| Forfatter |
|
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
nu har jeg læst en del indlæg om netkabler og det lyder som en rigtig god investering og jeg kan sagtens se fornuften i det. Jeg er selv ejer af en denon avr-3805 og jeg er rigeligt glad for den men at betegne den som high-end vil nok være lige i overkanten.
Vil jeg få meget ud af at opgradere mit netkabel og i så fald hvilket netkabel kan i anbefale? Jeg er ikke meget for at gøre-det-selv så det ville være en klar fordel for mig hvis kablet er termineret
mvh soma
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at sende en privat besked til gli. Han hjælp mig, da jeg skulle have et netkabel __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvilke interconncet kabler du kører med, men du bør efter min mening lægge en god portion penge her før du investerer i netkabler  . Effekten er større pr. investeret krone  , men dermed ikke sagt at et godt netkabel er en dårlig investering. Der bør bare kigges på de andre led i kæden først. Dine HT-kabler bør også stå foran netkablerne i opgraderingsrækkefølgen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Nu ved jeg jo ikke hvilke interconncet kabler du kører med, men du bør efter min mening lægge en god portion penge her før du investerer i netkabler . Effekten er større pr. investeret krone , men dermed ikke sagt at et godt netkabel er en dårlig investering. Der bør bare kigges på de andre led i kæden først. Dine HT-kabler bør også stå foran netkablerne i opgraderingsrækkefølgen |
|
|
Jeg skal til at investere i en ny dvd afspiller, højst sandsynlig denon 3910. Her er planen at det er denon-link der skal være led mellem den og forstærker (er denon-link også god til stereo??)
Nå men ud over det så er mine højttalerkabler taralabs prism biwire kabel.
Jeg tænkte på Jorma's JPC2,5 netkabler til omkring 800 kr. Hvad siger i til det? Virker det som en fornuftig opgradering?
mvh soma
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt efter elektronikken har jeg nu nogle gange oplevet større forbedring med et godt netkabel end med bedre højttalerkabler.. Størst effekt oplever jeg på digitalt udstyr og udstyr med switchmode strømforsyning. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Alt efter elektronikken har jeg nu nogle gange oplevet større forbedring med et godt netkabel end med bedre højttalerkabler.. Størst effekt oplever jeg på digitalt udstyr og udstyr med switchmode strømforsyning.
|
|
|
både ja og nej. på ICEpower ser det da ud som om SM forsyningen er af så høj kvalitet, at effekten af "dyrt" net kabel, er minder end på andre apprater. = test er et must, fordi selv apparatet kan være af en kvalitet, der ikke retfærdiggøre at det er der, man først skifter ud.
jeg ville ALDRIG bruge x antal kr. på et net kabel, UDEN at hører det først.
på nogen apparater er effekten stor, på andre tæt på ligemeget.
men check evt. med Ghammel & Suhr, han låner vist gerne ud. og på min DAC var effekten STOR. med hans net kabel. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have noget der rigtig virker så køb en EXpower box , den har 5 udtag .
Der er langtfra så stor forskel på netkabler her hos mig efter jeg har fået sådan ind .
Men på en af mine cd maskiner den er meget følsom over for hvad netkabel jeg bruger selvom det går gemmen EXpower.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hvis du skal have noget der rigtig virker så køb en EXpower box , den har 5 udtag .
Der er langtfra så stor forskel på netkabler her hos mig efter jeg har fået sådan ind .
Men på en af mine cd maskiner den er meget følsom over for hvad netkabel jeg bruger selvom det går gemmen EXpower.
|
|
|
det er nok rigtig, at en form for "filter" inden, reducere effekten af bedre net kabler. men hvad koster sådan en fætter? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
jensen skrev:
|
|
|
det er nok rigtig, at en form for "filter" inden, reducere effekten af bedre net kabler. men hvad koster sådan en fætter?
|
|
|
20K, desværre 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan man godt nok købe mange fede net kabler for  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
Acer skrev:
Nu ved jeg jo ikke hvilke interconncet kabler du kører med, men du bør efter min mening lægge en god portion penge her før du investerer i netkabler . Effekten er større pr. investeret krone , men dermed ikke sagt at et godt netkabel er en dårlig investering. Der bør bare kigges på de andre led i kæden først. Dine HT-kabler bør også stå foran netkablerne i opgraderingsrækkefølgen |
|
|
Jeg skal til at investere i en ny dvd afspiller, højst sandsynlig denon 3910. Her er planen at det er denon-link der skal være led mellem den og forstærker (er denon-link også god til stereo??)
Nå men ud over det så er mine højttalerkabler taralabs prism biwire kabel.
Jeg tænkte på Jorma's JPC2,5 netkabler til omkring 800 kr. Hvad siger i til det? Virker det som en fornuftig opgradering?
mvh soma
|
|
|
Jeg kører selv med Jorma JPC2,5 som dog ikke er helt brændt ind endnu  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
| både ja og nej. på ICEpower, har vi da pt ikke kunne hører om der sad det ene eller andet på. |
|
|
Det er rigtig nok.. Forskellen fra Cardas netkablet til G&S's var faktisk lig nul.. Utroligt, men sandt..
Jeg var til gengæld lamslået over forskellen med og uden det dyre Synergistic Research kabel som vi for længe siden prøvede på en DAD 2408 da High Fidelity var hjemme hos mig. Utroligt som "støjen" forsvandt. Der var også en effekt ved at benytte det på mit aktive delefilter, men ikke nær så markant som da det sad på DAC'en. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jormas JPC2,5 netkabel går fint sammen med en denon 3805?
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
>nu har jeg læst en del indlæg om netkabler og det lyder som en rigtig god investering og jeg kan sagtens se fornuften i det
Ikke for at hive PA dummere... tråden frem ved at komme med min holdning til power cords ( = skeptisk!) vil jeg da gerne henvise til følgende link:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html
samt nævne at 800kr for noget der - i tilfælde der er noget om snakken - forbedrer lyden meget lidt, er bedre brugt på andre ting til anlægget. Eller endnu bedere på akustikken i din stue.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Kan ikke læse dette sprog 
|
| Til top |
|
| |
kim borne Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabler kan du ikke undvære i et hifi-an-læk, og så er det op til dig selv, hvor avancerede og dyer de skal være. i til behørsjunglen findes der talrige andre eksempler på grej, hvor man kan diskutere hvad det egentlig forbedrer -ud over producentens og forhandlerens økonomi så husk H. C Andersens eventyr om kejserens nye klæder. et videnskabeligt udseende tæller ikke hvis du ikke oplever en forbedring der for er det altid klogt at handle et sted, hvor du har ret til at returnere en vare
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
| men jormas JPC2,5 netkabel går fint sammen med en denon 3805? |
|
|
Tja, du kan prøve . Jorma giver 14 dages returret på kabler i standardlængder , men spil det endelig til før du dømmer det....ca. 100 timer skal det have, men det begynder at lyde "rigtigt" efter ca. 50 timer __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
samt nævne at 800kr for noget der - i tilfælde der er noget om snakken - forbedrer lyden meget lidt, er bedre brugt på andre ting til anlægget. Eller endnu bedere på akustikken i din stue.
|
|
|
Det har du helt ret i....at smide 800 spir efter et netkabel er tåbeligt hvis man har et skod interconnect til kr. 200,- . Så er pengene bedre brugt andre steder i kæden .
Mit Jorma forbedrer især "klarheden" i lyden, dvs. bl.a. stemmer er langt klarere end før og bassen er blevet strammet lidt op, men det er lidt svært at bedømme det fordi jeg på næsten samme tid også skiftede mit interconnect til noget guf __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit interconnect bliver højst sandsynligt denon-link. Med mindre det ikke klarer stereo særlig godt men så må jeg ud og investere her også. Men udgangspunktet er selvfølgelig at resten af kablerne kan følge med. Jeg har et taralabs signalkabel som jeg i sin tid gav 6-700 kr for men det blive på nuværende tidspunkt brugt til mellem tv og reciever.
I øvrigt så er det en god ide lige at prøvekøre det som i siger
mvh soma
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har stikdåser ikke også stor indflydelse i denne sammenhæng? Nytter det noget med et godt netkabel hvis stikdåsen ikke er af tilsvarende kvalitet? Og hvad med resten af el installationerne?

mvh soma
|
| Til top |
|
| |