Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 01:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Billigt Hifi-møbel! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Ohøj i vise mænd!

I min jagt på mit nye hifi-system, er jeg nu kommet til møblet der skal bære apperaterne (NAD silverline). Jeg har forestillet mig et rack i stil med dette:

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=63&product=XS100&PHPSESSID=cfc43a3fb38c7e522ab373d860538491

MEN: Det jeg kunne tænke mig skal være VÆSENTLIGT billigere end dette. Vi snakker nok højest 1500 kroner. Er der nogen der har nogle gode forslag til racks i denne prisklasse, eller ideer til steder hvor de kan købes. Det væsentligste er, at det ser godt ud. Samtidigt skal det være kompakt i breden. Altså ikke noget med TV-borde.

Jeg har kigget en del over nettet på diverse discount møbelhuse som Ikea, Biva m.m. men syntes ikke rigtigt de har anden end racks i træ.

Jeg kan godt lide stilen med glas/alu. Træ passer ikke lige så godt ind til resten af mit møblement, eller til Silverline serien for den sags skyld!

Jeg vil helst have et rack der står på gulvet, men jeg vil også gerne se forslag til vægmonterbare racks, hvis der er nogen der lige skulle ligge inde med et godt fif dér.

Håber virkelig på et par forslag eller hints, da jeg er helt blank her!

Med Venlig Hilsen:

Rune Nielsen

Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

mortenbr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mortenbr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenbr

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

hvad med at købe et at de Audio Matic, som fra tid til anden bliver tilbudt på diverse sider har under salg og på konkurrent hjemmesiden og DBA? Du kan helt sikkert forhandle prisen ned til de 1500 kr.

gli-

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

efter min personlige smag, synes jeg egentlig at de to racks som morten-br skirver er pænere end det fra hifiklubben. HKs virker alt for møtkt...

men jeg har mine to væltede reoler, så jeg er særdeles tilfreds...

efter jeg får ny dvd, vil jeg forsøge at lege amatørfotograf, som Alex E, og fremvise mit udstyr...

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Der bliver foreslået noget vogel vægophæng fra AV-connection.

Jeg har det selv, og det er ikke velegnet til tykke kabler, men ellers ganske solidt.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

bikeman.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,

HK har også noget andet unden de bastande hjørner og det er til en pris omkring det du efterlyser.

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=63&product=VMS4&PHPSESSID=cfc43a3fb38c7e522ab373d860538491

Det virker ikke så tungt i det.

Jeg er også på jagt efter et hifi-møbel. Det her er helt sikkert et af dem som jeg vil se før jeg bestemmer mig.

Christian

Til top Vis bikeman.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bikeman.dk Besøg bikeman.dk's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2003 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de foreløbige forslag! Flere modtages gerne.

Er der nogen der har erfaringer med rackene fra Biva? Jeg ved ikke helt hvordan jeg kunne have overset dem... Det ser lige ud til at være det jeg leder efter. Men er der nogen der kender noget til dem i praksis og ved noget óm deres funktionalitet?

Jeg tror jeg en af dagene tager en tur til Biva i Esbjerg.

MVH. Rune Nielsen

Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hvis det kan have interesse for nogen, kan jeg fortælle, at jeg nu har været i Biva for at kigge på de racks de havde, men dem kunne jeg bestemt ikke lide da jeg først så dem. Synd... De så ellers flotte ud på billederne.

Men jeg fik da købt et nyt sofabord i stedet

Så flere forslag eller tilbud på brugte racks i nærheden af Esbjerg/Ribe modtages meget gerne!

MVH. Rune Nielsen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

http://www.ilva.dk/produktview/5400099/S%F8geresultat

Kabler kan desværre ikke gemmes i alu. benene
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 August 2003 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Jeg gik også og spekulerede længe om hvordan, jeg kunne få et rack der var anlægget værdigt, den gamle reol slingrede en del, så jeg var samtidigt lidt bange for at l**tet skulle brase sammen, og anlægget blev smadret ned i gulvet. Jeg kiggede lidt rundt på forskellige racks.. men kunne ikke finde nogen der var tilfredsstillende (der var ganske vist mange elegante muligheder!, men det var lidt svært at finde et møbel med plads til mine 6 enheder). Jeg besluttede mig for at bygge et selv, tegnede en hurtig kladde, og fandt hurtigt ud af hvordan racket, der kunne tilfredsstille mine behov skulle se ud. Så købte jeg en plade med 19 mm, spånplade til omkring 90 kr. Det dyreste var malingen.. så nu har jeg et uhyre solidt møbel, lavet til min behov for ca. 300 kr. med maling

Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 02 August 2003 kl. 05:41 | IP-adresse registreret  

www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Har nogen bygget dette rack. Det ser nemt ud.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2003 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu været i Ilva, og jeg købte det rack, som Kjeldsen viste. Jeg må sige det er virkelig elegant, og virker også meget solidt, og så kostede det kun 1000,- Det kan klart anbefales til andre!

Eneste minus er, at min NAD S300 ikke kan komme ind mellem hylderne, da den er for høj. Så den må bare stå øverst.

Tak for hjælpen til alle!

MVH. Rune Nielsen

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 05 August 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Har nogen bygget dette rack. Det ser nemt ud.

fedt link, jeg går også med tanker om at bygge et rack selv, og dette er et godt bud!!!

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

jamen sådan et har jeg jo lige bygget bare med 3  120 cm hylder i kirsebær fra bauhaus og 6 gevindstænger fra den lokale isenkrammer pris 600,00 + lidt sved i varmen.flot og billigt
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 August 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
jamen sådan et har jeg jo lige bygget bare med 3 120 cm hylder i kirsebær fra bauhaus og 6 gevindstænger fra den lokale isenkrammer pris 600,00 + lidt sved i varmen.flot og billigt

Må vi ikke se et billede?

/vilmann

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 September 2003 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også bygget et TNT Flexy. Jeg er så heldig at min familie er i snedkerbranchen så jeg fik materialerne ganske gratis. Jeg har ikke malet MDF pladerne med lyd-dødt maling de er bare lakkerede (dette giver en mørkere og ganske pæn farve). Fordelen er at systemet er nemt at udvide i den side hvor der kun er én gevinstang. Det er desuden nemt at justere. Jeg kan ikke sige hvordan det lyder ift. andre racks da jeg ikke har ejet andre. Her er et grumset og utydeligt billede... http://f1.pg.photos.yahoo.com/claus_esling

MVH

Cian

Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 September 2003 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

http://www.biva.dk/nnn/nn/dk/ShowProduct.asp?maingroup=100&prodgroup=80000&prodtype=075&varenummer=360017

overvejer selv at købe en rack..Synes bare det ser du somom der er for stor afstand mellem hylderne ? ser det fikst ud i virkeligheden ? Har et Denon system.. Denon 1500r forstærker og så guld cd-afspiller/tuner osv..

Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

Simon Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

De møbler som biva sælger er ikke bredde nok mellem stængerne til at der kan være hifi der. Er det anlæg man sætter i for dybt, kan det ikke være der. Min Denon AVC3800 kunne ikke være der. Og kvaliteten er heller ikke noget særligt. Jeg vil købe det i hifi-klubben, når jeg får nok penge til det. Men jeg vil ikke køber andet hos dem, føj for en service. 
Til top Vis Simon Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Riis

Clausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 November 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:

Jeg har også bygget et TNT Flexy. Jeg er så heldig at min familie er i snedkerbranchen så jeg fik materialerne ganske gratis. Jeg har ikke malet MDF pladerne med lyd-dødt maling de er bare lakkerede (dette giver en mørkere og ganske pæn farve). Fordelen er at systemet er nemt at udvide i den side hvor der kun er én gevinstang. Det er desuden nemt at justere. Jeg kan ikke sige hvordan det lyder ift. andre racks da jeg ikke har ejet andre. Her er et grumset og utydeligt billede... http://f1.pg.photos.yahoo.com/claus_esling

MVH

Cian

Ja i må undskylde men jeg er lidt blank hvad angår de her stænger, jeg ville prøve at få fat i nogle rustfri stænger, men hvad er det for "dimser" man skal bruge til at spænde om stængerne og som holder hylderne? hvad med de her gummiringe/metal ringe er de også lige til at købe? Men mit hovedproblem er de her der skal holde hylderne, hvad hedder de og hvor køber man dem, og kan man løsne dem hvis man skal rette hylden eller kan de kun spændes 1 gang?

Undskyld spøgsmålet men jeg er ikke lige kendt med sådanne ting.

Med venlig hilsen

Til top Vis Clausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausen

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 11 November 2003 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Har netop købt et audiomagic hifimøbel xenta 4 av. Med plads til Tv og

hele svineriet. Pris 1500.00. Yderst velholdt. Og designet det spiller bare !!!

gli- skrev:

hvad med at købe et at de Audio Matic, som fra tid til anden bliver tilbudt på diverse sider har under salg og på konkurrent hjemmesiden og DBA? Du kan helt sikkert forhandle prisen ned til de 1500 kr.

gli-

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum