Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Problemer med langt DVI-D kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pcc64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Hitachi PT TX100 projektor og en Yamakawa DVD afspiller som jeg har forbundet  med et 7,5 m DVI-D kablel (Lindy). Desværre med et ikke særligt godt resultat. Ofte så bliver det bare et mix max af farver, men ved at skifte mellem de forskellige opløsninger via DVD-afspillerens fjernbetjening (v-mode) så kan jeg være heldig at signalet kommer helt perfekt igennem, desværre så ikke altid i den ønskede opløsning 1280 x 720.  Signalet holder også kun indtil man slukker eller evt. bare skifter DVD-plade. Så snart man tænder DVD afspilleren igen, så er signalet "dårligt/forsvundet".

Jeg har lånt et kortere DVI-D kabel (3 meter) og her er der ingen problemer. Ud over længden er den eneste forskel, at det lånte kabel er med 18 ben, mens det på 7,5 meter har 24. Ved ikke om det kan være grunden.

Er der nogen som har nogle ideer, eller forslag til andre DVI-D kabler som man har god erfaring med.

Hilsen

Pcc64

Til top Vis pcc64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pcc64

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Uha det lyder ikke lovende. Jeg har nemlig selv tænkt mig at anskaffe en Yamakawa 375 fordi jeg hørte at Oligru her på forummet har været tilfreds med sin.

Jeg mener da nok at have hørt om flere der har kørt med op til 10m DVI kabler uden problemer. Lindy skulle da ikke være blandt de ringeste.

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men vil gerne have lov til at lytte med.

Mvh. Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes