Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lån af VdH højtalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

VdH's kabler har i den sidste tid været genstand for en masse positiv omtale. Det giver da en lyst til at afprøve om disse ligeledes kan tilføre noget til ens eget setup...

Jeg har kontaktet Artsound omkring udlån af kabler. Hvad angår signalkabler er der ingen problemer i at låne et sæt til test, men hvad angår højtalerkabler laves disse på bestilling, og udlån er derfor ikke muligt.

Jeg vil derfor høre: Hvor er det lykkedes jer at låne VdH's højtalerkabler til test?

Jeg er meget interesseret i VdH the Revolution (er bange for at Revelation ligger over mit prisniveau). Er der eventuelt nogen der har erfaringer med dette kabel?

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej shras

Jeg forstår godt at forretningen ikke lige ligger inde med et sæt "Revelation" kabler. MEN.... hvis de havde et demo sæt af Van den hul's lidt billigere kabler (eks CS-122 eller D-352), tror jeg at du kunne få en idé om hvordan VdH kabler spiller i dit setup. Her efter kan du så bedre vurdere om du "tør" investere i et sæt "Revelation", uden at havde hørt dem først.

Jeg tog selv chancen og købte 2x6m CS-122 Hybrid, og har ikke fortrudt min investering (under 600kr). Hvis jeg ikke kunne lide lyden havde jeg solgt det igen, og så havde mit tab ikke været så stort.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Shras

Jeg har just købt Revelation-kablerne, og de spiller virkelig godt. Jeg købte dem uden at have hørt dem, netop p.g.a. den meget positive omtale herinde - og jeg blev ikke skuffet!

Revolution-kablet skulle have mange af de samme lydegenskaber - "uden dog at have Revelation-prismærket" som VdH selv skriver....

Jeg havde inde køb også forhørt mig ved Artsound om evt. udlån af kabelkasse - men sådan én havde de ikke.

"Tag chancen og køb det Revolution" er svaret hvis du spørger mig. Om det virker i dit setup vil jeg selvfølgelig ikke garantere, men jeg kan kun give VdH gode anbefalinger.

MVH

PS: Jeg har lige bestilt VdH Integration-signalkabler til at erstatte mine Taralabs - det glæder jeg mig til!

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

LAST skrev:
Hej shras

Jeg forstår godt at forretningen ikke lige ligger inde med et sæt "Revelation" kabler. MEN.... hvis de havde et demo sæt af Van den hul's lidt billigere kabler (eks CS-122 eller D-352), tror jeg at du kunne få en idé om hvordan VdH kabler spiller i dit setup. Her efter kan du så bedre vurdere om du "tør" investere i et sæt "Revelation", uden at havde hørt dem først.

Jeg tog selv chancen og købte 2x6m CS-122 Hybrid, og har ikke fortrudt min investering (under 600kr). Hvis jeg ikke kunne lide lyden havde jeg solgt det igen, og så havde mit tab ikke været så stort.

Hilsen LAST

Jeg kan selvfølgelig godt se at det er en rimelig dyr demovare at ligge inde med, men jeg har samtidig svært ved at se hvordan man kan sælge et kabel som køberen reelt set ikke har chance for at teste inden købet. At teste et billigere kabel er en mulighed, men de forskellige modeller har ofte meget forskellige lydmæssige karakteristikker (også selvom det er samme mærke), så jeg risikerer stadig at købe katten i sækken.

Positivt er det dog at jeg har kontaktet Comix. De har et sæt VdH the Integration liggende som er muligt at låne. Jeg overvejer derfor at prøve dette kabel.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
Hej Shras

Jeg har just købt Revelation-kablerne, og de spiller virkelig godt. Jeg købte dem uden at have hørt dem, netop p.g.a. den meget positive omtale herinde - og jeg blev ikke skuffet!

Revolution-kablet skulle have mange af de samme lydegenskaber - "uden dog at have Revelation-prismærket" som VdH selv skriver....

Jeg havde inde køb også forhørt mig ved Artsound om evt. udlån af kabelkasse - men sådan én havde de ikke.

"Tag chancen og køb det Revolution" er svaret hvis du spørger mig. Om det virker i dit setup vil jeg selvfølgelig ikke garantere, men jeg kan kun give VdH gode anbefalinger.

MVH

PS: Jeg har lige bestilt VdH Integration-signalkabler til at erstatte mine Taralabs - det glæder jeg mig til!

Først tillykke med købet! Det lyder som om du har fundet kablet som passer dig, så det er jo bare perfekt.

Ja, VdH's kabler får helt sikkert rigtigt fine ord med på vejen i dette forum, men om det er tiltrækkeligt til at jeg vil hoppe på vognen er jeg endnu ikke helt klar over. Hvordan vil du karakterisere lyden på dine Revelations?

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

MaltheK: Takker endnu engang...

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
Dejen skrev:
Hej Shras

MVH

Først tillykke med købet! Det lyder som om du har fundet kablet som passer dig, så det er jo bare perfekt.

Ja, VdH's kabler får helt sikkert rigtigt fine ord med på vejen i dette forum, men om det er tiltrækkeligt til at jeg vil hoppe på vognen er jeg endnu ikke helt klar over. Hvordan vil du karakterisere lyden på dine Revelations?

Jeg skiftede fra nogle Taralabs biwire-kabler til Revelation-kablet og lydbilledet blev straks meget dybere, meget bredere og instrumenterne var lettere at placere. Samtidigt fik både bund og top mere krop; en elbas-lyd have mere dynamik og bækkener var bedre defineret og klingede mere rigtigt ud. Vokaler (især kvinder) fremstår flottere... - jeg kan blive ved men vil ikke gå over gevind

SS: Musikken er blevet mere nærværende og sammenhængende. Jeg vil ikke sige at kablet spiller varmt eller lyst, for det gør ingen af delene i mine ører.

Hvis du har mere specifikke spg, så drop en PB

MVH

MVH

Von Schweikert VR2

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Sakset fra Artsound:

Revolution/Revelation Et par af VDH flagskibe indenfor højtalerkabler. Ganske enkelt high end! Kablerne er ens bortset fra tværsnittet: 265/425 kr/meter

----

Altså hhv 2120/3400,- for 2x4 m kabel, hvilket må anses for værende billigt, hvis de altså kan stå mål med kabler i den pebrede ende...

Artsound holder forresten tilbud i denne måned ud - måske er der lidt at hente...

Hvor stor er mon forskellen i performance på 2x4 m på de to?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Sakset fra Artsound:

Revolution/Revelation Et par af VDH flagskibe indenfor højtalerkabler. Ganske enkelt high end! Kablerne er ens bortset fra tværsnittet: 265/425 kr/meter

----

Altså hhv 2120/3400,- for 2x4 m kabel, hvilket må anses for værende billigt, hvis de altså kan stå mål med kabler i den pebrede ende...

Nu skal du lige tage i betragtning at begge kabler er mono-kabler, og der skal således trækkes 2 kabler til hver højtaler. Du skal derfor reelt bruge 2x8m.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
ppp_dk skrev:

Sakset fra Artsound:

----

Nu skal du lige tage i betragtning at begge kabler er mono-kabler, og der skal således trækkes 2 kabler til hver højtaler. Du skal derfor reelt bruge 2x8m.

Kaptain Chaos has made a mistake, sorry....

Altså ca dobbelt så dyrt 4240/6800,- ...

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
shras skrev:
ppp_dk skrev:

Sakset fra Artsound:

----

Jeg måtte også lige spørge en ekstra gang inden den fes ind....

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
ppp_dk skrev:
shras skrev:
ppp_dk skrev:

Sakset fra Artsound:

----

Jeg måtte også lige spørge en ekstra gang inden den fes ind....

Bare for at irritere mht til citat funktionen, jeg så ikke dit andet indlæg - har det bare med at rette mine indlæg i en uendelighed

Hvem fanden bruger monometer???

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg kender ikke forskellen på Revelation og Revolution lydmæssigt - VdH skriver selv at (oversat fra www.vandenhul.com: "Revolution har mange af de samme lydmæssige egenskaber som Revelation - men ikke prismærket...")

Ikke at det hjælper nogen synderligt i forhold til at få indsigt i de specifikke lydmæssige forskelle. Der er dog stor forskel på kablernes fysiske tværsnit - 12,5mm/8mm pr. monokabel

(se hjemmesiden for en udførlig beskrivelse af begge kabler og uafhængige anmeldelser fra den vide verden)

MVH

Von Schweikert VR2

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hejsa

Jeg kender ikke forskellen på Revelation og Revolution lydmæssigt - VdH skriver selv at (oversat fra www.vandenhul.com: "Revolution har mange af de samme lydmæssige egenskaber som Revelation - men ikke prismærket...")

Ikke at det hjælper ngoen synderligt i forhold til at få indsigt i de specifikke lydmæssige forskelle. Der er sog stor forksel i kablernes fysiske tværsnit

(se hjemmesiden for en udførlig beskrivelse af begge kabler og anmeldelser fra den vide verden)

MVH

Mon ikke forskellen viser sig mest, når kabeltrækket forlænges.

I hvert på ens tegnebog

"Jeg beholder mine 20 tønder land/TMC kabler"...

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Kablet kan også benyttes som signalkabel, og så giver svaret jo næsten sig selv...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

ppp_dk skrev:

Kablet kan også benyttes som signalkabel, og så giver svaret jo næsten sig selv...

Endnu en gang i spinaten.

Retfærdighedsvis lidt usædvanligt at bruge signalkabler til højttalerkabel... 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes