Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Silver wave... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen på Dali's Silver Wave2 og Silver Wave4 kabel? (udover single/biwire self.)

Er der nogen grund til at 4'eren koster næsten 3 gange så meget?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Bender
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg har hørt så er der ingen forskel.

Man kan helt sikkert undre sig over at Silver Wave 4 skal koste mere end dobbelt så meget, men det kan være man må betale for det æstetiske i at kablet er samlet i en kappe LOL

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Hvad er forskellen på Dali's Silver Wave2 og Silver Wave4 kabel? (udover single/biwire self.)

Wave 4 koster da ikke næsten 3 gange så meget når der tages hensyn til singlewire / biwire. Hvis du ikke har brug for biwire køber du ikke wave4. Har du brug for biwire køber du 2 gange wave2

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 05 November 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
micma18 skrev:

Wave 4 koster da ikke næsten 3 gange så meget når der tages hensyn til singlewire / biwire. Hvis du ikke har brug for biwire køber du ikke wave4. Har du brug for biwire køber du 2 gange wave2

Det var jo sådanset det spørgsmålet gik på, for self. gidder man da ikke købe Wave4 hvis det er fuldstændig det samme kabel  Men man er jo sommetider udsat for at biwire kabler er lavet med specielle biwire egenskaber... f.eks. på mine Audioquest kabler der er lederne til det høje frekvensområde med vilje lavet meget tyndere end dem til lav frekvens området!

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Det var jo sådanset det spørgsmålet gik på, for self. gidder man da ikke købe Wave4 hvis det er fuldstændig det samme kabel  Men man er jo sommetider udsat for at biwire kabler er lavet med specielle biwire egenskaber... f.eks. på mine Audioquest kabler der er lederne til det høje frekvensområde med vilje lavet meget tyndere end dem til lav frekvens området!

Ahh, det er der du vil hen . Wave2 og wave4 er identiske kabler. Forskellen er biwire på wave4.

Prøvede i øvrigt Tara Labs Helix8 op mod Wave4(/2), da jeg skulle have nye højtalerkabler. Helix8 er et termineret biwirekabel med specielle ledere til høj- og lavfrekvensområdet. I mine ører kom Silver Wave bedst ud af den duel.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 05 November 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
micma18 skrev:

Ahh, det er der du vil hen . Wave2 og wave4 er identiske kabler. Forskellen er biwire på wave4.

Prøvede i øvrigt Tara Labs Helix8 op mod Wave4(/2), da jeg skulle have nye højtalerkabler. Helix8 er et termineret biwirekabel med specielle ledere til høj- og lavfrekvensområdet. I mine øre kom Silver Wave ud af den duel.

Ok, det lyder da vildt at det vælter Helix8, når man ser på pris forskellen  Lige pt. køre jeg også selv med et dobbelt(biwire) TaraLabs Nexa kabel på det højtalere hvor jeg havde tiltænkt det, men jeg kan sku bedre li den noget sprødere lyd Silver Wave har  Men det er sku imponerende at du siger at Helix8 ikke engang kan følge med der... (tror aldrig jeg har hørt det selv!)

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Ok, det lyder da vildt at det vælter Helix8, når man ser på pris forskellen  Lige pt. køre jeg også selv med et dobbelt(biwire) TaraLabs Nexa kabel på det højtalere hvor jeg havde tiltænkt det, men jeg kan sku bedre li den noget sprødere lyd Silver Wave har  Men det er sku imponerende at du siger at Helix8 ikke engang kan følge med der... (tror aldrig jeg har hørt det selv!)

Jeg sagde ikke at Helix8 ikke kan følge med. Men jeg lånte et sæt Helix8 og et sæt Wave4 termineret med disse fætre http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=6&UMID=23& ;PID=60 (bananstik), som var samlet i den lokale Hifi-Klubben. Efter at have testet de 2 sæt højtalerkabler over en weekend blev jeg enig med mig selv om, at jeg bedst synes om Silver Wave. Men jeg vil ikke sige at Helix8 ikke kan følge med. Vinderen var ikke nem at kåre .

Hvad angår prisen er Helix8 godt nok ca. 60 % dyrere, men da er Silver Wave ikke termineret. Lige værd at tage med i prissammenligningen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes