|
Jeg har netop købt en DVD-afspiller (en NAD L70) til mine forældre og er løbet ind i et lille problem. Deres TV står langt fra DVD'en, (jeg skal bruge ca 12m). Kablet skal helst være flexibelt, da det skal trrækkes pænt rundt om en karm.Det ville ikke pryde deres stue med et så langt scartkabel. Kan jeg bruge et S-vhs kabel, indeholder et sådant både lyd og billede? Det skal lige sigea at de IKKE er hifi-entusiaster, så det skal være en billig og brugbar løsning.
Håber I kan hjælpe mig/dem.
/Carsten
Du har som jeg ser det tre muligheder.
1.
Du køber/får lavet et scartkabel i den fornødne længde og maskerer det godt med kabelbakker. De behøver ikke koste en krig, og da slet ikke, hvis lyd og billedkvaliteten ikke har højeste prioritet. Men alligevel. Hold dig nu for de der sorte ultrabillige l**tekabler med røde og hvide stik, som du kan købe i Fona. Den Nad fortjener bedre end det.
2.
Du køber et s-vhs kabel og et sæt signalkabler i den samme længde og maskerer dem. Signalkabel går fra tv til forstærker. Duer kun hvis tv'et har phonoudgange. Ved ikke hvor gammelt det er.
3.
Både billigst, bedst og nemmest. Du anskaffer et ny tvmøbel og sætter derefter dvd-afspilleren umiddelbart under tv'et. Herefter anskaffer du et scartkabel i standard længde og slipper derved for lange og grimme kabeltræk.
|