Forfatter |
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Remoten til min Sunfire mkI processor er gået i baglås. Pludselig reagerer den ikke når man forsøger at aktivere visse funktioner (indgangsvælger, volumen osv.) Har forsøgt at skifte batterier, men uden held!
Er der nogen der har nogle forslag til, hvordan jeg slipper for at skulle rejse mig fra min magelige sofa når processoren skal justeres, samt på sigt købe en anden fjernbetjening? Altså reparere remoten?
Venlige hilsener
Søren
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det kun er nogle knapper der ikke virker, så er det jo nok ikke IR senderen eller modtageren. Normalt er det hele fjernbetjeningen der går død, hvis der er noget galt med den. den er sku' nok bare fedtet/beskidt under tasterne.
Har du prøvet at at skille den af, og gøre printet og undersiden af tasterne ren med lidt parafin alkohol, det plejer at virke for mig, når nogle af tasterne begynder at blive trælse.
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Remoten er af den såkaldte display-type, hvilket vil sige at der ikke er egentlige knapper, men kun et fladt oplyst panel.
Har forsøgt at skille den ad, rengøre den og samle den igen, men lige lidt hjælper det. Tror sgu jeg bliver nødt til at henvende mig til fabrikken, da der ikke længere er en dansk forhandler.
Æv! Det her kan let gå hen og blive dyrt
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 26 August 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej S.B.P.
Hvis du har gjort den grundigt ren indvendig uden succes, er der en stor chance for at det skyldes en lodning der er brudt. Det sker forholdsvis ofte for remotes hvis de ikke er mekanisk stabile.
Hvis du kan bruge en loddekolbe vil jeg foreslå at du prøver at skille remoten, og efterlodde alle lodninger. (Der kan ikke være så mange, så det er lettest bare at tage dem alle).
Gør det nu ordentligt uden at varme printet for meget op, eller bruge for meget loddetin.
Vær specielt opmærksom på lodningerne ved IR dioderne og ved batteriholderen.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 07 September 2003 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller er der måske mulighed for at erstatte den med den magen til fra Cambridge.
De har også lavet en til Rotel.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2003 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at andre producenter sælger selvsamme remote bla.a. de ovennævnte og Hifi Klubbens Sunwave, men vil de være programmeret med Sunfirens koder?
Hvis jeg kan slippe med 799,- for en ny og magen til remote vil jeg være lykkelig, men jeg har min kraftige tvivl!!
Må hellere prøve at låne en af de nævnte med hjem i den nærmeste fremtid (man har jo ikke godt af al den motion frem og tilbage imellem lyttepositionen og processoren :-))
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2003 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter megen tid med loddekolben, har jeg nu fået remoten til at virke igen. Nu står jeg blot overfor et nyt problem: eftersom remoten har været skilt ad, er koderne til processoren forsvundet. Jeg kan sagtens lære den nye funktioner (fra f.eks. cd, dvd osv.), men har brug for de oprindelige processorkoder..
Hvis nogen ejer en Sunfire Theater Grand mk. I og er villige til at gøre mig en tjeneste, er jeg mere end interesseret i at aflægge dem et besøg så koderne kan indlæres på min remote?!
Hvis nogen har andre forslag er de naturligvis også velkomne!
Med venlige hilsener
Søren
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al den motion frem og tilbage fra sofaen til processoren
Er der slet INGEN der kan hjælpe mig?!
venlig hilsen
Den-Efterhånden-Temmelig-Desperate-Ufrivillige motionist
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2003 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov! Nu har jeg jo helt glemt at rose Sunfire for deres fremragende service;
Siden det var umuligt at opspore en Sunfire Theater Grand Mrk.I i Danmark så jeg eventuelt kunne få koderne, henvendte jeg mig til Sunfire via telefon. Jeg blev hastigt sendt videre til en intern lagerchef, der uden noget brok lovede at sende mig en spritny fjernbetjening - og det uden at jeg vel og mærke skulle betale noget overhovedet Og ganske rigtigt - efter 2 ugers ventetid modtog jeg fjernbetjeningen der kom med fragtmand.
Se det kan man sq kalde for service!! Min processor er langt over garantiperioden, men dette er tilsyneladende ikke noget der forringer servicen hos den amerikanske virksomhed....
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
wauww det er da vildt har ikke lige hørt noget lignende og så gratis rimlig vildt.. __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan! Det kan man da kalde service! 
Har du fået prøvet Marillion tweaket (tweaket over alle tweaks)?
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
God Amerikansk service!
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|