Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kimber TC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er i markedet for et sæt nye højttalerkabler.

Jeg har læst utrolig meget godt om Kimber 4TC og 8TC. Da mit kabel skal rundt om hjørner og ned langs bagbeklædning på min reol, er det praktisk at det ikke er for tykt.

Jeg skal måske lige sige lidt om mit set-up:

Primare I20

Primare D20

B&W CM2

Er Kimber et godt valg til dette set-up?

Hvordan spiller egentlig Kimber TC i forhold til F.eks TaraLabs Helix 8, som jeg kender godt?

Hvad er egentlig forskellen på 4TC og 8TC? Single- og bi-wire?

PÅ forhånd tak.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej !

Kimber 8TC er nok det beste af disse kabler, har selv haft 8TC og var meget til fres med dette kabel, de andre har ikke den samme åbne måde at spille på som 8TC, kan kun anbefale det og jeg ville tro at det ville køre rigtig GODT på dit setup

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Kimber 4 og 8tc passer sammen med det meste grej,det gør sjældent noget forkert og det kunne da være at Primare kom til at lyde helt godt uden Nordost kabler på. 

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg er i markedet for et sæt nye højttalerkabler.

Jeg har læst utrolig meget godt om Kimber 4TC og 8TC. Da mit kabel skal rundt om hjørner og ned langs bagbeklædning på min reol, er det praktisk at det ikke er for tykt.

Jeg skal måske lige sige lidt om mit set-up:

Primare I20

Primare D20

B&W CM2

Er Kimber et godt valg til dette set-up?

Hvordan spiller egentlig Kimber TC i forhold til F.eks TaraLabs Helix 8, som jeg kender godt?

Hvad er egentlig forskellen på 4TC og 8TC? Single- og bi-wire?

PÅ forhånd tak.

Hej Brian.

4TC har 8 ledere og 8TC har 16 ledere, så vidt jeg har læst mig frem til og delvist lyttet mig frem til så er Kimber en smule lyst klingende, men utroligt detaljeret og har en lækker fast bund, nu er det kun 4TC jeg har lyttet til, men jeg skulle meget gerne modtage mit nye 8TC med posten en af dagene, så kan jeg self. sige mere om det.

Med hensyn til TaraLabs, ja så mener jeg jo at det passer godt til B&W´s "gamle" Alu diskant, da jeg havde et sæt DM604S2 spillede jeg først med et Dali Wiper kabel BiWire og fik så fat i et sæt TaraLabs Prime 1000 BiWire og hold da op hvor det satte en dæmper for den diskant dog uden at det gik ud over detaljerne, diskanten blev bare så mere lækker at høre på.

Du burde self. prøve dig frem, men det er lige før jeg vil æde min hat på at du vil vælge TaraLabs, men du kunne jo også tage og prøve SilverSonic´s Q10 har ikke selv hørt det men det skulle være temlig godt, se mere her:

http://www.jumon-audio.dk/Silversonic.htm

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Kimber 4 og 8tc passer sammen med det meste grej,det gør sjældent noget forkert og det kunne da være at Primare kom til at lyde helt godt uden Nordost kabler på. 

Tag ikke fejl. Jeg er ikke bedre til Nordost end du er.Og ja. Primare lyder faktisk godt uden

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej Brian.

4TC har 8 ledere og 8TC har 16 ledere, så vidt jeg har læst mig frem til og delvist lyttet mig frem til så er Kimber en smule lyst klingende, men utroligt detaljeret og har en lækker fast bund, nu er det kun 4TC jeg har lyttet til, men jeg skulle meget gerne modtage mit nye 8TC med posten en af dagene, så kan jeg self. sige mere om det.

Med hensyn til TaraLabs, ja så mener jeg jo at det passer godt til B&W´s "gamle" Alu diskant, da jeg havde et sæt DM604S2 spillede jeg først med et Dali Wiper kabel BiWire og fik så fat i et sæt TaraLabs Prime 1000 BiWire og hold da op hvor det satte en dæmper for den diskant dog uden at det gik ud over detaljerne, diskanten blev bare så mere lækker at høre på.

Du burde self. prøve dig frem, men det er lige før jeg vil æde min hat på at du vil vælge TaraLabs, men du kunne jo også tage og prøve SilverSonic´s Q10 har ikke selv hørt det men det skulle være temlig godt, se mere her:

http://www.jumon-audio.dk/Silversonic.htm

[/QUOTE]

Hvad bygger du det på? Jeg er ret glad for TaraLabs. Men det er mere for den fasthed det har i bunden. Jeg synes ikke diskanten dæmpes voldsomt. Men lidt mørkklingende er det da. Men okay. Nu er jeg også ret glad for B&Ws diskant.

Atypisk nok.

Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes