| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet Concerto signalkablet med Bullet Plugs. Det lød fantastisk med mine Primare enheder.
Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg syntes at det lød mere engageret/musikalsk end Bertram no. 2 og Merlin Chopin - instrumenter og stemmer stod mere klart aftegnet. Der var god kerne i lyden, og der var et godt hierarki i lydbilledet. Dvs. det hele druknede ikke i unaturligt fremhævede detaljer, men detaljerne er der stadig. Alle kablerne havde spillet i mindst 40 timer. Black Rhodium kablerne lyder godt næsten med det samme og måske fortjente de to andre kabler mere tilspilning.. eller måske var det Bullet Plug'erne som gjorde forskellen.
Lige nu har jeg Opera kablet - et meget behageligt sølvkabel. Jeg har bestilt en DCT/ "frysetørret" version med sølv Bullets.
Jeg har også prøvet et enkelt af højtalerkablerne, en bi-wire til ca. 125 kr/m. Et udemærket kabel til prisen.
Generelt ligger lyden til den varme side.
Umiddelbart vil jeg sige at Concerto no. 2 giver mest for pengene. Og priserne hos TC ligger et stykke under priserne på Black Rhodiums hjemmeside.
I øvrigt har jeg ikke kunnet finde linket til Balck Rhodium i Hifi4all's link samling.
Mvh. Jacob
|