Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lyngdorf Netfilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Er der nogen der har haft et Lyngdorf Netfilter og vil dele lidt ud af erfaringer, da jeg regner med at købe et par stykker, bare for at have prøvet det...

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et sådant Peter Lyngdorf netstöjsfilter, köbt i Hifiklubben (skriver fra Sverige!!!) Om det virker bedre eller värre end Brinck´s, LC-audio og andres skal väre usagt. I så fald hörer det til i småtingsafdelingen!!! Mit forelöbige yndlings-netstöjsfilter er Brinck´s med schottky-dioder og til en billig penge!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hvad koster Brinck's netstøjsfilter?

Hvad gav du for Lyngdorf netfiltrene?

Hvor meget forskel synes du at der er, henholdsvis med og uden filter?

Mvh. JBL

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej har i et link hvor man kan se de omtalte netfiltre?
Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Brinck´s netstöjsfilter er jo DIY samlesät og koster i den store version (6amp) med schottky-dioder vel omkring 250-300kr!!!

P. Lyngdorf´s filter kostede vist 500-700kr i sin tid (1995), det var den mindste version og ligner meget godt dem, som er til salg i dette forum´s "köb, salg og bytte"; sort og med grimme grå stik og ledninger, men det kan jo laves om!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

F. Christians: Er det dette filter fra brinck? Det er det eneste jeg kan finde. Men ved ikke om det er det med Schottky dioder:

http://www.brinck.dk/byggesaet/br505507.asp

På hvilken måde betyder det noget for lyden? Og hvad er forskellen på Brinck og Lyngdorf?

Mvh. JBL

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Min erfaring med netfiltre må jeg sige er meget blandet.

Til Hifi finder jeg ikke typen der omtales her anvendelig, de giver en lille smule mere stabilitet over lydbillede og giver en lille smule mere rum om musikerne: MEN og stort men, alle de typer jeg har prøvet æder dynamikken i høj grad. Det er naturligvis en afvejning og situationen kan være anderledes hvis strømmen er meget forurenet. Det dur ikke hos mig. Jeg har prøvet High Fidelity's, lyngdorfs, CES's på cd, pre og effekt. Det virker, men det er ikke det værd.

Jeg har brugt et lyngdorf til at separere andre støjkilder fra nettet med godt resultat, f.eks. tv/video/dvd/halogentrafoer/køleskab osv. Det er et hit.

Til gengæld er der noget der virker på alle parametre nemlig exactpower. De koster bare det samme som et mindre anlæg.Cry http://www.exactpower.com/

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
Min erfaring med netfiltre må jeg sige er meget blandet.

Til Hifi finder jeg ikke typen der omtales her anvendelig, de giver en lille smule mere stabilitet over lydbillede og giver en lille smule mere rum om musikerne: MEN og stort men, alle de typer jeg har prøvet æder dynamikken i høj grad. Det er naturligvis en afvejning og situationen kan være anderledes hvis strømmen er meget forurenet. Det dur ikke hos mig. Jeg har prøvet High Fidelity's, lyngdorfs, CES's på cd, pre og effekt. Det virker, men det er ikke det værd.

Jeg har brugt et lyngdorf til at separere andre støjkilder fra nettet med godt resultat, f.eks. tv/video/dvd/halogentrafoer/køleskab osv. Det er et hit.

Til gengæld er der noget der virker på alle parametre nemlig exactpower. De koster bare det samme som et mindre anlæg.Cry http://www.exactpower.com/

Det lyder spændende Troels. Har du prøvet exactpower i praksis (jeg er meget interesseret i det!) ?

Kig forresten ud til mig en dag. Jeg kører også med VA nu - efter at have hørt dine.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Ja, det er de to modeller BR505 og 507!!! Og nej, man skal selv udskifte de normale dioder med schottky-typen. Jeg har brugt SB550 til vel små 25kr stykket!!! Jeg har iøvrigt et BR507 filter med schottky-dioder, færdigsamlet i en sort kasse med ledningsaflastere, men uden ledning!!! Hvis du er interesseret kan du sende en privat besked!!! Jeg fik aldrig skilt P. Lyngdorf-filteret ad, så hvordan det er opbygget ved jeg ikke helt bestemt!!!

Fresko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

der er heller ikke noget at se inde i lyngdorf filteret... der er bare gemt en metalkasse inde i plastickassen
Til top Vis Fresko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fresko

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Fresko; så er det frem med hammer og mejsel!!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes