Forfatter |
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa. (postede vidst det her forkert i det digitale forum i første omgang...sorry)
Heg søger noget mere viden om hvordan man forbedrer lyden på sin cd afspiller vhj. af bedre dæmpende fødder. Der er bare standard fødder på nu, og udfra hvad jeg kan læse mig til kan man forbedre lyden 20 - 30 procent vhj. af bedre dæmpning både i selve kabinettet? og mere isolerende underlag/fødder.http://www.tnt-audio.com/sorgenti/cambridge-d500se_e.html Ved bare intet om hvad der er godt og skidt i "fod-verdenen". Jeg har tænkt mig, efter at have læst flere indlæg i dette forum, at eksperimentere med musemåtter. Jeg mangler bare at finde den helt bløde model som jeg tror er den bedste....skal nok skrive tilbage hvis det gir noget......
Jeg ved jo, at sådan nogle audiophile entusiaster som jer har prøvet det hele (næsten), så frem af busken og giv noget viden videre til en ung begynder......
vh. shotty.
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt råd; lad være at prøve selv. Meget muligt det er sjovt for dig, men den dybe tallerken indenfor bløde dæmpninger ER opfundet; SD foden. En musemåtte duer ikke, den kan ikke tåle pres i længere tid uden at synke sammen og dermed blive hårdere=ændret lyd. Duer ikke.
Pulsar Points duer, Cold Rays duer endnu bedre ( begge er metal) og som sagt SD foden, den bløde svenske. Koster 150 for 4 styk.
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil forsøge dig frem, uden det skal koste det helt vilde, er danske JJAZ begyndt at sælge fødder til en yderst rimelig pris:
http://www.jjaz.dk/pages/prices/acc_index.htm
Jeg går selv og overvejer at prøve et sæt eller 3, men vil egentlig gerne se dem IRL først. Jeg håber ikke det er den slags fødder, der bliver mast flade efter nogen tids brug 
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erik D,
Den blivende deformation på JJAZ Fod er under 2%, så selv efter lang tids brug retter de sig helt ud hvis du fjerner belastningen fra dem.
Med venlig hilsen Johnny Jensen JJAZ __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Jeg går selv og overvejer at prøve et sæt eller 3, men vil egentlig gerne se dem IRL først. Jeg håber ikke det er den slags fødder, der bliver mast flade efter nogen tids brug
|
|
|
Nej, nej: de bliver mast flade med det samme Men det er meningen og det virker alligevel. Jeg synes faktisk det er en fordel med en stor kompression, så bliver f.eks. højttalere ikke så ustabile.
EDIT: se evt. signaturlink for billede... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ & CHTT: Det lyder meget betryggende, jeg tror sgi jeg prøver 3 sæt.
shotty: Jeg skal nok lade være med at invadere din tråd yderligere 
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med nogle tilbagemeldinger.....tror også jeg skal have bestilt nog jjaz fødder....de ser lovende ud. Utroligt de kan afkoble når man ser hvor sammenpressede de er under Chtt´s evidence.........har selv plankegulv i min lejlighed, og har afkoplet vhj. af en selvkonstreret fod: en tyk tilskåret egetræs plade, og så nogle tykke skridsikre møbel-"dutter" - bare lige nok til at løfte pladen fri af gulvet. Så står mine hjt. placereet med spikes ovenpå......det fungerer rigtigt godt......meeeen lur mig om jeg ikke liiiige skal prøve jjaz på dem også når jeg får nosset mig sammen til at købe dem.......
ellers tak for hjælpen indtil videre .
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Rart med nogle tilbagemeldinger.....tror også jeg skal have bestilt nog jjaz fødder....de ser lovende ud. Utroligt de kan afkoble når man ser hvor sammenpressede de er under Chtt´s evidence.........har selv plankegulv i min lejlighed, og har afkoplet vhj. af en selvkonstreret fod: en tyk tilskåret egetræs plade, og så nogle tykke skridsikre møbel-"dutter" - bare lige nok til at løfte pladen fri af gulvet. Så står mine hjt. placereet med spikes ovenpå......det fungerer rigtigt godt......meeeen lur mig om jeg ikke liiiige skal prøve jjaz på dem også når jeg får nosset mig sammen til at købe dem.......
ellers tak for hjælpen indtil videre .
|
|
|
Jeg har også benyttet en lignende DIY-fod, og gik med planer om at lave en træ/sten sandwich, men så prøvede jeg et sæt holfi feet og resultatet var så meget bedre, at jeg droppede alt om spikes på en platform og kun arbejder i "færdiglavede" løsninger".
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hovsa  glemte lige at spørge om der er nogen af jer der har erfaringer med at dæmpe deres cd afspiller kabinet vhj. Bitumen?.......og hvis, hvor kunne det så være hensigtsmæssigt at placere dette bitumen?
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg har også benyttet en lignende DIY-fod, og gik med planer om at lave en træ/sten sandwich, men så prøvede jeg et sæt holfi feet og resultatet var så meget bedre, at jeg droppede alt om spikes på en platform og kun arbejder i "færdiglavede" løsninger".
[/QUOTE]
hmmm....holfi feet....er det en gummi eller stål løsning, og hvor peprede er de? Det kan være neget svært at dæmpe sådan et 1. sals plankegulv, og jeg synes stadigt at der mangler lidt afkobling før jeg er tilfreds, så hvis løsningen er til at betale, kan det da godt være, at jeg klar på at give "fødderne" et forsøg.
vh. shotty
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at dæmpe kabinettet med bitumen. Erfaringen er at bruge små stykker ad gangen. Ex på den store overplade/top i CD´en. Sæt et mindre stykke på ex 15x10 cm først og lyt. Sæt et mere i ved siden af. Et i bunden, o.s.v.
Hvis du overklæber den mister den "sin lyd" og bliver klinisk og død at høre på
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok....små stykker af gangen! hvad er bitumen egentlig om jeg (uvidende  ) må spørge, hvor tror du man kan købe det og hvordan er det mest hensigtsmæssigt at fastgøre det?....mht. til holfi feet - tror jeg prøver jjaz fødderne så...de passer bedre til mit su budget.....
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 18 August 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Jeg undres lidt. Efter min mening kan man ikke overdæmpe et kabinet til en CD-spille eller forstærker. Jo mere dødt jo bedre, det er netop meningen at al kabinetlyd skal dræbes så der kun er den oprindelige lyd tilbage. Ihvertfald er jeg personligt ikke interesseret i at kabinettet bidrager med nogen som helst egenlyd.
Hilsen Johnny Jensen JJAZ __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 18 August 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Hmm.. Jeg undres lidt. Efter min mening kan man ikke overdæmpe et kabinet til en CD-spille eller forstærker. Jo mere dødt jo bedre, det er netop meningen at al kabinetlyd skal dræbes så der kun er den oprindelige lyd tilbage. Ihvertfald er jeg personligt ikke interesseret i at kabinettet bidrager med nogen som helst egenlyd.
Hilsen Johnny Jensen JJAZ
|
|
|
Hvordan kan et kabinet, sige noget? __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 18 August 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu snakker I allesammen så meget om de fødder, at jeg har lyst til at prøve det til mine B&W 604S3, som står på spikes.
Hvilke fødder er de bedste, er det helt sikkert SD? Hvis ja hvor køber man dem henne (jeg bor i Kbh)?
Mvh.
Ancher
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 18 August 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ancher skrev:
Nu snakker I allesammen så meget om de fødder, at jeg har lyst til at prøve det til mine B&W 604S3, som står på spikes.
Hvilke fødder er de bedste, er det helt sikkert SD? Hvis ja hvor køber man dem henne (jeg bor i Kbh)?
Mvh.
Ancher
|
|
|
prøv de der JJAZ, de er billigere og virker på samme måde. Og så er de langt mere fleksible. jeg kan ikke se sådan et par stykker gummi skal koste mere.
men gulv typen har vist en del at sige, mht virkningen
www.jjaz.dk
|
Til top |
|
|