Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye højtalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Til at starte med, vil jeg sige jeg har meget meget lidt erfaring i valg af kabler.

Jeg kunne godt tænkte mig et bud på, hvor meget meget et sæt nye kabler ville gøre for lytteoplevelsen i mit nuværende setup(denon 3805+dvd2200).

Jeg synes tit de kloge folk herinde taler om specielle egenskaber for de kabler de sætter på deres system - god bund, mange detaljer etc....

Pt. bruger jeg et sæt Dali Python (bi-wireing) købt i hifiklubben for en del år siden. Min højtalere er et sæt B&W CM4 samt en CMC center. Systemet bliver måske opgraderet enten med nye reciever og dvd(arcam) eller evt. en effektforstærker fra H/K alt efter hvad økonomien/brugtmarkedet kan tilbyde.

Hvis man skal prøve at beskrive mine CM4'ere synes jeg de spiller meget detaljeret og skarpt, skulle man sige noget negativt(hvilket jeg synes er svært) manger de måske en smule bund - ellers en virkelig god ht. imo.

Kan jeg vinde noget i et skift af ht kabel, så mine højtalere får en lidt bedre bund/varmere lyd?  Eller kræver det et decideret skift af selve udstyret?  Jeg kunne i hvert fald godt tænkte mig et par bud på mulige modeller, som jeg kan prøve at låne med hjem fra en forretning, hvis det da skulle være muligt.

Mit signalkabel er et Tara Labs Prism D1 - nogen ide om hvor meget det betyder for lyden?

På forhånd tak.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes