anlæg man har??

MIT Terminator2 højttalerkablet fik jeg så vidt jeg husker i 1997, og siden har det trofast tjent mig og mit anlæg. Jeg skal love for at der er bas i et 2 vejs, så man tror at der er en skjult sub et eller andet sted i stuen, hvilket ellers ikke er tilfældet. Men dette har jeg opnået ved at lade højttalerne hænge ned fra loftet.

Når de engang bliver pensioneret vil de blive afløst af Analysis Plus kabler, men p.t. tjener de mig upåklageligt godt ! Approve

Mit er i hvid farve. Signalkablet bruger jeg ikke. Er pensioneret.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

På mine MIT Terminator2 højttalerkabler er der på -/0 -siden 2 spoler i serie med hinanden; en større, og en lille, men intet på + -signalet.
M.h.t. luftighed har jeg ingen problemer, ihvertfald med det grej jeg har.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Diskant op til 40khz kan jeg IKKE høre, nej!!! Og ja, jeg har haft et signalkabel fra MIT, men det blev en andens og han er vist stadig tilfreds!!! Jeg skrev vist også ...smag og behag..., så føl jer ikke angrebet af mig!!! 
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Diskant op til 40khz kan jeg IKKE høre, nej!!! Og ja, jeg har haft et signalkabel fra MIT, men det blev en andens og han er vist stadig tilfreds!!! Jeg skrev vist også ...smag og behag..., så føl jer ikke angrebet af mig!!! 

Jeg tror ikke at der er nogen der føler sig angrebet. Big smile LOL
For mit vedkommende nævnte jeg bare fakta hvad angår mit højttalerkabel, ikke andet, ikke fordi jeg ikke er enig i at for megen filtrering ikke er godt for lyden.
... og ja, smag og behag, også enig i det. Clap

Hvad angår signalkablet i samme serie skrev jeg også længere oppe at det blev pensioneret; det kabel blev faktisk "Førtids"-pensioneret da lyden ikke var ligeså god som højttalerkablernes.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

At begynde at filtrere det signal der helst uberørt skal transporteres, vil altid introducere problemer i enten afsender enden eller i modtageenden.
Det lader sig ikke gøre, at filtrere analogt uden fasedrej - og sådan er det.
Bruce Brisson fra MIT har dog forsøgt, at forklare sine idéer i en lang række white papers, hvor han forsøger at redegøre for sine synspunkter.
Prøv at læse dem, det er høj underholdning.
Og prøv så derefter at tænke hele rationalet bag disse kabler igennem.
Et filter på kablet, fordi Q værdien for et signal der skal igennem et kabel stiger med frekvensen pga. kablets generelle tendenser til at være induktivt.
Her må jeg påpege, at udgangene i de forstærkere vi skal transportere signalet væk fra, har langt større inflydelse på den slags.
Dernæst så kan man jo blot lytte til kablerne. Forsøg f.eks. at sætte dem ind i din afspillekæde, f.eks. i tapesløjfen på din preamp. Så kan du direkte sammenligne resultatet med og uden dette kabel.
Det bedst tænkelige kabel ville ingen eller kun ringe forskel gøre.
Jeg har gjort forsøget med MI350Series two og et andet shutgun kabel. Det er horibelt at kalde dette for high end. Det farver sovser og udglatter, så man på det nærmeste slet ikke kan genkende skiverne. Men hvis det er det man gerne vil have, så kan jeg da meddele, at MIT generelt er uden deciderede ondskabsfulde tendenser, det vælter derudaf som en lettere konturløs strøm af ikke ubehagelig lyd. Toppen forsvinder totalt, men det der så slipper igennem udglattes, så der pludselig er samme højde på alt der foregår over 3KHz. Det hele hænger i samme højde.
Kan man godt lide denne ret kostbare "loudnes" funktion, så er sagen vel klar nok.
Gider du ikke høre bamset lyd, så må du hellere se i andre retninger.
Transparent er et andet firma der laver kabler med filtre, men de mener det er vigtigere, at forhindre at det virker som antenne???

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes