Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ipod og SP25 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syfax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Leder efter et par gode lukkede hovedtelefoner, synes umiddelbart Sennheiser SP25 ser gode ud, men kan min Ipod trække dem ? Er vist 85ohm. Har også kigget på Sennheiser HD212Pro, men der er mange der siger at bassen er for voldsom i dem.
Til top Vis syfax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syfax

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Skal det være hørebøffer?

Ellers kan du tage et kig på Shure's fantastiske E-serie. Det er ikke høre bøffer, men "in ear" telefoner. De har lyd-isolering og rigtig god lydkvalitet! Du kunne også kigge på et par fra Etymotic, og de ligger næsten i samme prisklasse. Jeg ejer selv et par Shure E2c, og det er klart de bedste jeg har ejet.

www.shure.com & www.etymotic.com

Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

syfax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Vil jeg overveje. Sidder de ordentlig fast i øret eller skal man helst sidde stille med dem ?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Syfax.

Shure's E-serie føres om bag nakken, så ledningen er skjult, ret elegant. Der sidder en lille strop, som kan justeres efter hvor stramt den skal sidde. Jeg bruger selv mine på løbeture over længere distancer, og de bliver på sin plads.

Endvidere kan du skifte "øre-propperne" i silicone ud med skumpropper. Der medfølger propper af de to varianter i S, M og Large, afhængig af hvor stor din øregang er. Skumpropperne giver det bedste lyd-isolation, men jeg foretrækker selv silicone propperne.

Når du prøver dem for første gang, kan de godt drille lidt. De skal nemlig sidde ordentligt for at få den optimale udnyttlese af "sound isolating" funktionen og bassen. Men når du mestrer det, så får du også god lyd, god bass og effektivt lyd-isolation. Desuden skal de også lige spilles til i mellem 25-50 timer.

Shure's garanti service er også helt i top. Du får 2 års garanti hos dem, hvor de kan byttes, no questions asked! Jeg var så uheldig at træde(!) på mine. Gik op i HiFi Klubben, og fik et par nye tilsendt af Shure 2-3 dage efter.

Men som det er med alt andet HiFi, så er det individets smag og behag. Nogen kan lige Shure's E-serie, andre kan ikke, så jeg forslår at du "tester" dem inden et køb. Som sagt kan du også tage et kig på Etymotic's serie, men dem har jeg desværre ikke selv testet. Deres garanti program er dog ikke så omfattende som Shure's.

Hvis du falder for dem, og har penge i overskud, så vælg E3c. De skulle være bedre end E2c, men de koster så også derefter. E2c koster 1000kr i HiFi Klubben, men du kan finde den fra $80-$100 på eBay. Men så gælder Shure's garanti vist ikke...Men som sagt, prøv dem og giv dem en chance.

Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

syfax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Lyder som om jeg bliver nødt til at prøve dem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes