Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Profeten Kurt Kubik... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

...har gjort det igen.

Nordosten er muggen og rotterne forlader den synkende hørmer hurtigere end elektronerne kan nå ud.....

Kurt forudsagde dette og selv svorne Nordoste, er nu møre....

En kabelindbrænder synes som sidste krampetrækninger, men hullerne er sku for store efterhånden....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

var det så ik os et relativt let væddemål ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvad med at indvie vi uvidende får i jeres dybe tanker - istedet for den gang pseudo snak?!

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hvad har den gode Kubik nu rodet sig ud i ?  Er der kommet bananlikør i toasteren fra NO ?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 November 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

er det mig der er træt og smådum (ingen kommentarer, Live21!) men hvad er den dybere mening med denne tråd??
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

ja, jeg undres også.

Umiddelbart virker det noget meningsløst.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Me to, hvad handler tråden om?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

tror det er noget med at kurt furudsagde at no ville blive "upopulært" før andre gjorde... sådan forklarerde live21 det...

men jeg kan heller ikke se den dybere mening eller fuldt ud forstå selv det begyndende indlæg?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

kun et gæt fra min side.. ellers kan jeg heller ik finde humlen ved indlægget
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ja, vi er nogen, der venter med spænding. Mener Skorpio at Nordost er ved at lukke ned? faldende salgstal måske?  Men sålænge der er nogen der er villig til at give over 100.000 for et sæt højttalerkabler, så ser fremtiden vel lys nok ud for Nordost, gør den ikke?
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15783&K W=lars37&PN=0&TPN=1

Samt almindelig vue over brugtmarkedet de seneste måneder

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hvad har det lige med Kubikken at gøre ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

kabel-"tilspilleren" er da gammel.......
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Drik aldrig banan-likør, så bliver man ikke til at forstå for "normale" mennesker!!!

Os der beder med hovedet lidt mod nordøst, er da ligeglade med hvad andre mener om vores "religion" og det er jer forbudt, at drille med det, ifølge racismeparagrafen, ha-ha!!!

Kabel-toasteren CBID1 har været på markedet et lille års tid og grunden til at det alt for dyre Valhalla koster mange US-dollars (og langt flere danske afgiftsplagede kroner) er at ekstrudermaskinerne kun kan lave 7-8 meter i timen og at halvdelen brokkes. Måske de også har lagt en 1000kr-seddel til maskinerne og de skal vel også tjenes hjem!!!

Nordost nedhagles altid for de hundedyre "end of line" kabler, men det fåes jo en kende billigere. Noget tilsvarende gør sig åbenbart ikke gældende med eks.vis hr Bertram´s kabler!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Drik aldrig banan-likør, så bliver man ikke til at forstå for "normale" mennesker!!!

Os der beder med hovedet lidt mod nordøst, er da ligeglade med hvad andre mener om vores "religion" og det er jer forbudt, at drille med det, ifølge racismeparagrafen, ha-ha!!!

Kabel-toasteren CBID1 har været på markedet et lille års tid og grunden til at det alt for dyre Valhalla koster mange US-dollars (og langt flere danske afgiftsplagede kroner) er at ekstrudermaskinerne kun kan lave 7-8 meter i timen og at halvdelen brokkes. Måske de også har lagt en 1000kr-seddel til maskinerne og de skal vel også tjenes hjem!!!

Nordost nedhagles altid for de hundedyre "end of line" kabler, men det fåes jo en kende billigere. Noget tilsvarende gør sig åbenbart ikke gældende med eks.vis hr Bertram´s kabler!!!

NordOst koster 0,0 og ikke ret meget mere end en prut at producere.
Kunsten er at få det til at ligne en million, og så også få tåberne til at betale.

Í can´t help it, men NO er simpelthen grinagtigt.
Brug det nærmeste du har - f.eks. den sunde fornuft - hvor så den må være lokaliseret - og kig så på det gøgemøg og tænk tilbage på dine fysiktimer.
Du sparer omkring 150.000 kr. på den måde.

Sikke en Tomos du kunne få på den måde!

PS!
Mit rette navn er: Kurt von der Vergaser mit Schalthebel und Auspuff zu der zündkerze Kubik

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig, at kunne spare 150.000kr ved at undlade, at købe de billigste fra Nordost!!! Måske jeg skulle undlade at købe 5-10 gange om dagen; så er jeg jo snart millionær, eller hvad??? Se det kalder jeg fornuft!!!  Klart er det, at rent kobber i teflon koster langt mindre end røde pølser og skummetmælk og klart er det også, at disse kabler slet ikke virker; tænk bare på challenger-ulykken og blodbadet i Stockholm, det var aldrig sket med ordenlige kabler, nej!!!  

Jo; jeg gik også til fysik i "fjolse"-skolen, men vi lærte intet om Nordost´s kabler, ej heller om hr. Bertram´s ditto. Sådan er det, når man har gået på den "sorte" skole, langt ude på landet, man ved ikke en sk*d, suk!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det glæder mig, at kunne spare 150.000kr ved at undlade, at købe de billigste fra Nordost!!! Måske jeg skulle undlade at købe 5-10 gange om dagen; så er jeg jo snart millionær, eller hvad??? Se det kalder jeg fornuft!!!  Klart er det, at rent kobber i teflon koster langt mindre end røde pølser og skummetmælk og klart er det også, at disse kabler slet ikke virker; tænk bare på challenger-ulykken og blodbadet i Stockholm, det var aldrig sket med ordenlige kabler, nej!!!  

Jo; jeg gik også til fysik i "fjolse"-skolen, men vi lærte intet om Nordost´s kabler, ej heller om hr. Bertram´s ditto. Sådan er det, når man har gået på den "sorte" skole, langt ude på landet, man ved ikke en sk*d, suk!!!  

Hvis så vi begge to undlader at købe 5 sæt Valhalla mig her og der, så sparer vi mega multi million bugs - og hvad der er sparet er jo tjent, så vi bliver stenrige på den måde.

Det var da en møgskole du har gået på, har de intet fortalt dig om livet?

Det jeg mener med mit "bøvs" er, at hvordan kommer sådan noget til at koste så meget??? Det er marketing og fis - intet andet.
Kabler kan godt koste en del at lave, men det er ikke oppe i de summer for den opbygning og tykkelse.
At jeg, såvel som andre, måske synes lyden fra de kabler er frygtelig tendentiøs, er så en anden sag. Det er den jo fra det meste alligevel. Jeg har dog ikke hørt noget før, hvor det ligesom var tydeligere - jo måske MIT, men de er dog på én eller anden måde i familie med et par totter vat i ørene.

Men på én eller anden måde, er der gået præstige i at blive snydt så vandet driver.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
F.Christians skrev:

NordOst koster 0,0 og ikke ret meget mere end en prut at producere.
Kunsten er at få det til at ligne en million, og så også få tåberne til at betale.

Í can´t help it, men NO er simpelthen grinagtigt.
Brug det nærmeste du har - f.eks. den sunde fornuft - hvor så den må være lokaliseret - og kig så på det gøgemøg og tænk tilbage på dine fysiktimer.
Du sparer omkring 150.000 kr. på den måde.

Sikke en Tomos du kunne få på den måde!

PS!
Mit rette navn er: Kurt von der Vergaser mit Schalthebel und Auspuff zu der zündkerze Kubik

Profet i min bare røv......Big smile

Dette gælder ikke kun for NO, men også for bl.a Van Den Hul og Audioquest, som køber mange af deres kabler ved kabelgrossister som standardkabler og giver dem en ny indpakning og en flot intetsigende reklame, hvorved prisen "mangemange" dobles.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Kabel-toasteren CBID1 har været på markedet et lille års tid og grunden til at det alt for dyre Valhalla koster mange US-dollars (og langt flere danske afgiftsplagede kroner) er at ekstrudermaskinerne kun kan lave 7-8 meter i timen og at halvdelen brokkes. Måske de også har lagt en 1000kr-seddel til maskinerne og de skal vel også tjenes hjem!!! Citat F.Christian

Er ovenstående ikke bare en påstand fra producentens side. Er der overhovdet

nogen der har set den famøse fremstilling, der kan sansynliggøre salgsprisen ?.

MVH

André 

Ps Jeg tror heller ikke Duelund kan lave mere en 8 meter i timen  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hr, KVK

Har de haft en kedelig og traumatisk oplevelse, i de spæde år, med kabler. Det der, grænser da til et behandlings modent kabel trauma.

Det er altså bare kabler.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes