Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: TMC Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige udskiftet mine NO Bule Heaven med TMC Gold speaker cable single wire & White Interconnect.

Jeg har brugt dem i ca 20 timer, er der nogle der ved hvornår de kabler åbner sig op, og hvor meget de kan ændre sig efter 100+ timer ? Jeg synes på nuværende tidspunkt at de er lidt tamme vs mine gamle NO.

Jeg mangler: Luft, Kontrol og dybde. Håber der er nogle der har erfaringer med disse kabler ?

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de gode svar ????
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

det er lang tid siden jeg har hørt dem.. men min opelvelse med dem var at det var et ok kabel til prisen, men ik noget specielt.. men som biwire skete der noget helt fantastisk.. vil da klart anbefale at låne et ekstra og prøve dem af i biwire.. somsagt fandt jeg dem ik imponerende i singlewire..

er sikker på dolkin fra kbh gerne vil komme forbi med et ekstra 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

du skal bare købe kabler her: www.audiokabel.dk

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Lyder interessant... hvad skete der med lydbillede da du kørte biwire ? har du erfaring med White Interconnect ?

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hvilke kabler er det så lige jeg skal købe/prøve ? det skal være nogle der er varme i lyden men som ikke mister luften osv.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener Bertram kabler, så gå ind på hjemmesiden og find hans telefon nummer. Har er meget flink og nede på jorden at snakke med. Jeg har selv kabler fra mandens hænder og kan kun sige  til dem

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

jeg kørte dem biwire på en singlewire speaker, det var spadetermineret så ku godt være to.. alt faldt på plads og stod som malet.. jeg ku ik nyder musik på mine egne kabler i flere uger bagefter.. men da det snart er et år siden er hukommelsen af det blevet lidt blakket

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Hvis du mener Bertram kabler, så gå ind på hjemmesiden og find hans telefon nummer. Har er meget flink og nede på jorden at snakke med. Jeg har selv kabler fra mandens hænder og kan kun sige  til dem

Hvilke modeller køre du med ? No ?, og hvordan er lyden (Varm/Kold/Neutral).

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
jeg kørte dem biwire på en singlewire speaker, det var spadetermineret så ku godt være to.. alt faldt på plads og stod som malet.. jeg ku ik nyder musik på mine egne kabler i flere uger bagefter.. men da det snart er et år siden er hukommelsen af det blevet lidt blakket

Tak for svaret, hvilke kabler benytter du nu ?

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Mr. High Fy skrev:

Hvilke modeller køre du med ? No ?, og hvordan er lyden (Varm/Kold/Neutral).

Jeg bruger et singlewire HT kabel, det må vel hedde No.1. Så har jeg et Model 4 signal kabel. Som jeg oplever disse kabler, så vil jeg kalde dem forvrængningsfrie og klangligt ægte. Jeg sprang fra billige multicore kobberkabler, og direkte over på disse "high end" solidcore sølv kabler, og det lod sig høre.

Men hvis jeg skulle nævne et rigtigt godt og "varmt" kobber kabel, så er det "det røde" signal kabel fra Audio Note. Hvis du vil gå målrettet efter et direkte varmt kabel, så kunne du trygt købe det. 1000,- koster det og kan købes hos www.audioconsult.dk

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Severin: pt bruger jeg audience, de er relativt billige og gør ik noget forkert.. jeg er ik i tvivl om der er bedre alternativer.. og efter min hukommelse er tmc biwire os bedre end audience singlewire (men os langt dyrere).. skal os ha dem prøvet, men de audience kabler gør det rigtig godt så ik der jeg lægger flest kræfter pt.. er ved at opbygge et helt nyt system, evt bedre kabler må vente til det hele er samlet hvilket der er meget lange udsigter til

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene, nu må jeg lige i tænke boks ellers ender jeg med alt for mange kabler og det koster hver gang man skifter. Måske jeg skulle give de Bertram kabler et lyt .

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Severin: pt bruger jeg audience, de er relativt billige og gør ik noget forkert.. jeg er ik i tvivl om der er bedre alternativer.. og efter min hukommelse er tmc biwire os bedre end audience singlewire (men os langt dyrere).. skal os ha dem prøvet, men de audience kabler gør det rigtig godt så ik der jeg lægger flest kræfter pt.. er ved at opbygge et helt nyt system, evt bedre kabler må vente til det hele er samlet hvilket der er meget lange udsigter til

Havde du ikke både ML og VA på et tidspunkt, fejlede det noget ?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Severin hehe faktisk emnet i en anden tråd så sakser det derfra  men er et stykke tid siden jeg havde det setup..

"kajkage: jeg havde det ligesom dig.. og os derfor jeg var så vild med strauss, og sammen med ML og audio research var det sku en oplevelse.. dynamik i uhørt grad og flot flot lyd.. men alligevel blev det´kedeligt, ik så meget på grund af lyden, den var stadig stor og flot imponerende og det hele, men på ingen måde korrekt.. alt kom lidt til at lyde af ens setup.. man undgår alle problemer med lyttetræthed osv, men man kan aldrig hive det sidste ud af pladerne, det der gør det rigtig fedt.. men hvis man prøver på det ender man med stor sandsynlighed med et sygt setup der er analytisk, p***e irriterende at høre på og giver kronisk hovedpine.. præcist som hifiklubben formåede med deres B&W setup, en time til og jeg havde hængt mig selv fra nærmeste lygtepæl.. men hvis det lykkedes at sammensætte et setup med monitor egenskaber der samtidig kan spille musik bliver man så rigeligt belønnet for besværet.. men det er en lang og snørklet vej.."

men kort sagt, nej det fejler bestemt ik noget. men ik den lyd jeg leder efter.. men dynamikken i det var imponerende, og den skal jeg bibeholde i det der er på vej nu

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Hvilke kabler er det så lige jeg skal købe/prøve ? det skal være nogle der er varme i lyden men som ikke mister luften osv.

Så tror jeg du skal købe MIT kabler.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Kan folk sige lidt mere om det generelle lyd ideal som TMC har? Det lyder jo lidt som om de er et "bargain", men hvordan lyder de i forhold til f.eks. Taralabs?
Eller Oxy pure fra Profigold?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

de er cirka 100 gange bedre (ift taralabs til samme pris), de spiller musik, med en storslået dynamik, uden nogensinde at miste overblik eller detaljer, godt med luft, og får generelt tara og profi til at ligne tynd og dårlig lyd.

nu har jegselv alle tre dele, desværre var tmc det sidste jeg købte, så det andet er røget hen i bunken til udlån.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

OK. Jeg tænker her på Taralabs Axiom som jeg er lidt forelsket i..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

der kan jeg desværre ikke hjælpe, dem har jeg ikke haft, men hvis du nu laver en "invitations tråd" (som live 21), og inviterer nogle med tmc og en der har Axiom, ja, så får du både en hyggelig aften og mulighed for at beslutte dig på et sagligt grundlag.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes