Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 08:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Afkobling af stander (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan foretrækker I at afkoble jeres standere fra gulvet, samt mellem topplade og HT.

Jeg har fået et par Genta XL til mine Dana, dog er der stadig rimelige kraftige resonanser i mit fyrtræsgulv omkring standeren, selv om jeg fyldt dem med sand + monteret spikes mellem fod og gulv samt mellem topplade og HT.

Jeg mener ikke selv at jeg nogensinde slipper for de resonanser så længe jeg kører med spikes?

Audiomagic anbefaler at man skruer HT fast på toppladen, men hvad mener I.

Kunne også prøve SD fødder mellem top og HT, så går hele ideen omkring at holde HT'en i et så fast greb som muligt dog tabt, da den kan stå og svinge lidt ed. Er dog ellers tilhænger af SD, de gjorde det godt på de gamle gulv HT.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

For det første så er Genta XL en flot stander men den egner sig ikke til at udføre jobbet med at afkoble, jeg har selv haft den Genta XL og den var betydelig dårligere en den senere Aavik som jeg havde og den når slet ikke Target R2 til sokkeholderne, Genta XL er gansk simpelt den dårligste stander fra Audio Magic, de gamle med 3 stålrør var meget bedre.

Som forsøg kan du afprøve SD mellem ht og stander, det kan være at det gør tricket !?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Hej Rasmus

For det første så er Genta XL en flot stander men den egner sig ikke til at udføre jobbet med at afkoble, jeg har selv haft den Genta XL og den var betydelig dårligere en den senere Aavik som jeg havde og den når slet ikke Target R2 til sokkeholderne, Genta XL er gansk simpelt den dårligste stander fra Audio Magic, de gamle med 3 stålrør var meget bedre.

Som forsøg kan du afprøve SD mellem ht og stander, det kan være at det gør tricket !?

Det er lige godt satans . Snakkede med chefen fra AudioMagic som fortalte at deres Genta netop var blevet kåret til den bedste stander (ved ikke mod hvad)  i et tysk blad. Testen vil snart findes på deres hjemmeside. Er lidt skuffet over vægten af standeren efter de er fyldt med sand. Der kunne godt nok ikke være meget over 5 kg. i hver søjle.

Men du har ret i, at de er meget flotte. Har fået dem i den nye titanium, og godt ser det nu ud ... meeeen .

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Nu var jeg måske også lidt hård i min dom, det var ikke for at være grov.

Genta egner sig udemærket til mindre højttalere men Dana er trods alt en lille kæmpe på næsten 18 kg og så skal der noget mere vægt/tyngde til at holde Dana fast.

Jeg prøvede Genta med Dynaudio Special One og det gik rimeligt, den har også kun en vægt på 9 kg.

I øvrigt så virker Genta også meget ustabil, den har en tendens til at gynge, den står ikke urokkeligt fast som en stander bør gøre !

mht. test af standere så ved man jo ikke hvad den har været op imod ? -hvis det er emner fra Atacama eller Sound Anchors så kan jeg ikke tro at den er testvinder !?

Men forsøg dig frem med SD mellem højttalerne og standerne, det er jo ikke ligfrem nu at jeg skal råde dig til at købe en anden stander når du velsagtens lige har købt Genta

Jeg håber at det lykkes for dig !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Der er jo også muligheden at fylde dem med blyhagl istedet for sand. Det kan nok kun komme det til gode.

Har du forsøgt dig med bly i standere førhen?

Umiddelbart ved jeg ikke hvor man køber det og hvad given pris må være.

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst om mange der har haft held med Bluetack eller klæbemasse fra Dana lim imellem stander og HT.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 06 September 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

ikke for at gnide salt i såret - but i told u so.

Blue Tack prøvede jeg også på Black Foot standerne og det dæmper en del

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

Der er jo også muligheden at fylde dem med blyhagl istedet for sand. Det kan nok kun komme det til gode.

Har du forsøgt dig med bly i standere førhen?

Umiddelbart ved jeg ikke hvor man køber det og hvad given pris må være.

Jeg har haft Audio Magic standere - dog ikke nævnte model. Her var rørerne fyldt op med blyhagl (1/2) og sand (1/2). Det virkede fint - men bluetack er noget juks. Det æder dynamikken!

Blyhagl er svære at få tag på - jeg mener faktisk at det er forbudt at sælge dem i dag. Men prøv evt. ved en "bøssemager". Der ligger bla. Nystrøm og Krabbe i Århus. http://www.nystrom-krabbe-as.dk/butikken.htm

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes