Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilket kabel til bag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at købe kabler til mine baghøjtalere. Jeg har et par dali concept 1 baghøjtalere, dali suite 2,8 front og dali suite 0.8 til center. Er meget i tvivl om kabel til baghøjtalerene. I HK har de et kabel til 11kr/m, men har set at de i Harald Nyborg har et højtaler kabel (25m) til 129 tror jeg det var. Vil det være et udemærket kabel eller hvad? Der skal vel ikke så meget til at drive baghøjtalerne. Har valgt et kabel til 79kr/m til front og center. Har forresten en denon 3803 reciever :)
Til top Vis Ryberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryberg

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa Ryberg

Jeg tror ikke du skal tænke på om et kabel er god nok til at drive en speaker,  det er alle kabler sådanset.   Det er mere hvordan det lyder,   og der vil der sikkert være en hvis forskel på dit kabel fra klubben til det fra Harald Nyborg..

Der er så ting du skal tænke på:   Hvis du kun bruger baghøjttalerne til film-lyd,  så vil jeg mene  harald-nyborg-kablet er helt fint,   især når du alligevel ikke har samme højttaler-serie som resten,  så er klangen allerede der ikke den samme..    Men hvis du ikke har andet end musik-dvd'er,  kunne harald-nyborg-kablet være med til at ødelægge lydbilledet mere end den anden serie højttaler allerede gør..   Så det kommer meget an på hvad du lytter.

Nu husker jeg ikke hvad tykkelse kabel du får for 129,-   men 1.5 mm2 er nok det mindste jeg ville sætte på concept1'eren.

MvH.

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Det er 2*2.5mm. Jeg hører da lidt musik dvder, men ikke i ret stor stil. Ser en del film, men som du selv siger så er alle højtalerne ikke i samme stil. Så kablet fra harayld nyborg vil formegenligt gå an. Det er alligevel omkring halv pris hvis jeg sammenligner det med det fra HK. Spørsmålet er så bare hvor stor forskellen er på de 2 kabler lydmæssigt =/
Til top Vis Ryberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryberg

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

I film nægter jeg at tro du kan høre forskel,  selv i musik er det nok begrænset..  Du må huske at man altid betaler en hvis pris for mærket,  men da Harald-Nyborg-Kablet er NoName,  så betaler du ikke for mærket..  Også bare det at det er hifiklubben,  eller en anden hifi-shop,  gør at de ville tage lidt som et slags  "Vi har forstand på det"-beløb      Så når vi snakker kabler i den lave ende,  skulle det ikke undre mig om Harald-Nyborg-Kablet faktisk er bedre end det i klubben..

Men omvendt,  er du typen der har ild i røven,  så kunne man nemt forstille sig at hvis du køber Harald-Nyborg-Kablet,  så ville du hele tiden tænke på om det andet nu ikke var bedre,  og så ville du ikke få ro før du havde købt et kabel fra hifi-klubben..     Og så ville det jo være spild af penge at købe det fra Harald-Nyborg   :)

MvH.   (jeg ville vælge det fra H/N når det er 2.5 mm2)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

pkt 1, så koster kablerikke særligt meget at lave "navneprisen" er meget høj, på alle kabler.

2. hvis der bare skal være lyd i dine baghøjttalere, så kan kvaliteten vel være lidt ligegyldig, bare der er strøm nok til højttalerne?

hvis du har noget til 79 kroner mtr til dine 2,8 . så er det vel lidt overkill at købe noget "godt" kabeltil baghøjttalerne?

køb det i HN, og brug de øvrige penge til at opgraderer kablerne til fronthøjttalerne engang.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes