Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabel mlm. tv og DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carstenwl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt en DVD-afspiller (en NAD L70) til mine forældre og er løbet ind i et lille problem. Deres TV står langt fra DVD'en, (jeg skal bruge ca 12m). Kablet skal helst være flexibelt, da det skal trrækkes pænt rundt om en karm.Det ville ikke pryde deres stue med et så langt scartkabel. Kan jeg bruge et S-vhs kabel, indeholder et sådant både lyd og billede? Det skal lige sigea at de IKKE er hifi-entusiaster, så det skal være en billig og brugbar løsning.

Håber I kan hjælpe mig/dem.

/Carsten

NAD S-300
Classic CD No1 B
Audiovector M3 signature Mk2

HiFi frem for film..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33655&PN=1
Til top Vis carstenwl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstenwl

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke at S-VHS kabler har lyd, har i hvert fald aldrig oplevet det. Hvis muligt kan du trække et sæt phono kabler ved siden af S-VHS kablet, men det bliver det jo ikke pænere af.

Hvorfor skal der i øvrigt være lyd med? Men en L70 har man vel et sæt højttalere tilsluttet til den, så man ikke behøver nøjes med tv'et horrible tingester?

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Det er jo ligefør du måske skal kigge på en trådløs løsning så? Jeg har aldrig set kvaliteten på dem, men det kan være det kommer ud på ét, hvis du aligevel skal trække 12m. lakridskabel...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

carstenwl skrev:

Jeg har netop købt en DVD-afspiller (en NAD L70) til mine forældre og er løbet ind i et lille problem. Deres TV står langt fra DVD'en, (jeg skal bruge ca 12m). Kablet skal helst være flexibelt, da det skal trrækkes pænt rundt om en karm.Det ville ikke pryde deres stue med et så langt scartkabel. Kan jeg bruge et S-vhs kabel, indeholder et sådant både lyd og billede? Det skal lige sigea at de IKKE er hifi-entusiaster, så det skal være en billig og brugbar løsning.

Håber I kan hjælpe mig/dem.

/Carsten

Du har som jeg ser det tre muligheder.

1.

Du køber/får lavet et scartkabel i den fornødne længde og maskerer det godt med kabelbakker. De behøver ikke koste en krig, og da slet ikke, hvis lyd og billedkvaliteten ikke har højeste prioritet. Men alligevel. Hold dig nu for de der sorte ultrabillige l**tekabler med røde og hvide stik, som du kan købe i Fona. Den Nad fortjener bedre end det.

2.

Du køber et s-vhs kabel og et sæt signalkabler i den samme længde og maskerer dem. Signalkabel går fra tv til forstærker. Duer kun hvis tv'et har phonoudgange. Ved ikke hvor gammelt det er.

3.

Både billigst, bedst og nemmest. Du anskaffer et ny tvmøbel og sætter derefter dvd-afspilleren umiddelbart under tv'et. Herefter anskaffer du et scartkabel i standard længde og slipper derved for lange og grimme kabeltræk.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

carstenwl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Tak for Jeres svar.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med løsningen med benyttelse af s-vhs/phonokabler. Jeg kan desværre ikke flytte anlægget hen til TV'et. Jeg mener at der er phonoinputs (det er ikke output jeg har brug for) og svhs. på deres tv Det er i øvrigt et B&O, som de har. Det er ca 5år gammelt.

/Carsten

NAD S-300
Classic CD No1 B
Audiovector M3 signature Mk2

HiFi frem for film..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33655&PN=1
Til top Vis carstenwl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstenwl

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

12 meter er godt nok meget, med så lange kabler skal du op i en rimelig god kvalitet = ret dyrt

Det ville nok være at overveje med en trådløs forbindelse

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes