Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp til valg at 2 x 12 meter ht. kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej!

Mangler lidt hjælp til valg af kabel til surround baghøjttalere (DD5.1) (Dali Blue 2002)

Der skal trækkes 2 x 12 meter, spørgsmålet er hvad vil være bedst at bruge når det skal trækkes så langt?

Her tænker jge også på tykkelsen af kabelet, syntes jeg har læst her på hifi4all at når et højttalerkabel skal trækkes langt, så skal

Det helst være 2.5mm2 ?? Men syntes ikke lige at jeg kunne finde noget om emnet.

Hvilken af disse kabler får man mest ud af ? Eller er der nogle andre i denne pris klasse 20-30 kr. meter. (skal helst være hvid)

Supra Classic (2x2.5 mm2 kobberledere)

http://www.cinemagic.dk/product_info.php?cPath=63_35&pro ducts_id=400&osCsid=89ce32d4759ee322b47dff38cf30b688

Tara Labs Klara (1,5 kvadratmillimeter)

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Klara_kabel.htm?id=1821

/ TRJ.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Du skal trække rigtig mange meter højtalerkabel (24) og det er til bag højtalere som generelt ikke har ret meget at lave andet som nogle effekter (her ser jeg bort fra ganske få film og multikanel musik). Dine baghøjtalere er nogle fornuftige små baghøjtalere som ikke kan gengive de store effekter.

Med det ovenstående  som udgangspunkt så vil jeg spare pengene til et egentlig højtalerkabel og så købe almindeligt hvidt netledning på 2X0,75 kvadrat. Du vil ikke kunne høre noget forskel på dine baghøjtalere, heller ikke ved den længde du har.

Dette er et fornufts synspunkt. Prøv at sluk for dine fronthøjtalere og hør hvor lidt dine baghøjtalere egentlig laver.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Det vil sige at pga. den lange længe, så er højttaler kabel valg underordnet ?

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Nej, det er det ikke, men du kommer til at bruge uforholdsmæssigt mange penge på at forbedre lyden i nogle baghøjtalere som ikke bruges særlig meget.

Brug hellere pengene på nogle bedre højtalere.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu ikke trække 0,75 kvadrat kabel uanset hvad.

For 129 kr. får du i Jem & Fix eller Harald Nyborg et kobber højttalerkabel på 2,5 kvadrat, og det er 25 meter langt. Det er ikke meget dyrere end noget tynd ledning.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

min støtte går til kims forslag!!

ellers kan man bruge instalationskabel (2,5 eller 4mm) der strippes og ligges i bomuldsstrømpe. Det kræver dog at man trækker kabelbakker, men det er også det pæneste om alle omstændigheder...

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Min pointe er jo bare at det ikke kan lønne sig at give særlig mange penge ud til kabel til baghøjtalere af den ovennævnte kaliber eller for den sags skyld baghøjtalere generelt når de kun bruges til effekterne på film eller musik DVD'er.

Så tag den billigste løsning.

Og prøv noget sjovt. Sluk for jeres fronthøjtalere og hør hvor lidt bagkanalerne laver *S*

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Min pointe er jo bare at det ikke kan lønne sig at give særlig mange penge ud til kabel til baghøjtalere af den ovennævnte kaliber eller for den sags skyld baghøjtalere generelt når de kun bruges til effekterne på film eller musik DVD'er.

Så tag den billigste løsning.

Jeg mener stadig at hvis man alligevel skal købe, så vil jeg have det bedre med at købe rigtigt højttalerkabel til 129 kr. fremfor ringeledning til 29 kr. blot for at spare en hund.

Classe skrev:
Og prøv noget sjovt. Sluk for jeres fronthøjtalere og hør hvor lidt bagkanalerne laver *S*

Det er korrekt, de siger ikke altid noget, og det skal de jo heller ikke. Men hvorfor risikere at gøre det værre end det behøver at være for at spare småpenge? Hvis man nu siger at ringeledning er pænere end kobberfarvet højttalerledning, så er det i orden for mig, men ikke hvis man blot vil spare lidt håndører. Geiz ist nicht geil

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes