Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabel til Thule CD100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Som titlen antyder havde jeg tænkt mig at skaffe et strømkabel til min CD100. Der er 3 ben i stikket på selve afspilleren, men det kabel jeg har mangler det tredje ben til jord.

Jeg gider ikke rigtig bruge vanvittigt mange penge på et dyrt kabel, da stikdåsen alligevel ikke er ret dyr.

Er det bedste bare at købe det tykkeste kabel med 3 ledere i silvan? Eller kan man med fordel bruge noget hvor den tredje leder er skærm? Eller?

Forslag modtages med kyshånd.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Du kunne overveje et Supra Lorad - et komplet kabel kan laves til en rimelig pris. Expert i Varde har gjort en del i Supra, og jeg mener at www.audioconcept.dk har en rest tilbage af det.

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Har du jord på din stikdåse? Hvis ikke ville jeg uden tøven selv sætte et stik på uden jord. (der skal dog lige være tre huller i "hun-delen")

Hvad angår din dårlige stikdåse, så er det min erfaring at lyden stadig nyder godt af et ordentlig strømkabel selvom det er sat til en dårlig stikdåse. Indbildning eller ej så er det sådan jeg oplever det.

Brian

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Du kunne overveje et Supra Lorad - et komplet kabel kan laves til en rimelig pris. Expert i Varde har gjort en del i Supra, og jeg mener at www.audioconcept.dk har en rest tilbage af det.

Jeg kan se på importørens hjemmeside at 1 meter koster 100kr. men så skal jeg vel selv montere stik?

Det prisleje kunne jeg godt gå med til. Så kan jeg også udskifte kablet på stikdåsen...

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

Hej

Har du jord på din stikdåse? Hvis ikke ville jeg uden tøven selv sætte et stik på uden jord. (der skal dog lige være tre huller i "hun-delen")

Hvad angår din dårlige stikdåse, så er det min erfaring at lyden stadig nyder godt af et ordentlig strømkabel selvom det er sat til en dårlig stikdåse. Indbildning eller ej så er det sådan jeg oplever det.

Brian

Hej Brian.

Ja der er selvfølgelig jord på stikdåsen (og på stik-kontakten), det er netop derfor jeg ville skifte kablet til cd'en. Jeg ved dog ikke om det betyder noget som helst?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Ronin skrev:

Jeg kan se på importørens hjemmeside at 1 meter koster 100kr. men så skal jeg vel selv montere stik?

Det prisleje kunne jeg godt gå med til. Så kan jeg også udskifte kablet på stikdåsen...

Ja, du skal selv montere stik, men det giver også noget valgfrihed ang. hvad du vil have. Supra´s egne stik er dog ikke rasende dyre - et komplet kabel kan vel laves for omkring 300 kr., og det er ikke meget for en positiv forbedring!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes