Forfatter |
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 06 August 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kommer lige hjem fra Super Best. Jeg havde godt nok set, at de havde spækbrædter i denne uge, men var ikke før nu klar over at de er i gummitræ.
Skriver denne tråd, fordi jeg mindes at have læst herinde på et tidspunkt, at Ikea ikke sælger disse i gummitræ mere og nogle ikke kunne finde dem mere.
Brædtet, der kun koster 80kr, er dog kun L:33cm, B:26cm og H:5,5cm, men evt. kan den brede side vel sættes ved siden af hinanden til størrere apparater.
Det består som Ikeas af små stykker gummitræ, hvor træets åreflade udgør højden, det bevirker jo at træets fibre på denne måde bedre kan absorbere/dæmpe resonanser.
Det var bare det, hvis der var nogle der vil lege lidt med afkobling for billige penge. For dem må vi så bare håbe at de har flere i netop Deres Super Best, da det er sidst på ugen.
God weekend Basil, der selvom han har ferie i denne uge syntes, at det er for varmt, selv fiskene bider ikke, ingen gang om natten...
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 06 August 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og gode råd er altid velkomne!!!
|
Til top |
|
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam der står Jamie Oliver på
|
Til top |
|
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
En skam der står Jamie Oliver på  |
|
|
Ja, men det kunne have været meget værre: Tænk hvis det havde været Preben Møller Hansen i stedet...
Når jeg får blokkene hjem d. 8/7 vil jeg overveje at dække navnet med et NAD eller B&W logo, eller eventuelt beklæde hele kanten med et eller andet.
Men først og fremmest er jeg spændt på om blokkene i gummitræ vil være hørbart bedre end mine nuværende i birketræ. __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad høre når du har lyttet lidt
|
Til top |
|
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok - giver en tilbagemelding om nogle dage  Foreløbig kan jeg fortælle at der heldigvis kun står "Jamie Oliver" på den ene side af brættet, som jeg naturligvis har vendt ind mod væggen... __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen69 skrev:
Det skal jeg nok - giver en tilbagemelding om nogle dage Foreløbig kan jeg fortælle at der heldigvis
kun står "Jamie Oliver" på den ene side af brættet, som jeg naturligvis har vendt ind mod væggen... |
|
|
Hvis de har bare nogenlunde samme egenskaber som en haveflise havde for mine højttalere dengang, så er det en meget god
forbedring allerede
|
Til top |
|
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mandag rejser resten af husstanden til Århus, og så bliver der ro og tid til noget MUSIK! 
__________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
Til top |
|
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg i nogle dage haft ideelle betingelser for at eksperimentere med anlægget. Først skulle "Jamie Oliver"-blokkene erstatte et sæt "Exklusivt" slagteblokkke i birk fra Ikea. Det var ingen succes...tværtimod blev lyden alt for spids og usammenhængende. Gummitræ er navnet til trods en ganske hård træsort, og det kunne høres. Retfærdigvis skal det siges, at jeg ikke er velsignet med den nemmeste placering af højttalere (på TV-bænk med sofagruppe lige foran), så jeg kan nok derfor tydeligt høre forskel på højttalerkabler og underlag, og den uhensigtsmæssige placering gør også at andre sikkert ikke vil få samme resultat som mig. Nå...irriteret besluttede jeg at seponere huggeblokke og i stedet satte jeg nogle gode kabinetfødder i gummi på højttalerne. Meget bedre!  __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|