Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: trådløst tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sw@mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Status: Offline
Sendt: 22 August 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

hej, jeg mangler som sikkert så mange andre en enhed der kan transmittere tv signalet trådløst rundt i huset. Jeg ved der findes modellerne der tilsluttes video eller lign. og man så kan fjernstyre fra et andet rum. Men det er ikke helt godt nok.

Jeg ville helst sende hele tv signalet rundt via. noget sende værk man stillede op ved antenne stikket - men det formoder jeg ikke er lovligt?  (hvis det findes alligevel så sig endelig til )

Så er der nogen der har andre godt foreslag, jeg gider/vil ikke bruge video'en til at skulle skifte kanal - men jeg ved ikke, kan man mon få et sende sæt der også har en lille tv tuner indbygget??  så ville det i det mindste ikke være video'en det "går ud over".

sw@mp

Til top Vis sw@mp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sw@mp

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Måske på brugtmarkedet. Omkring 1999 solgte jeg sendere der kunne sende trådløst TV-signal. Vi tog chancen og håbede på at de blev CE godkendt, det gjorde de ikke, men et par stykker nåede ud af butikken.

Alternativt skal du nok finde det på nettet, og så lade som om du ved de ikke er ulovlige.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

fætter-guf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen

Så det her svar fra dig. Er godt nok lidt gammelt

Jeg leder også efter et produkt som kan sende TV-signal trådløst. Jeg bor ikke i Danmark, så jeg har ikke det problem

Hvor kom Jeres produkt fra? Har du et link eller en producent?

Til top Vis fætter-guf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fætter-guf

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Det er 7 år siden og jeg har ikke været i branchen siden 2003, så jeg kan desværre ikke huske det.

lidt søgning på google giver måske lidt:

http://cgi.ebay.com/Wireless-UHF-Audio-Video-Transmitter-Sen der-TV-DSS-DVR_W0QQitemZ170044050063QQcmdZViewItem

Isildur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Produktet der linkes til er det samme som kan købes i Dk for ca 500- 800 kr.. Det kan kun sende 1 kanal af gangen og har ikke Tuner. Kræver derfor at du har en video/ pc / HD optager eller lig. med en tunertil at sende signalet vidre

Jeg bruger selv en jeg købte i Fakta for et par år siden og det virker fint, men krævede at jeg skulle grave min gamle Video frem igen :D

NOTE: Jeg kan se hifi klubben slæger et produkt der kan dette for 799 kr på deres hjemmeside

Til top Vis Isildur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isildur

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Korrekt, jeg var lidt hurtig her. Det ser ikke ud til en egentlig trådløs sending af selve antenne-signalet er vældigt populært.

Isildur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 November 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Korrekt, jeg var lidt hurtig her. Det ser ikke ud til en egentlig trådløs sending af selve antenne-signalet er vældigt populært.

Det tror jeg som nok det er MEN det er ulovligt 

En sender med 300 meters sende område placeret i en etage ejendom og ligeplusligt kan lle se TV, uden om Stofa TDC eller DR/TV2.... + Man ville kunne lave sin ejen kanal og sende ud lokalt, hvilket P&T ( hvis de stadigvæk hedder det) ikke er super intereserede i.

Med lovgivning på dette område i stort set hele verdenen tror jeg ikke der findes små sender der kan klare dette.

Men det burde være muligt at finde en med indbygget tuner, osm gør det samme bare på en mindre skala.

Til top Vis Isildur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isildur

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Man kan f.eks bruge en selector eller en DVB-T tuner og tilslutte den til senderen (før nævnte kit) eller købe en anden løs tuner (dem man bruger til PC eller projektor).

Philips har også nogle gode sende/modtage kit hvor man kan tilslutte optil 4 kilder og man kan betjene kilderne fra de andre rum, man kan iøvrigt købe ekstra modtagere til flere rum.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

link?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Isildur skrev:

Kjeldsen skrev:

Det tror jeg som nok det er MEN det er ulovligt 

Det der starter tråden (igen) er, at jeg har solgt disse sendere i gamle dage, så der må eksistere nogle. Senderne blev dog aldrig CE godkendt og blev derfor taget af programmet igen. Prisen så vidt jeg husker var 2000 kr.

En sender med 300 meters sende område placeret i en etage ejendom og ligeplusligt kan lle se TV, uden om Stofa TDC eller DR/TV2.... + Man ville kunne lave sin ejen kanal og sende ud lokalt, hvilket P&T ( hvis de stadigvæk hedder det) ikke er super intereserede i.

Med lovgivning på dette område i stort set hele verdenen tror jeg ikke der findes små sender der kan klare dette.

Men det burde være muligt at finde en med indbygget tuner, osm gør det samme bare på en mindre skala.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes