Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 18:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: El Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Er der mon nogen der kan hjælpe lidt?

Jeg vil gerne have fingrene i nogle netkabler, der hedder:

Hirakawa 3X1 mm2 General purpose, hvor der i den ene ende er apparatstik og shuko i den anden - evt. intet stik. Navnet er mere præcist:
Basic Ordinary Core N 13237/CO-228.

Kablet laves i Kina af en japansk koncern, der hedder Hirakawa Hewtech.
Jeg aftager gerne en god ladning om nødvendigt.

Smid mig en PB om du kender nogen i Japan, der kunne forestå indkøbet eller som kan læse det der står på dette site: http://www.hewtech.co.jp/ .

På forhånd tak for din hjælp! High Five
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Der er altså valg af engelsk tekst oppe i højre hjørne!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Der er altså valg af engelsk tekst oppe i højre hjørne!!!  

Ja ja ja!
Men altså kun på præsentationssiden.
Varekataloget er kun på udenlandsk.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Øv-kai-do!!! Så skal man nok melde sig til et aftenkursus i østerlandsk denne vinter!!!   
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 August 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Halløj hr. Auspufffff...ffff!

De har sanderlig også noget kørende i det store USA, de japanere:

HIKAM AMERICA,INC.
 3802 Main Street, Suite #1 Chula Vista, CA 91911 U.S.A.
TEL +1( 619 ) 420-0333
FAX +1( 619 ) 420-1818
http://www.hikam.com
Email: hikam@hikam.com

- så kunne du evt. smide dem en mail på ænglis og derefter hive kreditkortet frem...?

Alternativt kan jeg *måske* skaffe dig det, men det kommer sandsynligvis til at koste mere end en containerfuld skrællede Tomos'er, bare i indkøb, såfremt det skal specialimporteres. Men i princippet kan alt lade sig gøre ;-)

Hvad skulle i øvrigt være de fremtrædende kvaliteter ved netop det specifikke kabel???

Med ypperlig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Jamen da godaften i campingsvognen!

Jeg har såmænd majlet til Hikam på det skammeligste i ammeriika!
De fik mig til, at love dem min elskede gamle moster Olga i bytte for et par stykker af de omtalte. Nu har de Olga, men jeg har stadig ingen Ordinary core.
Uha noget roderi!
Nu har jeg igen igen igen igen sendt dem en majl. Ikke noget med at skrive til nummeren dennegang, jeg gik i stedet direkte til hjernen i japanesien.
Og nu laver jeg knibeøvelser til jeg får svar .
Bare de dog vil beholde Olga lidt endnu, hun er meget vanskelig at lave mad til!
Alt skal hakkes og blendes - og så vil hun enormt gerne stå nøgenmodel på trods af hendes efterhånden høje alder (84) .(hun er bare så dejlig)

Nå! Men disse kabler har lidt særlige egenskaber.
For det første: De kan klare at slæbe en morgensur Tomos bag en Landøver op til 15 km med en fart af ikke mindre end 70km i timen hen over en mark der er tilsået med vintersæd.
De kan hjælpestarte en Volvo Boxer med frontlæsser på en kold vintermorgen.
Og ikke mindst kan de også oplade min facefræser ((David)Braun) ) på mindre end 2 døgn.
Som om det så ikke var nok, så har de egenskaber udi det lydmæssige, som er enddog ganske junikke (unikke). De gør nemlig det man ikke må, nemlig at lyde helt fornuftigt, uden at koste 30.000 kr.
Faktisk gør de lidt grin med de der 30 KKr ledninger, idet de ikke rigtigt lyder godt alligevel, de lyder snarere lidt mærkeligt!!
De har nemlig den afskyelige egenskab, at være ganske usædvanligt støjsvage samtidig med, at de tilmed er voldsomt larmende. Visse personager udbryder endda, at de er mørke i klangen, mens andre stille og roligt beretter, at de måske er temmeligt detaljerede. Og sådan gik og går historien stadig.
Slanke, men ikke tyndbenede. Detaljerede, men ikke lyse. Dynamiske, men ikke anmasende, og sådan er der jo så meget.

Kender du en bandit, der forstår de der sære bogstaver på sitet, eller som vil gå i byen for den gamle her?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 August 2004 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Hvis de kan købes i Kina eller Taiwan, så er det muligt at jeg kan trække i et par tråde.

Det lyder da interessant, hvis de virkeligt er så gode ku' der jo nok ikke ske så meget ved at tage en ladning hjem.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

Godaften i baderingen, herr Auspufffff...ff!

Det er da i sandhed skammeligt, som Eder skal rundttrækkes ved næsetøjet af disse Hikam-Hikam eksistenser. Mon Olga er problemet...?

Det kan måske betale sig at investere i et par dåser sondemad og et nydeligt hospitalsdrop til tanten - det kunne lette madlavningen, så der blev mere tid til rigtig mad, såsom pizza, øl, pizza og Arnbitter. Og pizza.

Med rigelige mængder Arnbitter tilsat sondemaden i droppet, vil der falde ro over fruentimmeret, og tankerne kan så rettes mod det væsentlige, nemlig dette hersens kabelværk.

Og interessant lyder det da også, so far, med kablet. Og hvis ikke den flinke mand fra Nordsjælland hiver noget hjem fra Japang, så smid en PM.

Med ypperlig hilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 14 August 2004 kl. 03:22 | IP-adresse registreret  

De der Harakiri kabler, er de lavet med sårn lidt blødt slasket isoleringsmateriale?

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Hvis de kan købes i Kina eller Taiwan, så er det muligt at jeg kan trække i et par tråde.

Det lyder da interessant, hvis de virkeligt er så gode ku' der jo nok ikke ske så meget ved at tage en ladning hjem.

Mvh,

Karsten

Hej Karsten!
Hvis du kan få kontakt til dem, så er jeg med på den halve ladning eller deromkring.
Beskrivelsen af dette kabel er, at det er ret lækkert at håndtere, derudover er det mørkegrønt og med et lille og elegant IEC C13 stik i apparat enden. Typisk leveres det uden stik i forsyningsenden, men jeg ved med sikkerhed, at Shuko kan leveres, hvilket jeg foretrækker.
De lydmæssige egenskaber trækker i retning af neutralitet og en udpræget grad af renlighed - nice nice! Nul imponator fiduseri og nul røgslør.
Checker du det på din PC skærm, ser du eksakt hvad jeg mener - knivskarp. Det er faktisk tæt på, at håndmixeren kører bedre, når du bruger Hirakawa OC .
(overdrivelse fremmer vel stadig forståelsen)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Godaften i baderingen, herr Auspufffff...ff!

Det er da i sandhed skammeligt, som Eder skal rundttrækkes ved næsetøjet af disse Hikam-Hikam eksistenser. Mon Olga er problemet...? Ja såmænd! De svarer ikke længere på mine henvendelser, så mon de er blevet helt vilde med Olgas ydnlingsstripnummer . Det hvor hun smider alle proteserne efter tilskuerne til sidst .

Det kan måske betale sig at investere i et par dåser sondemad og et nydeligt hospitalsdrop til tanten - det kunne lette madlavningen, så der blev mere tid til rigtig mad, såsom pizza, øl, pizza og Arnbitter. Og pizza. Det er det bedste råd jeg har modtaget i 2004 "so far". Dog vil jeg, for ikke at få alt for ensidig en kost, vælge at vælge at udvide menuen med et par helt anderledes lune retter f.eks. Single malt og pizza, cognac og pizza, rød Aalborg og pizza og vodka og pizza i arbejdstiden.

Med rigelige mængder Arnbitter tilsat sondemaden i droppet, vil der falde ro over fruentimmeret, og tankerne kan så rettes mod det væsentlige, nemlig dette hersens kabelværk. Jeg sender straks en mail til grannynapperne.

Og interessant lyder det da også, so far, med kablet. Og hvis ikke den flinke mand fra Nordsjælland hiver noget hjem fra Japang, så smid en PM. Jamen lad os da se, hvor langt vi i fællesskab kan nå. Det ville være ypperligt, om vi kunne få fingrene i skidtet. Hvis det tilmed var muligt at få samples på de øvrige tværsnit (de findes i 0,75, 1,5 og 2,5 kvmm så vidt jeg husker) så ville suset ingen ende tage - OL gå hjem og vug.

Med ypperlig hilsen
G&S

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Godformiddag i solskinnet, herr Gashåndtag!

De har ganske fat i noget her - ordentlige drikkevarer til ordentlig mad!

Såfremt Eder kan nøjes med utermineret kabel, kan jeg ringe til en mand med telefonen og forhøre mig, om der skulle være noget på lager.

Hvis ej på lager, kan det desværre kun hives hjem i ruller á 100 m. Men så er der også lidt til overs til de japanske bond*gelege med tante Olga, fniiis...

Det er kommet mig for øje, at du også fraterniserer med hr. Karsten omkring nogle halvterminerede versioner, så lad mig vide, om jeg skal fatte knoglen på mandag.

Prisen kender jeg endnu ikke, men du kan da få det smidt i nakken til indkøbsprisen. Men så vil jeg altså også høre den nye tingest, når den er klar :-)

I øvrigt vil undertegnede til (næsten) enhver tid foretrække 2.5 kvmm. Det er som om, de tyndere kabler snævrer perspektivet sammen her på slottet...

Med badeferiehilsen
G&S

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften i baderingen, herr Auspufffff...ff! Det er da i sandhed skammeligt, som Eder skal rundttrækkes ved næsetøjet af disse Hikam-Hikam eksistenser. Mon Olga er problemet...? Ja såmænd! De svarer ikke længere på mine henvendelser, så mon de er blevet helt vilde med Olgas ydnlingsstripnummer . Det hvor hun smider alle proteserne efter tilskuerne til sidst .Det kan måske betale sig at investere i et par dåser sondemad og et nydeligt hospitalsdrop til tanten - det kunne lette madlavningen, så der blev mere tid til rigtig mad, såsom pizza, øl, pizza og Arnbitter. Og pizza. Det er det bedste råd jeg har modtaget i 2004 "so far". Dog vil jeg, for ikke at få alt for ensidig en kost, vælge at vælge at udvide menuen med et par helt anderledes lune retter f.eks. Single malt og pizza, cognac og pizza, rød Aalborg og pizza og vodka og pizza i arbejdstiden.Med rigelige mængder Arnbitter tilsat sondemaden i droppet, vil der falde ro over fruentimmeret, og tankerne kan så rettes mod det væsentlige, nemlig dette hersens kabelværk. Jeg sender straks en mail til grannynapperne.Og interessant lyder det da også, so far, med kablet. Og hvis ikke den flinke mand fra Nordsjælland hiver noget hjem fra Japang, så smid en PM. Jamen lad os da se, hvor langt vi i fællesskab kan nå. Det ville være ypperligt, om vi kunne få fingrene i skidtet. Hvis det tilmed var muligt at få samples på de øvrige tværsnit (de findes i 0,75, 1,5 og 2,5 kvmm så vidt jeg husker) så ville suset ingen ende tage - OL gå hjem og vug.Med ypperlig hilsen G&S

Iøvrigt hvis det kommer der til at der skal bestilles en ladning hjem og prisen er "rimelig" så mangler jeg også nogle netledninger og er med til lidt fælles køb

Har du fået nogen cirka priser endnu?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Godformiddag i solskinnet, herr Gashåndtag!

De har ganske fat i noget her - ordentlige drikkevarer til ordentlig mad!

Såfremt Eder kan nøjes med utermineret kabel, kan jeg ringe til en mand med telefonen og forhøre mig, om der skulle være noget på lager.

Hvis ej på lager, kan det desværre kun hives hjem i ruller á 100 m. Men så er der også lidt til overs til de japanske bond*gelege med tante Olga, fniiis...

Det er kommet mig for øje, at du også fraterniserer med hr. Karsten omkring nogle halvterminerede versioner, så lad mig vide, om jeg skal fatte knoglen på mandag.

Prisen kender jeg endnu ikke, men du kan da få det smidt i nakken til indkøbsprisen. Men så vil jeg altså også høre den nye tingest, når den er klar :-)

I øvrigt vil undertegnede til (næsten) enhver tid foretrække 2.5 kvmm. Det er som om, de tyndere kabler snævrer perspektivet sammen her på slottet...

Med badeferiehilsen
G&S

Jeg vil gerne have både uterminerede, halvterminerede og fuldt terminerede ledninger.
Hvis der skal en 100 m hjem, så fly mig fluks sådan en svend.
Hvis der kan skaffes løbende meter, hvorfor kan der så ikke skaffes terminerede ledninger?
Kunne en lille forespørger ikke rette op på det delikate forhold her i sommervarmen?
Der er absolut fuld omkostningsdækning og tillige en god flaske medicin i vente.
Medicinen er enddog særdeles effektiv, der er observeret indtil flere ghamle og suhre personager svinge rundt med damer efter et par glas tilsat lidt vand.
Blandingsforholdet var 2 dele medicin og en del vand lige den dag - du ved 2 fingre på højkant medicin og tilsat 1 finger på den anden led vand.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Godformiddag igen, herr Vergaser!

Der kan desværre ikke skaffes terminerede snoge, da det er en grossist, jeg har infiltreret. Derfor foregår alting med min. 100 m. lænder.

Men er det ikke en vel voldsom og velassorteret blanding vi her er ude i? (kablerne, altså).

Blot tanken om en flaske medicin får mig til at foreslå en opringning på mandag, så det tror jeg, jeg vil gøre. Der findes jo ikke meget, som en ordentlig 2-finger afmåling :-)

Med sommerlig hilsen
G&S

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Godformiddag i solskinnet, herr Gashåndtag! De har ganske fat i noget her - ordentlige drikkevarer til ordentlig mad! Såfremt Eder kan nøjes med utermineret kabel, kan jeg ringe til en mand med telefonen og forhøre mig, om der skulle være noget på lager. Hvis ej på lager, kan det desværre kun hives hjem i ruller á 100 m. Men så er der også lidt til overs til de japanske bond*gelege med tante Olga, fniiis... Det er kommet mig for øje, at du også fraterniserer med hr. Karsten omkring nogle halvterminerede versioner, så lad mig vide, om jeg skal fatte knoglen på mandag. Prisen kender jeg endnu ikke, men du kan da få det smidt i nakken til indkøbsprisen. Men så vil jeg altså også høre den nye tingest, når den er klar :-) I øvrigt vil undertegnede til (næsten) enhver tid foretrække 2.5 kvmm. Det er som om, de tyndere kabler snævrer perspektivet sammen her på slottet... Med badeferiehilsen G&S
Jeg vil gerne have både uterminerede, halvterminerede og fuldt terminerede ledninger.Hvis der skal en 100 m hjem, så fly mig fluks sådan en svend.Hvis der kan skaffes løbende meter, hvorfor kan der så ikke skaffes terminerede ledninger?Kunne en lille forespørger ikke rette op på det delikate forhold her i sommervarmen?Der er absolut fuld omkostningsdækning og tillige en god flaske medicin i vente.Medicinen er enddog særdeles effektiv, der er observeret indtil flere ghamle og suhre personager svinge rundt med damer efter et par glas tilsat lidt vand.Blandingsforholdet var 2 dele medicin og en del vand lige den dag - du ved 2 fingre på højkant medicin og tilsat 1 finger på den anden led vand.

Hej igen... Du har ikke fået nogen priser?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

enoch skrev:
Hej igen... Du har ikke fået nogen priser?

Æhhh... priser...? Nej, du, de holder normalt fri i week end'en ;-)

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 14 August 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej Karsten!
Hvis du kan få kontakt til dem, så er jeg med på den halve ladning eller deromkring.

Okay, jeg får dem til at dele sendingen op i 2 20 fods containere

Beskrivelsen af dette kabel er, at det er ret lækkert at håndtere, derudover er det mørkegrønt og med et lille og elegant IEC C13 stik i apparat enden. Typisk leveres det uden stik i forsyningsenden, men jeg ved med sikkerhed, at Shuko kan leveres, hvilket jeg foretrækker.

Årsagen til jeg spurgte til berøringsfornemmelsen, er at Dave Belles sender nogle relativt tykke aubergineagtigt bløde kabler med sine forstærkere. Han har været igennem en stor del af hvad der er på markedet af standard kabler og fundet denne Volex type til at være den bedste. Dem jeg har som har været i den store fryser, er faktisk skamløst gode.

De lydmæssige egenskaber trækker i retning af neutralitet og en udpræget grad af renlighed - nice nice! Nul imponator fiduseri og nul røgslør.
Checker du det på din PC skærm, ser du eksakt hvad jeg mener - knivskarp. Det er faktisk tæt på, at håndmixeren kører bedre, når du bruger Hirakawa OC .
(overdrivelse fremmer vel stadig forståelsen)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten!

Volex har jeg dyrket - no go.
Har dog ikke haft dem i monsterkøleren endnu.
Hirakawa er meget anderledes end Volex.
Jeg mener at Volex og næsten enhver Europæisk kabelproducent anvender blødgjort PVC i isoleringsmaterialet. det tilsættes lidt flammehæmmende kemi og voila er det godkendt.
Der ovre ved de dersens googs, bruger de hvad jeg tror er polyethylen og så med en eller anden slags blødgøringsmiddel og noget smørelse af en art, så kablet virker smidigt og lækkert. I hvert tilfælde er der lidt hvidt snask på indersiden af isoleringen.
NKT PKA er et andet eksempel på et vellydende kabel, især 2X1,5 har særlige egenskaber, men det er lidt tungere i lyden og en del mindre udstrakt end OC.
PKA er blyholdig i den gamle version, som var den bedste, men ellers er det PVC for resten. 
Longwell er iøvrigt endnu et eksempel, men der er jo mange.
Fælles for de fleste er en lidt oppustet gengivelse ved 3-4-5 X netfrekvensen og så mangelen på udstrækning opefter OG nedefter, dernæst er det ikke rigtigt nærværende. OC er nærværende og neutralt samtidigt, hvilket jeg aldrig har hørt andet gøre på den måde. Om den monsterkøleren kan øge effekten yderligere, skal jeg lade være usagt, maybe det rykker.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Godformiddag igen, herr Vergaser!

Der kan desværre ikke skaffes terminerede snoge, da det er en grossist, jeg har infiltreret. Derfor foregår alting med min. 100 m. lænder.

Men er det ikke en vel voldsom og velassorteret blanding vi her er ude i? (kablerne, altså).

Blot tanken om en flaske medicin får mig til at foreslå en opringning på mandag, så det tror jeg, jeg vil gøre. Der findes jo ikke meget, som en ordentlig 2-finger afmåling :-)

Med sommerlig hilsen
G&S

Nå! men så napper vi en hund, så har jeg lidt til Tomossen også.
Kender du nogen der lige kan plaske støbte stik på skidtet?
Jeg må dog undre mig endnu engang over, at der ikke lagerføres terminerede længder, idet ruller med 100m kabel af snart sagt enhver slags, kan leveres lynhurtigt fra NKT og dusinvis af andre her fra EU.
Hvorimod de terminerede ser lidt særlige ud, og sikkert også kan indbringe lidt ekstra.
Smid mig en PB med detaljerne, så er vi igang.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes