Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler, stik og tuner til projektor! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har efter nogle måneders research og en hel masse informativ læsning primært på hifi4all.dk, endt med at købe en Sony HS50 projektor, som meget gerne skulle komme en af dagene :)

Jeg vil meget gerne have en Pioneer 920 hdrec til at føde den, men den er for dyr for mig lige nu, så det må vente lidt. Indtil da har jeg været så heldig at få lov til at låne en Pioneer 575A.

Jeg har også en Dell computer med et ATI 9700pro kort i der har en dvi udgang og en vga udgang. Jeg har trukket et vga kabel op til min 19 tommers trinitron skærm fra Dell der kun har et vga stik og intet dvi.

Tuneren sidder i en gammel Aiwa stereo VHS. (i al fald 8-9 år gammel).

Mit spørgsmål er så hvilke kabler jeg skal trække, fra og til hvilke stik, og om jeg skal købe en ekstern tuner, eller vente og så bruge tuneren i Pioneer 920 når jeg engang får den købt.

En mulighed er at køre DVi-HDMI fra comp. til projektoren, komponent fra dvd'en og scart-vga/vga-vga fra VHS/ekstern tuner til projektoren.
Er det den bedste løsning? Problemet her er at når jeg får Pioneer 920, eller evt. Pana DS97 som afspiller, vil jeg gerne bruge HDMI porten på projektoren. Kan jeg så bare købe et adaptor stik DVI-VGA og bruge VGA porten på projektoren? Eller vil det være en dårlig måde at vise mit computer billede på...

Et alternativ er også at køre en DVI-VGA adaptor lige ud af mit ATI kort, og så køre et VGA kabel over til projektoren. DVD afspilleren vil stadig bruge komponent indgangen, så det vil vel betyde at jeg skal købe en ekstern tuner med HDMI eller DVI udgang for at bruge HDMI indgangen på projektoren? (ellers skal jeg bruge Svideo og det er jeg ikke villig til)

Er der en helt 4 måde at få alt hooket op på som jeg slet ikke har tænkt på her?

Et sidste spørgsmål handler om selve DVI stikkene/kablerne. Der findes vist en skov af forskellige slags, til analoge signaler, digitale, DVI-D, DVI-I, single og dual, etc. Må indrømme at jeg slet ikke har check på hvilken slags jeg skal vælge

Håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig, alle input, råd og forslag modtages med glæde!!

Tak for et super forum

PS håber det er i orden at jeg også har postet dette i TV/Projektion, men vil gerne nå ud til både projektor og kabel eksperterne
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

hvad med en tv-tuner til din comp.?, Happenhauge 250 er et glimrende kort, så kan du sende det via DVI til projektoren!

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Havde overvejet det, men computeren larmer en hel del, og begynder jeg at gøre den mere low noise ryger garantien.

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan gi mig et godt råd om jeg skal trække dvi eller vga? og om jeg skal købe en ny tuner?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes