Forfatter |
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har under mine højttalere længe brugt Pulsar Points. Nu har mine højttalere tendens til fed bas, men den fede bas blev mindre fed, efter jeg stoppede Pulsar Points under dem Så prøvede jeg, bare for sjov, at stoppe Holfi feet, mellem Pulsar og gulvet. Det gav faktisk endnu en lille opstrammer. De ser godt nok lidt mellemfornøjet ud, de små fladtrykte Holfi fødder, men det virker. Nu går der næsten ingen mærkbare resonanser ned i gulvet, fra højttaleren.
Bruger jeg KUN Holfi fødderne, bliver bassen for fed, så det dur slet ikke. Ellers nogen gode afkoblingsforslag? __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kobler mig lige på denne tråd... Har selv forsøgt at skifte standard-fødderne på højtalerne ud med Pulsar Points. Dette har ligeledes givet en meget kraftig formindskning af svingningerne i gulvet, men det er endnu ikke helt tilfredsstillende. Jeg har pt. følgende planer:
1: Har bestilt et sæt jjaz-fødder. -Til den pris kan det ikke gå helt galt, så det skal prøves.
2: Har overvejet at få lavet to fliser hos stenhuggeren, som passer i størrelse under højtalerne, for derefter at benytte diverse afkøblingsfødder imellem højtaler og flise. -Skal jeg ligeledes afkoble imellem flise og gulv?
Som sagt så er det stadig planer som endnu ikke er efterprøvet, så kunne godt selv bruge noget input... 
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se tråden omkring JJaz fødderne. Der giver JJaz selv en god forklaring på hvordan man bedst bruger deres afkobling sammen med fliser. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Se tråden omkring JJaz fødderne. Der giver JJaz selv en god forklaring på hvordan man bedst bruger deres afkobling sammen med fliser. |
|
|
Ja, det er korrekt. Der tales der dog primært om en højtaler hvor enheden peger direkte imod højtalerens bundplade, hvorfor denne skal dæmpes så meget som muligt. I mit tilfælde er der allerede gummi imellem højtalerkabinet og bundplade på højtaleren, så chancen for at bundpladen 'synger med' er mindsket. 
Når jeg når dertil er der nok ikke andet at gøre end at forsøge mig frem, men det ville være rart at høre fra nogen der eventuelt benytter eller har benyttet samme trick med at placere en flise imellem et parketgulv og højtaleren. -Er det investeringen værd?
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jazz fødderne er noget blødt noget, a-la Holfi feet, ikk?
__________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhansen skrev:
Jazz fødderne er noget blødt noget, a-la Holfi feet, ikk? |
|
|
Jo. Jeg ville også foreslå dig at prøve med en flise som mellem-af-kobling, men den skal være tung for at optage/standse energien. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhansen skrev:
Jazz fødderne er noget blødt noget, a-la Holfi feet, ikk? |
|
|
Jo, det er rigtigt. Jeg har dog ikke hørt alt for meget godt om Holfi feet, men det lyder som om JJazz fødderne fungerer. Der er ligeledes skrevet en masse godt om SD-fødderne (også bløde), men nu prøver jeg lige JJazz først.
Edit: Der var jeg s** for langsom... 
|
Til top |
|
|