Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
søger en i odense der vil brænde dem ind for mig har ikke tid .
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for nogle - de ser giftige ud?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner noget TMC
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hvad er det for nogle - de ser giftige ud?  |
|
|
http://www.the-music-cable.com/yellowlab.asp
http://www.the-music-cable.com/blnlab.asp
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hvad er det for nogle - de ser giftige ud?  |
|
|
Så skulle du se deres højttalerkabler i dyb vinrød - SMUKT!!!
Og så lyder de rigtig godt hvis du spørger mig! (Dog bedst i bi-wire version uanset terminaler på HT!)
Og så er det forøvrigt rigtigt at det er kabler fra TMC. Et lille entusiast-firma i Australien, med SÆRDELES konkurrencedygtige priser og produkter. Check dem ud! Lige nu halv pris på alle kabler hvis man køber mere end 5 sæt samlet.... __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået lyttet lidt på TMC Truly Balanced XLR/XLR Interconnects , jeg måtte slæbe en af mine MC602 ind igen da jeg ikke kender lyden godtnok på de rør blokke jeg har spillet på de sidste dage .
Men dette kabel virker til at være et rigtig køb , det har en varm klang men lukker alt i gemmen , bunden er god og fast det løfter måske lige bunden lidt op hvor jeg ikke vil have den , men det skal sikkert bare brænde ind .
må sige det virker til at være bedre end de andre jeg har til at ligge .
Nordost red d
MIT 330
Artsound
Mictor blu sky
ML gel 2
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
søger en i odense der vil brænde dem ind for mig har ikke tid .
|
|
|
Jamen jamen kære Jensen - din gamle bandit! Jeg tilbyder gerne min assistence, men desværre har jeg alt for ofte brændt ting af, frem for at brænde ting ind  .
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
søger en i odense der vil brænde dem ind for mig har ikke tid . |
|
|
Jamen jamen kære Jensen - din gamle bandit!Jeg tilbyder gerne min assistence, men desværre har jeg alt for ofte brændt ting af, frem for at brænde ting ind . |
|
|
hehe
kan du bruge et xlr køre forbi århus mandag
smid lige dit tlf nummer i min mailbox
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften min ven.
Hvis der gemmer sig et sæt phonokabler imellem disse slangeskind, så kig forbi Casa Flex på mandag, og jeg skal sætte kog under kedlerne, så du kan komme til at nyde dine kabler.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften alle hifi brødre
kan se at dette firma har noget de kalder speaker jumpers!. Er der nogen forbedringer at hente, ved at skifte fra standard pladen til disse "jumpers"?.
behøver ikke nødvendigvis at være fra det firma,jeg har bare ikke set det før.
TMC Speaker Jumpers

The TMC Speaker Jumpers are made with the same quality materials as the pig tails of our Gold Label Reference Speaker cables.
Each jumper is made of 4 lengths of 4" (10cm) of 22 AWG teflon insulated wires. Twisted together and terminated in 8mm or 6mm spades.
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hil broder.
Kender desværre intet til deres jumpers, men mon ikke de skulle være et forsøg værd, også set i lyset af den rínge pris de pt. sælges til. De er trodsalt i familie med dere Gold Label Reference. Så måske du kan opnå en marginal forbedring.
Mvh. Flex
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare skift pladen ud med et lille stykke ht. kabel, det fungerer fint.
Mvh,
Karsten
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Bare skift pladen ud med et lille stykke ht. kabel, det fungerer fint.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Hej Karsten.
Sjovt du siger dette. Jeg foreslog FullBlown det samme lidt tidligere på aftenen (dog ikke her på sitet), at han evt. kunne bruge noget godt ht-kabel, og derefter motere spader og noget krympeflex for at gøre det hele lidt mere fancy.....øjet har jo også sit, at skulle ha' sagt.
Mvh. Rune
|
Til top |
|
|

StudioSound
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
han evt. kunne bruge noget godt ht-kabel, og derefter motere spader og noget krympeflex for at gøre det hele lidt mere fancy.....øjet har jo også sit, at skulle ha' sagt.
Mvh. Rune
|
|
|
Jeg ville vælge at undlade spaderne, såfremt kablet kan bruges uden. Dette af rent lydmæssige årsager. Hvis kablet så med tiden oxyderer, så skift stumpen.
Jeg kan i øvrigt anbefale dem der bruger uterminerede kabler, lige at klippe evt. oxyderede ender af og afisolere på ny. Tjek en gang i mellem. Lad være med at sno enderne med fingrene, det er starten på ny oxydering, tag handsker på eller brug "noget"
Mvh,
Karsten
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 14 August 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før haft et stykke kabel forbundet til mine tidligere højtalere,da der ikke var en plade med til dem,og det fungerede fint.Lod mig måske dupere lidt af den fine løsning med spader og alt.Men hvis det ikke betyder det helt store lader jeg bare pladerne blive siddende.
tak for tippet med ikke at bruge de små bare urinbefængte drengefingre
Bare jeg dog kan rumme al den viden i kommer med.
mvh Mr totally full blown __________________
|
Til top |
|
|

StudioSound
|
Sendt: 15 August 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Men hvis det ikke betyder det helt store lader jeg bare pladerne blive siddende.
|
|
|
Pladerne kan normalt med fordel skrottes.....
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 15 August 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Terminering eller ikke terminering af kabler, har jeg også gået og rodet med en tid. Hvis man vælger at anvende sine kabler uterminerede, så skal man være opmærksom på metallernes opførsel. Kobber oxyderer lynhurtigt, så kobber er ikke rigtigt egnet til at være ubeskyttet. Fortin kobberenderne med sølvmættet loddetin, som derefter aftørres med isopropylalkohol for at fjerne loddefedtet. Sølv oxyderer ikke, men overfladen bliver alligevel snavset, dem ville jeg også fortinne med sølvmættet tin + aftørring med isopropanol. Når specielt multicore ledninger fortinnes, får de en "konsistens", der gør at en skrueterminal gnaver sig godt fast i materialet. Terminering bør dog i øvrigt anskues fra flere vinkler. Nemlig både han og hun termineringen. Det jeg har fundet som særdeles virkningsfuldt er nogle Schweiziske hun bananbøsninger, som blot er et tyndt forgyldt kobberhylster. Det presses ind i en lille plastfatning, som sidder i et 7 mm. hul. Hvis disse bananbøsninger kombineres med mine Z-plug lignende bananer  , hvor HT kabler op til selv ret store tværsnit, kan komme næsten helt frem i spidsen på bananstikket, ja så er der dømt nærkontakt af en grad, som jeg ikke engang kan gøre efter med selveste husets frue  . Det stikker mange gange en skrueterminal og det kan høres. Skrueterminalen lider under det faktum, at signalet skal passere ret meget metal, før det havner i kablerne eller speakeren. Her er der ikke mange pubeshår det skal passere. Nå! så meget om det, kablerne er dog en del vigtigere, men en uheldig terminering kan ødelægge meget. Det værste jeg har forsøgt er alligevel dog dem her.   Sjovt nok kom jeg på sporet af hvor slemme disse terminaler er, da jeg gik fra uterminerede til 16 stk af dem her. Kors i den slemme, hvor blev jeg skuffet, brug aldrig penge på den slags.
|
Til top |
|
|