| Forfatter |
|
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er i gang med at købe en projektor. Den vil jeg gerne kunne slutte min computer op til. Det kræver så et VGA kabel på ca 6 meter. Det er jo noget længere end de normale 1,5 meter mellem computer og skærm. Kræver det at jeg skal købe et ekstra godt kabel? Hvor meget koster det?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Hvis jeg køber det på 10 meter, vil det så give et helt klart billede? vinder jeg, med andre ord, noget ved at købe et bedre kabel, eller er det helt fint?
Fedt at det ikke er dyrere end de 250 kr :)
Et spørgsmål til: Jeg har kun én vga udgang på mit grafik kort, og bruger normalt svideo tv-out udgangen når jeg vil se noget fra pc'en på fjernsynet. Det ville være praktisk hvis jeg kunne have en permanent kabling til projektoren, men hvis VGA giver et tydeligt bedre billede så skifter jeg bare stik når det er.. Så spørgsmålet er om det er tilfældet?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er godt tilfreds med billedet gennem mit 10m kabel.. Man kan få en VGA-splitter, så du har begge kabler tilsluttet samme indgang, så slipper du for at skulle skifte kabel i tide og utide.. eller den dyre løsning, skift grafikkort, så du kan tilslutte to skærme. Jeg har en bærbar, og kører med 2 skærme tilsluttet, så min pj er i forlængelse af den bærbares alm skærm. Nu bruger jeg min pj meget, så det er en drøm med 2 skærme..
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En VGA-splitter lyder som en fin ide
Mit grafik kort er et ati radeon 9700 pro, som jeg er ganske tilfreds med, så en udskiftning er ikke aktuelt. Så ryger den 3 års onsite garanti jeg har et år tilbage af vist også
Har du nogen idé om hvad sådan en VGA-splitter koster? Og hvad for nogle der er gode? Får man et dårligere signal ved at splitte det i to? Og er det en switch hvor man ved en kontakt skifter mellem at bruge det ene eller det andet, eller bruger man begge på en gang?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tjekkede de links du postede, og det lader til at jeg skal have en aktiv vga splitter
Tak for svar
|
| Til top |
|
| |
Totoman Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dio
Er der ikke både en VGA og en DVI-udgang på dit grafikkort? I så fald kunne en DVI-VGA-adaptor være en løsning.
Eks: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=502-94&goto =productinfo&mainfunc=link , men kan nok findes billigere. Og "Det forudsættes at der i DVI grafikkortet er indbygget en analog converter" som der står på linket.
Har prøvet det med et Radeon 9600XT i forbindelse med Flight Sim. 2004 og kørt to forskellige skærmbilleder samtidig. (Der fulgte en adaptor med mit grafikkort).
Venligst
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja sq, der er en dvi udgang
Mon ikke at en ny projektor til ca 15000 har en dvi indgang, ellers må jeg bare købe den konverter du nævner
|
| Til top |
|
| |