Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Opgradering til Taralabs HELIX 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa Alle

Efter at have været lidt med på sidelinjen et stykke tid, har jeg fået oprettet mig som bruger.... så her er mit første indlæg.

Som overskriften lyder er jeg blevet lidt tændt på at prøve disse højttalerkabler i mit anlæg, for god ordens skyld vil jeg lige nævne hvad jeg lytter på. Denon AVR 3805, Denon DVD 3300 (står på SD fødder), B&W 603 S3, Interconnect er Taralabs Axiom, og mine nuværende kabler er Taralabs Prism Bi-Wire.

Alt i alt er jeg egentligt ganske tilfreds med lyden, men hvis man virkelig slår ørene ud, så kunne jeg godt tænke mig at der kom lidt flere detaljer med, mest i de høje toner, men det er kun småting, og så er der lige det at jeg nu har haft det bi-wire kabel i snart 6-7 år, og kunne godt tænke mig at prøve noget nyt. Et krav er dog at det kan bi-wires. 

Men hvad siger i til det skal det være Helix 8?.  

Mvh Peter

Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Har også haft kig på det kabel. Har også 603 S3 som du, men kom fra det igen. For damn, det er dyrt. Det er jo det samme som én 603'er koster...

Men der er fandme lækkert...

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg byttede mit teralabs helix 8 ud med et sæt transperant the wave 100 som jeg på alle måder synes er et bedre kabel.. dog ku jeg godt forestille mig at teralabs er bedre til B&W lyd, men detaljeret vil jeg absolut ikke kalde det !!
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Rapper: jeps det er et dyrt kabel det vil jeg give dig ret i, men jeg vil hellere ofre de sidste skillinger og få noget jeg bliver tilfreds med. Desuden tror jeg "desværre" det er den klasse man skal op i for at få et kabel der er desideret hørbart bedre end mit nuværende.

Live21: Nu uddyber du ikke hvad du mener med B&W lyd, men det jeg forbinder med B&W lyd er en mellemtone gengivelse af meget høj klasse, og en lettere mørk diskant gengivelse (ihvertfald sammenlignet med mine gamle Jamo classic 6) dette er på ingen måde ment som at B&W har en dårlig diskant gengivelse men den er der kun når den skal være der...  hvis man kan sige det sådan..  jeg er ihvertfald meget tilfreds

Hvad er det for et Transparant kabel du skriver om... kan du komme med nogle specs på det, gerne priser og hvad du synes om dens lydgengivelse. 

Peter

Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Peter, jeg (og de fleste jeg kender) har den modsatte holdning til B&W deres diskanter er skingre.. Teralabs er et mørkt kabel, og kunne dæmpe diskanten lidt, men måske på bekostning af lidt detaljer.. men udover det så er teralabs helix 8 os biwire og der aner jeg ikke hvordan dine B&W har det med bi vs singlewire.

men mine erfaringer var at transparent havde mere punch i bassen, var lidt lysere, og mere detaljeret end helix 8 (som jeg os synes er et ok kabler)

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Det eneste tidspunkt at diskanten kan blive lidt skinger er hvis jeg virkelig spiller ekstremt højt, fx når musikken er på sit klimaks, og der sker mest, men det er nu kun i småtingsafdelingen. Selv Celine Dions stemme lyder ikke skinger eller skære i ørene selv ved ekstremt høje lydtryk, heller ikke S og T lydene. Så alt i alt kan jeg altså ikke nikke genkendene til det med den skingre diskant.

PS. hvis jeg sætter min gamle Onkyo DX7110 cd afspiller til istedet for min Denon, så bliver det hele noget mere skarpt og skingert, så måske det mere handler om hvad man kobler sine B&W til end det er selve højttaleren??  

Peter  

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hvis du for alvor vil satse på stereodelen, vil jeg nok råde dig til at købe en brugt effektblok istedet for i første omgang at satse på dyre kabler.

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Smut ned i Hifiklubben og lån et sæt med hjem weekenden over.  Det gjorde jeg og har bestemt ikke fortrudt det!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ja det har de også tilbudt mig, og jeg vil da tage mod tilbudet så må vi jo se om jeg kan lide dem

Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes