Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tyndt (smalt) antennekabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 19 April 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen, som kender er sted, hvor de forhandler meget tynde eller gerne flade antennekabler? - Jeg skal have ført et kabel tværs over et gulv, eller evt. ved en fodliste, så kablet skal være så tyndt som muligt.

/Rasmus

Til top Vis Gebisset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebisset

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke det findes og såfremt det gør tror jeg der er store problemer med støj, så det kan bestemt ikke anbefales.

Et antennekabel består jo af en solid kobberleder med en modstand på 75 ohm. Uden om denne leder er der en tyk isolering, der alt andet end lige vil være meget tynd på 2 af siderne, såfremt at kablet skulle være fladt.

Generelt, som det er tilfældet med så mange andre kabler, skal antennekabler være så tykke så muligt.

Desværre...

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 April 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kan godt se problematikken, men en af mine kammerater har et "smalt" kabel, og han påstår at han ikke har problemer med støj.

Desværre har han ikke købt kablet, men fået det foræret, så hvor det oprindeligt stammer fra aner jeg ikke :)
Til top Vis Gebisset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebisset

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Tjah... Hvis du absolut vil ha' et flad, så prøv at kontakt http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp. De har det meste og hvis de ikke har, plejer de at kunne skaffe det.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

- Kommer jo lidt an på hvad det skal bruges til...:

I det normale TV-område op til 890 MHz kan du få et kabel med endda ret gode data, der kun er 3.3 mm. i diameter.

Som en anden gætter på, så er tynde kabler ikke noget problem, så længe man ikke samtidig kræver at det skal være billigt. Kvalitet og pris er de eneste to ting der ikke passer sammen, hvis du har specielle problemer.

I store ejendomme, der oprindeligt er bygget til sløjfeanlæg, bruger man typisk at skifte kabler i væggen ud med x antal Telass 40 3.3 mm. HF-Skærmet 75 Ohm Coaxkabel, når det virker over strækninger på 20-25 meter i fællesantenneanlæg, så går det nok osse hjemme hos dig.

Med antennekabel, blot det er HF-tæt, kan du efterfølgende equalisere dig frem til det behov du havde.

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes